• شنبه / ۱۲ مهر ۱۳۹۹ / ۱۰:۳۴
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 99071208498
  • منبع : نمایندگی سمنان

معاون استاندار سمنان اعلام کرد:

انجام طرح مطالعاتی علل رانش‌ها در کالپوش در یکی از دانشگاه‌های کشور

انجام طرح مطالعاتی علل رانش‌ها در کالپوش در یکی از دانشگاه‌های کشور

ایسنا/سمنان معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان از اعلام دلایل کارشناسی رانش‌زمین در حسین‌آباد کالپوش به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین مطالبات مردم این روستای رانش‌دیده نام برد و گفت: طرح مطالعاتی دلایل این رانش در یکی از دانشگاه‌های کشور در حال بررسی است و بعد از اعلام نتیجه به سمع مردم می‌رسد.

دکتر منوچهر فخری، در نشست بررسی و رفع مشکلات زیرساختی روستای حسین‌آباد کالپوش در کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان سمنان که با حضور معاونین بنیاد مسکن کشور تشکیل شد، اظهار کرد: مردم منطقه مطالبه دارند که علت رانش زمین در روستای حسین آباد کالپوش بررسی و اعلام شود که انجام طرح مطالعاتی علت این حادثه اکنون توسط کارشناسان مجرب دانشگاه اراک در دست بررسی است و متعاقبا اعلام خواهد شد.

معاون استاندار سمنان گفت: مطالبه‌گری برای تسریع در رفع مشکلات زیرساختی حق مردم روستای حسین‌آباد کالپوش بوده و پاسخگویی به درخواست‌های اهالی منطقه وظیفه مسئولان اجرایی استان است.

وی افزود: همه ما برای رفع مشکلات روستای حسین‌آباد کالپوش مسئول هستیم و باید مدیران دستگاه اجرایی پاسخگوی مطالبه و دغدغه‌مندی مردم شریف این روستا باشند.

وی خاطرنشان کرد: براساس وعده‌ای که به مردم شریف حسین آباد کالپوش دادیم با عنایت به دستور استاندار سمنان ، ماهانه به اتفاق مدیران اجرایی استان به منطقه سفر خواهیم کرد تا از نزدیک و به صورت میدانی شاهد پیشرفت فیزیکی اقدام های در دست اجرا باشم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان تصریح کرد: تعهدات هیات دولت در روستای حسین آباد کالپوش انجام شده است اما به دلیل مشکلات اقتصادی روند تکمیل خانه‌ها در سایت جدید روستای حسین آباد کالپوش با مشکلاتی همراه است که با رایزنی‌های انجام شده با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای رفع این دغدغه تدابیری اندیشیده شده است.

دکتر فخری اضافه کرد: فرایند گاز و برق رسانی در سایت جدید روستای حسین آباد کالپوش در حال انجام و با تلاش شرکت آب و فاضلاب استان، برای رفع مشکلات آب و فاضلاب سایت جدید هم اقدام‌ می‌شود.

وی تصریح کرد: مردم منطقه مطالبه دارند که علت رانش زمین در روستای حسین آباد کالپوش بررسی و اعلام شود که انجام طرح مطالعاتی علت این حادثه اکنون توسط کارشناسان مجرب دانشگاه اراک در دست بررسی است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان تصریح کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اقدام‌های خوبی را برای رفع مشکلات زیرساختی در روستای حسین آباد کالپوش انجام داده است ولی برای تکمیل اقدامات انجام شده می‌بایست تلاش بیشتری در دستور کار قرار گیرد

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان گفت: از زمان بروز رانش زمین در حسین آباد کالپوش به طور تقریبی هر یک ماه جلسات برای بررسی و رفع مشکلات زیرساختی منطقه در ستاد بحران استان تشکیل شده و این روند با تلاش مضاعف مسئولان مربوط ادامه می یابد و فرماندار میامی هم به‌عنوان نماینده عالی دولت وظیفه پیگیری و نظارت بر اقدامات انجام شده توسط دستگاه‌های اجرایی استان در منطقه را بر عهده خواهند داشت.

15 میلیون تسهیلات قرض الحسنه دیگر برای کالپوشی ها
همچنین مهدیان، معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور گفت: طولانی شدن روند ساخت و ساز  در ماه‌های گذشته فرایند تکمیل خانه در سایت جدید روستای حسین آباد کالپوش را با مشکل مواجه کرده است.

وی ادامه داد: در ماه‌های گذشته مبلغ ۲۰۰ میلیون ریال تسهیلات بلاعوض به هر یک از خانوارهای شریف روستای حسین آباد کالپوش پرداخت شد و براساس رایزنی و با پیگیری های انجام شده توسط استاندار و معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان و حمایت های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور، مبلغ ۱۵۰ میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه دیگر هم به اهالی روستای حسین آباد کالپوش پرداخت خواهد شد.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن با بیان اینکه رفع مشکلات فاضلاب سایت جدید حسین آباد کالپوش به طور ویژه در دستور کار است افزود: با رفع این مشکل زیرساختی، تمام منابع بنیاد مسکن برای سکونت اهالی منطقه در سایت جدید تا قبل از فصل سرما به کار گرفته خواهد شد.

جودی مدیرکل بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز وعده داد: تلاش‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای رفع مشکلات به وجود آمده در روستای حسین آباد کالپوش ادامه می یابد.

وی ادامه داد: در بازدید روز جمعه از این روستا توصیه اهالی این روستا با جان و دل شنیده شد و باوجود اتمام تعهدات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در منطقه اما روند حمایتی همچنان ادامه می‌یابد.

مدیرکل بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با تقدیر از تلاش های استانداری و دیگر دستگاه های اجرایی استان سمنان گفت: استانداری سمنان و دستگاه های اجرایی استان از ماه های گذشته برای رفع مشکلات زیرساختی در کنار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بودند.

وی اضافه کرد: با رفع مشکل فاضلاب سایت جدید حسین آباد کالپوش، روند برنامه‌های در دست انجام بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در منطقه تسهیل تر خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha