• جمعه / ۱۱ مهر ۱۳۹۹ / ۱۴:۵۵
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 99071108160
  • خبرنگار : 71381

پربازدیدترین اخبار سیاسی ۱۰و ۱۱ مهر ایسنا

پربازدیدترین اخبار سیاسی ۱۰و ۱۱ مهر ایسنا

توضیحات دادستان تهران در مورد کلیپی در حاشیه اجرای طرح رعد/ طرح موضوع " فشار حداکثری آمریکا بر ایران" در نشست شورای امنیت از سوی روسیه/ تاکیدات رئیس جمهور در جلسه روسای کمیته های ستاد ملی مقابله با کرونا/ مجلس و دولت؛ از تقابل تا تعامل و... در صدر اخبار مورد توجه و پربازدید امروز مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود که می‌توانید آنها را در این گزارش مرور کنید.

توضیحات دادستان تهران در مورد کلیپی در حاشیه اجرای طرح رعد

به گزارش ایسنا، توضیحات دادستان تهران در خصوص انتشار کلیپی که در حاشیه مرحله سی وهشتم طرح رعد پلیس آگاهی در فضای مجازی منتشر شده بود، در صدر اخبار پرمخاطب امروز قرار گرفت.

علی القاصی مهر در این باره گفت: خط قرمز ما امنیت و آسایش مردم می باشد و دستگاه قضایی هیچ ملاحظه ای در برخورد و مجازات مرتکبین نخواهد داشت و در راستای تاکیداتی که ریاست قوه قضائیه داشتند پرونده این دسته از مخلین نظم و امنیت به طور ویژه،سریع و خارج از نوبت رسیدگی خواهد شد و هیچگونه تخفیفی در مجازات آنها داده نمی شود.

دولت ارزش پول ملی را رها کرده است

اظهارات رئیس مجلس شورای اسلامی در نشستی مشترک با مجمع نمایندگان و همچنین مدیران کل استان مازندران دومین خبر پربازدید امروز بود.

محمدباقر قالیباف با تاکید بر اینکه وقتی ارزش پول ملی لجام‌گسیخته است تحول در اقتصاد شکل نمی‌گیرد زیرا شرط اول توسعه ثبات در اقتصاد است، افزود: دولت ارزش پول ملی را رها کرده و می‌خواهد مسئله زباله استان را حل کند و در هر دو به مشکل می‌خورد و با این نوع مدیریت در صنعت و کشاورزی نیز مشکل ایجاد می‌شود. 

طرح موضوع " فشار حداکثری آمریکا بر ایران" در نشست شورای امنیت از سوی روسیه

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه در کنفرانسی خبری گفت: در جلسه آتی شورای امنیت سازمان ملل در مورد وضعیت خلیج فارس گفت‌وگو خواهیم داشت. یکی از وقایع اصلی بحث وزیران در مورد وضعیت خلیج فارس خواهد بود. صحبت در این موضوع به دلیل روند رو به رشد بحران در منطقه است؛ علی‌الخصوص در خصوص اقدامات واشنگتن برای اعمال فشار حداکثری بر ایران و تضعیف اجرای برنامه جامع اقدام مشترک گفت‌وگو خواهد شد.

این خبر هم مورد توجه مخاطبان قرار گرفت.

خبرهای دیگر مرتبط با این موضوع را نیز در لینک های زیر بخوانید.

تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران احیا نشده‌اند

تکرار اظهارات ضد ایرانی پمپئو در خصوص ایران

***
کنترل ها در تهران با توجه به شیوع شدیدتر کرونا، با جدیت بیشتری دنبال شود

تاکیدات رئیس جمهور در جلسه روسای کمیته های ستاد ملی مقابله با کرونا هم از پربازدیدهای روز پنج شنبه بود.

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی با اشاره به اینکه ستادهای استانی مقابله با کرونا با توجه به مصوبات گذشته ستاد ملی همچنان با مجوز وزیران کشور و بهداشت و متناسب با وضعیت شیوع کرونا در استانهای خود تصمیم می گیرند، دستور داد با توجه به وضعیت شدیدتر کرونا در تهران، کنترل ها و نظارت ها با دقت، شدت و جدیت بیشتری دنبال شود تا هر چه سریعتر به شرایط کنترل و مدیریت شده بیماری، نزدیک شویم.

گاهی دارو بیش از حد نوشته و خریداری می شود/۴۰ درصد مواد غذایی ما تلف می شوند

رییس جمهور همچنین در مراسم بهره‌برداری از ۴ پروژه معاونت علمی و وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه در بخش دارو و مواد غذایی باید به سمت خوب مصرف کردن حرکت کنیم، تصریح کرد: گاهی دارو بیش از حد در نسخه نوشته شده و خریداری می شوند و در منازل مانده و مصرف نمی شوند. بد مصرف کردن در مواد غذایی و دارو باید به مصرف بهینه تبدیل شود. ۴۰ درصد مواد غذایی ما به دلیل بد مصرف کردن، تولید غیر دقیق یا در اختیار نداشتن زنجیره صنایع غذایی تلف می شود.

