• شنبه / ۱۲ مهر ۱۳۹۹ / ۱۰:۰۸
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 99071208468
  • منبع : نمایندگی سمنان

عامل کُندی ساخت‌وسازها در روستای رانش دیده کالپوش سمنان چیست؟

عامل کُندی ساخت‌وسازها در روستای رانش دیده کالپوش سمنان چیست؟

ایسنا/سمنان  مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان سمنان از مشکلات اقتصادی و افزایش قیمت مصالح ساختمانی، به‌عنوان تنها عامل کُندی ساخت‌و.ساز در این روستای رانش‌دیده استان سمنان نام برد و وعده‌داد: با تلاش مسوولان در ساخت‌وسازها و ایجاد زیرساخت‌های در شهرک جدید تسریع بیشتری صورت گیرد.

علیرضا فلاحی در پایان بازدید چندتن از مدیران کل بنیاد مسکن کشور از روستای رانش‌دیده حسین‌آباد کالپوش در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در این حاشیه این بازدید نشستی به منظور رفع مشکلات این روستا برگزار و تصمیم‌های خوبی برای تسریع در گره گشایی از مشکلات حسین آباد کالپوش گرفته شد.

وی از تلاش برای تسریع در رفع موانع پیش روی ساخت و ساز در این روستای آسیب دیده از رانش‌زمین خبر داد و افزود: روستای حسین آباد کالپوش دارای یک هزار و ۵۰۶ نفر جمعیت و یک هزار و ۱۲ خانوار در این روستا زندگی می‌کنند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان سمنان خاطرنشان کرد: بخش قابل توجهی از تعهدات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در منطقه حسین آباد کالپوش با همراهی معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان در گام اجرایی قرار گرفت اما به دلیل افزایش قیمت مصالح و فشارهای اقتصادی حاکم برجامعه، عملیات ساخت مسکن در این منطقه با کُندی پیش می‌رود که برای رفع این چالش‌ها با پیگیری و اقدام های مستمر اقدام خواهد شد.

وی با بیان اینکه در بحث جانمایی زمین برای ساخت واحدهای مسکونی اقدام های لازم انجام شده به بخشی از خدمات این بنیاد در این روستای آسیب‌دیده پرداخت و تصریح کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی افزون بر ۴۶ میلیارد ریال برای رفع مشکلات زیرساختی و ساخت خانه در سایت جدید پرداخت کرد که از این میزان مبلغ بیش از ۲۶ میلیارد ریال آن در قالب کمک‌های بلاعوض بوده است.

فلاحی یادآوری کرد: علاوه بر این به تعداد قابل توجهی از اهالی روستای حسین آباد کالپوش مبلغ ۱۰۰ میلیون ریال با مساعدت جمعیت هلال احمر استان سمنان پرداخت شد.

وی به تقدیر از همکاری دستگاه های اجرایی استان برای رفع مشکلات زیرساختی در حسین آباد کالپوش پرداخت و گفت: مشکلات باقی‌مانده با ادامه همکاری هعمه دستگاه‌ها برطرف خواهد شد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان سمنان با اشاره به تلاش برای پایدارسازی بافت قدیمی این روستای رانش‌دیده اضافه کرد: عملیات تثبیت و پایدارسازی بافت قدیم روستای حسین آباد کالپوش تاکنون ۹۴ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گزارش ایسنا- بعد از رانش زمین در حسین آباد کالپوش سازمان زمین شناسی به دلایل علمی و زمین شناختی، حکم به جابجایی این روستا داد و هم اکنون در منطقه ای در نزدیکی روستای قدیمی، ساختمان های روستاییان ساخته می شود.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha