• شنبه / ۱۲ مهر ۱۳۹۹ / ۱۳:۰۶
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 99071208724
  • خبرنگار : 50233

افتتاح دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در جهاددانشگاهی سمنان + شرایط ثبت‌نام

افتتاح دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در جهاددانشگاهی سمنان + شرایط ثبت‌نام

ایسنا/سمنان دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی با حضور مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، رئیس جهاددانشگاهی استان و مدیریت صندوق کارآفرینی امید استان سمنان افتتاح شد.

دکتر حسن رهایی رئیس جهاددانشگاهی استان در آیین افتتاح نمادین این طرح در استان با اذعان به اینکه اشتغال همواره یکی از مهمترین اولویت‌ها، دغدغه‌ها و سرفصل‌های کاری دولت‌ها در ادوار مختلف بوده اظهار کرد: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی با درنظر داشت نقاط ضعف و قوت طرح‌های پیشین اجرا شده و با حذف برخی از مشکلات و چالش‌های پیش روی این گونه طرح‌ها در گذشته، تلاش می‌شود که ضریب موفقیت طرح فعلی تا حد زیادی افزایش بیابد.

وی، سهمیه استان سمنان در این طرح را در این گام یک‌هزار و 300 نفر اعلام و خاطرنشان کرد: فرآیند اجرای این طرح در سه گام و مرحله انجام می‌شود.

رئیس جهاددانشگاهی استان از شناسایی مزیت‌ها و اولویت‌بندی مشاغل خانگی استان به‌عنوان سرفصل مرحله نخست این طرح نام برد و تصریح کرد: گام و مرحله دوم طرح، بحث توانمندسازی متقاضیان است که در آن آموزش‌های واجدین شرایط در دو قالب تئوری و عملی انجام و می‌کوشیم با بسترسازی برای تنفس متقاضیان در اتمسفر فضای واقعی کار، ضریب موفقیت طرح را تا حد امکان ارتقاء دهیم.

رهایی از اتصال به بازار به عنوان سومین گام و مرحله در اجرای این طرح نام برد و خاطرنشان کرد: یکی از عمده‌ترین مشکلات فعالان حوزه مشاغل خانگی در طرح‌های پیشین، نبود بازار برای عرضه تولیدات بوده که در این طرح این مهم به خوبی دیده شده و تلاش می‌شود با بهره‌گیری از ظرفیت دستگاه‌های اجرایی مختلف و رسانه‌ها، زمینه اتصال تولیدکنندگان با بازارهای ملی و بین‌المللی در دو شیوه مجازی و فیزیکی برقرار شود.

وی ضمن دعوت از عموم علاقه‌مندان و واجدین شرایط برای ثبت‌نام در این طرح به شرایط استفاده متقاضیان اشاره کرد و گفت: داشتن حداقل 18 سال سن، بومی بودن متقاضیان، نداشتن اشتغال تمام‌وقت و عدم برخورداری از بیمه کارفرمایی شرایط اعلام شده برای متقاضان این طرح است و علاقه مندان در صورت برخورداری از این شراط می توانند با مراجعه به سامانه  inhb.ir ثبت نام کنند.

رئیس جهاددانشگاهی استان از طرح ملی توسعه مشاغل خانگی به‌عنوان یک طرح نو و جدید نام برد و اظهار کرد: با توجه به رویکردهای علمی و نوینی که در این طرح مدنظر قرار گرفته امید داریم که بتوانیم با اجرایی شدن طرح ، زمینه ایجاد اشتغال پایدار برای تعدادی از متقاضیان را در استان فراهم کنیم.

وی همچنین افزود: یکی از مولفه‌هایی که ضریب موفقیت طرح را افزایش می‌دهد حمایت و پشیبانی از متقاضیان از ابتدای طرح و ارائه ایده تا مرحله عرضه محصولات و برندسازی و بازاریابی برای عرضه محصولات در بازارهای ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی است.

رهایی از ایجاد اتصال و ارتباط بین متقاضیان و افراد پیشران به عنوان عامل موثر دیگر در موفقیت این طرح نام برد و اضافه کرد: منظور از افراد پیشران در این طرح، افراد مجرب و صاحب‌نام و شناخته‌شده در هر کدام از مشاغل است. بی‌شک ارتباط و پیوند بین متقاضیان با این افراد پیشران با تجربه می‌تواند به ارتقاء کیفی محصولات تولیدی کمک شایانی کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha