• شنبه / ۱۲ مهر ۱۳۹۹ / ۰۸:۵۲
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 99071208359
  • خبرنگار : 50165

با افتتاح نخستین پایانه صادراتی فرش دستباف ایران محقق می‌شود؛

جهش صادرات فرش زنجان از سکوی پایانه صادراتی

جهش صادرات فرش زنجان از سکوی پایانه صادراتی

ایسنا/زنجان رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: با افتتاح نخستین پایانه صادراتی ایران در استان، صادرات فرش جهش می‌یابد.

ناصر فغفوری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با پیگیری‌های صورت ‌گرفته نخستین پایانه صادراتی فرش دستباف ایران در استان زنجان ۱۱ مهرماه امسال افتتاح می‌شود که در راستای راه‌اندازی این پایانه صادراتی در زنجان، زیرساخت‌های لازم از قبیل دفاتر گمرکی، دفاتر پستی، دفاتر ارائه خدمات بازرگانی و حوزه حمل و نقل، زیرساخت‌های نرم‌افزاری و دفاتر ارتباطی خارج از کشور ایجاد می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر دفاتر ارتباطی پایانه صادراتی فرش ایران با کشورهای هند، آلمان و کانادا آماده بوده و راه‌اندازی پایانه صادراتی فرش دستباف باعث می‌شود فرش کشور با نگاه صادراتی تولید شده و فرایند صادرات تسهیل شود و همه تلاش‌مان بر این است که بتوانیم این مشوق‌ها و تسهیلات را به همه تجار کشور ارائه دهیم.

این مسئول ادامه داد: فعالیت این پایانه صادراتی نقش بسیار موثری در جهش صادرات خواهد داشت که با استقرار آن در زنجان شاهد تحول این صنعت اعم از بافندگی، رنگرزی و صادرات فرش خواهیم بود.

فغفوری تصریح کرد: پایانه صادراتی فرش دستباف ایران در استان زنجان در مساحتی بالغ بر۵۰۰۰ مترمربع راه‌اندازی می‌شود که دارای بخش‌های گالری، سالن اجتماعات، سالن مزایده، کلاس‌های آموزشی و IT و واحدهای خدمات جانبی از قبیل رستوران، کافی‌شاپ و پشتیبانی از طریق  دو سایت اینترنتی داخلی و خارجی است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان، با اشاره به تعداد بافندگان استان، یادآور شد: در حال حاضر بیشترین بافندگان استان به ترتیب در شهرستان زنجان، خدابنده، ماه‌نشان، ابهر، ایجرود، طارم، خرم‌دره و سلطانیه حضور دارند. در حال حاضر قریب به ۱۶ هزار دار قالی در استان فعال است که به‌صورت نیمه‌وقت و تمام‌وقت فعال بوده و این در حالی است که هر دار قالی برای حدود ۳ نفر اشتغال ایجاد می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha