• جمعه / ۱۱ مهر ۱۳۹۹ / ۰۳:۳۷
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 99071107963
  • خبرنگار : 71553

عرضه روغن جامد کم شده است؟

عرضه روغن جامد کم شده است؟

حدود چند هفته است که روغن جامد در بازار کمیاب شده است و براساس مشاهدات میدانی، خرده فروشی های سطح شهر تهران یا اکثرشان روغن جامد ندارند یا اینکه آن را با قیمت بالاتر به فروش می رسانند.

به گزارش ایسنا، در بررسی های میدانی از چندین سوپرمارکت در تهران مشخص شد که روغن جامد در بازار کمیاب شده است و برخی از فروشندگان نیز اظهار کرده اند که عرضه روغن جامد به طور کل کم و قیمت آن نیز افزایش یافته است و به همین سبب نمی توان آن را در هر مغازه ای پیدا کرد.

این اظهارات از سوی فروشندگان در حالی مطرح می شود که چندی پیش دبیر انجمن صنفی روغن نباتی ایران گفته بود که در تامین مواد اولیه روغن های نیمه جامد که به صورت حلبی هستند به دلیل تحریم های ظالمانه و مشکلات ارزی و انتقال آن با مشکلاتی روبه رو شده ایم و به همین دلیل تولید آن کاهش یافت.

به گفته وی در حقیقت مشکلات پیش آمده در تامین روغن خام، ناشی از مشکلات ارزی و کمبود واردات است.

او همچنین بیان کرده بود که صنایع و دولت باید با همکاری یکدیگر چالش پیش آمده را حل کنند و بحث تامین ارز و انتقال آن باید هرچه سریعتر حل شود.

وی در پاسخ به این سوال که  که آیا ممکن است کاهش عرضه روغن جامد به بازار باعث تغییر قیمت آن شود نیز گفته بود که در دنیا و بازارهای جهانی عرضه و تقاضا حرف اول را می زند و وقتی عرضه مقداری کم شود، برخی در بازار قیمتها را بالاتر از قیمت مصوب اعلام می کنند. احتمال این موضوع نیز وجود دارد، ولی همه این مسائل به سیاستهای بانک مرکزی بستگی دارد. اگر بانک مرکزی بتواند ارز مورد نیاز واردات روغن خام را تامین کند، همه مسائل حل خواهد شد ولی اگر ارز تامین نشود و مواد اولیه نیز وارد کشور نشود عرضه به مرور کاهش می یابد و احتمال ایجاد حباب  هم بالا می رود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۹-۰۷-۱۱ ۱۱:۵۳

چه بهتر روغن جامد ضد سلامت هست و هرچی زودتر از بازار حذف بشود برای سلامت مردم بهتر می شود. عدوسسب خیر شود اگر خدا خواهد.

avatar
۱۳۹۹-۰۷-۱۱ ۱۳:۰۹

هرچیو بخوان گرون کنن اول کمش میکنن

avatar
۱۳۹۹-۰۸-۰۴ ۲۲:۰۳

ماجرا قطعا سر نرخ جدید دلار هست و چون خیلی ها و بازار منتظر انتخابات امریکا و نرخ جدید ارز هستند و نمیدانند هزینه تولید چقدر تمام میشود فعلا دست نگه داشته اند... دولت باید برای این شرایط تدارک میدید و برنامه اماده اجرا داشت نه اینکه دائم تنظیم بازار تو کالاهای مختلف به هم بخوره و ی عده دزد و سودجو وارد بازار شوند و مردم را بدوشند