اعلام آمادگی ایران برای مشارکت با چین در تولید واکسن کووید-19

روحانی در پیامی با تبریک سالروز تاسیس جمهوری خلق چین هم به دولت و مردم این کشور، اطمینان داد که نهایی‌سازی و امضای برنامه مشارکت جامع راهبردی 25 ساله بین دو کشور گامی بزرگ در جهت پیشبرد منافع مشترک و در راستای صلح و ثبات بین‌المللی و مقابله با یکجانبه‌گرایی فراهم خواهد ساخت.

شوک نخست کرونا باعث بیکاری یک‌ونیم میلیون نفر در کشور شد

اظهارات سخنگوی دولت درباره تاثیرات شوک نخست کرونا در کشور هم از دیگر اخبار پرمخاطب بود.

علی ربیعی با بیان اینکه "دولت ۲۱ هزار میلیارد تومان برای ایجاد اشتغال پیش‌بینی کرد"، گفت: در شوک نخست کرونا، دست‌کم یک میلیون و ۶۰۰ هزار شغل دچار آسیب شد و یک میلیون و ۳۰۰ هزار شغل در معرض تهدید قرار گرفت و در پی آن یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر هم از کار بیکار شدند.

دیگر اخبار درباره کرونا را می توانید در لینک های زیر دنبال کنید.

با شکست کرونا در چین توسعه روابط با این کشور سرعت بیشتری خواهد گرفت

ابتلای دو نماینده دیگر به ویروس کرونا

کلیه مرزهای زمینی ایران و عراق مسدود و پروازها فعلا متوقف است

متفکر آزاد به کرونا مبتلا شد

روایت نماینده مهاباد از هزینه‌های بیماری کرونا

***

حتی یک زندانی نباید بی مورد در زندان بماند

تاکید رییس قوه قضاییه بر ضرورت تداوم روند غربالگری زندان ها هم از پربازدیدها بود.

آیت‌الله رییسیدر نشست شورای عالی قوه قضاییه با شورای قضایی استان‌ها با بیان این که قوه قضاییه نسبت به وضعیت و سرنوشت تک تک زندانیان حساسیت دارد، گفت: حتی یک زندانی نباید مورد بی توجهی قرار گیرد و بی مورد در زندان بماند. در غربالگری ها باید شرایط آزادی مشروط، وضعیت محکومان مالی و زندانیان بی ملاقاتی و کسانی که از نظر پزشکی قانونی شرایط تحمل حبس ندارند، مورد توجه قرار گیرد.

مجلس و دولت؛ از تقابل تا تعامل

گزارش ایسنا درباره عملکرد چهارماه مجلس یازدهم شورای اسلامی هم مورد توجه مخاطبان بود.

در بخشی از این گزارش آمده است که چهار ماه از روی کار آمدن مجلس یازدهم می‌گذرد. مجلسی که به نظر می‌رسید با توجه به گرایش سیاسی بیشتر نمایندگانش در جهت تقابل با دولت دوازدهم باشد اما بررسی عملکرد این مجلس چیز دیگری را نشان می‌دهد.

آمریکا می تواند به میز مذاکرات چندجانبه بازگردد/اروپا تعهدات ایفا نشده ای در برجام دارد

اظهارات سفیر کشورمان در اتریش مبنی براینکه آمریکا چه در چارچوب دولت فعلی چه دولت آینده می تواند به این میز مذاکرات چندجانبه بازگردد نیز از خبرهای پربازدید روزپنج شنبه بود.

عباس باقرپور در گفت وگو با روزنامه اتریش علیا در پاسخ به این سوال که آینده توافق هسته ای را چگونه می بینید؟ گفت: راهکار زیربنایی ما برای تمامی مشکلات بین المللی فارغ از پیچیدگی های آن این است: راه حل مبتنی بر گفت و گو. این موضوع با توافق هسته ای حل و فصل شد. پس از آن اما آمریکا به صورت یکجانبه میز مذاکرات چندجانبه را ترک کرد. میز مذاکرات چندجانبه هم چنان وجود دارد و آمریکا چه در چارچوب دولت فعلی چه دولت آینده می تواند به این میز مذاکرات چندجانبه بازگردد.

وی درباره عملکرد اروپا نیز گفت: اروپا تعهدات ایفاء نشده ای دارد که بهتر است آنها را اجراء کند. ما از دولت های اروپایی به خاطر مواضع خوب آنها و هم چنین تلاش های سیاسی بسیار ارزنده ای که اخیرا در شورای امنیت در مقابل اقدام بدون پایه حقوقی آمریکا داشته اند، قدردانی می کنیم. در عین حال، هم چنان منتظر اقدام عملی اروپا در بهره مندی اقتصادی از توافق هسته ای هستیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha