• شنبه / ۱۲ مهر ۱۳۹۹ / ۱۲:۳۷
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 99071208678
  • منبع : ایمیدرو

احداث کارخانه‌های فولاد، آهک و کنسانتره سنگ‌آهن در برنامه توسعه فولاد نی‌ریز

 احداث کارخانه‌های فولاد، آهک و کنسانتره سنگ‌آهن در برنامه توسعه فولاد نی‌ریز

رییس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، ضمن بازدید از فولاد نی‌ریز از برنامه‌های توسعه‌ای فولاد نی‌ریز از سوی این سازمان خبر داده و همچنین برنامه‌های توسعه‌ای ایمیدرو برای شهرستان‌های این منطقه را نیز اعلام کرد.

به گزاشر ایسنا، طبق اعلام ایمیدرو، خداداد غریب‌پور که در جریان سفر وزیر صنعت، معدن و تجارت به استان فارس سفر کرده بود، همراه با فرماندار و نماینده مردم این منطقه در مجلس با حضور در کارخانه فولاد نی‌ریز، اعلام کرد: LC بخش فولادسازی فعال شده و به زودی عملیات اجرایی آن پروژه شروع خواهد شد. ۱۰۰ میلیون یورو نیز برای طرح گندله‌سازی ۲.۵ میلیون تنی نی‌ریز تامین شده که به زودی شاهد آغاز عملیات اجرایی این طرح خواهیم بود.

رییس هیات عامل ایمیدرو با بیان اینکه فولاد نی ریز در سال جهش تولید علاوه بر کسب رکورد تولید، صرفه جویی قابل توجهی در مصرف آب، برق و گاز داشته است، اظهار کرد: مقرر شده در کنار دست کارخانه آهن اسفنجی، کارخانه‌ای نیز برای تامین آهک مورد نیاز احداث شود. علاوه بر طرح فوق، کارخانه‌ای نیز برای تامین کنسانتره بخش آهن اسفنجی پیش‌بینی شده است.

غریب‌پور همچنین به پتانسیل‌های معدنی شهرستان‌های این منطقه از جمله آباده-جازموریان اشاره کرد و گفت: عملیات اکتشاف در پهنه آباده-جازموریان در حال به نتیجه رسیدن است و بهرام‌گور نیز در حال اجرا است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ضمن اشاره به اهمیت زیرساخت‌های منطقه، اظهار کرد:  ۱۰۰ میلیارد تومان برای جاده خرامه- نی ریز در نظر گرفته می‌شود و ایمیدرو با جدیت توسعه زیربناهای شهرستان‌های این ناحیه را پیگیری خواهد کرد.

وی افزود: خط انتقال آب ۴۸کیلومتری نیز برای این کارخانه پیش‌بینی شده که به زودی با اعتبار ۹۸ میلیارد تومانی وارد فاز اجرایی می‌شود.

غریب‌پور از تشکیل کمیته‌ای با هدف پیگیری توسعه معدن و صنایع معدنی شهرستان‌های این منطقه در ایمیدرو نیز خبر داد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha