• شنبه / ۱۲ مهر ۱۳۹۹ / ۱۵:۱۰
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 99071208933
  • خبرنگار : 71381

پربازدیدترین اخبار سیاسی ۱۲ مهر ایسنا

پربازدیدترین اخبار سیاسی ۱۲ مهر ایسنا

تاکیدات رییس جمهور در جلسه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا/ جزییاتی از طرح حمایت معیشتی از ۵۰ میلیون ایرانی/ هشدار ایران نسبت به تعرض هر یک از طرف‌های درگیر در منطقه به خاک کشورمان/ ضرورت آمادگی برای هر سناریویی در آمریکا/ گفت‌وگوی کانادا و اوکراین پیش از دور بعدی مذاکرات درباره سقوط هواپیمای اوکراینی و... در صدر اخبار مورد توجه و پربازدید امروز مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود که می‌توانید آنها را در این گزارش مرور کنید.

جز قطع زنجیره‌ ابتلا، چاره‌ای وجود ندارد/هیچ‌کسی به سمت مرزهای غربی کشور حرکت نکند

تاکیدات رییس جمهور در جلسه امروز ستاد ملی مقابله با کرونا در صدر اخبار پرمخاطب قرار گرفت.

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در این جلسه با تاکید بر اینکه مردم نباید از پروتکل‌ها خسته شوند، گفت: رویکرد کانال‌های ماهواره‌ای خارجی هراس‌افکنی و ایجاد ناامیدی و نگرانی در میان مردم است تا بی‌اعتماد شوند و مدام می‌گویند که این شیوه درمان صحیح نیست و این آمارها دروغ است،  همه به این نتیجه واحد رسیده‌اند که راه مقابله با کرونا جز پیشگیری نیست و حالا نیز دارو و درمانی قطعی برای آن نداریم، پس جز پیشگیری و قطع زنجیره‌ ابتلا چاره‌ای وجود ندارد. در جامعه باید یک درک مشترک از این بیماری ایجاد شود.

وی همچنین با تاکید بر اینکه هیچ رفت‌وآمدی برای راهپیمایی اربعین در عراق وجود ندارد، یادآور شد: مرزهای کشور با عراق به طور کامل بسته است. اما طبق گزارش فرمانده نیروی انتظامی متاسفانه تعدادی از زائران توسط افرادی اغفال شده‌اند که این - به تعبیر ما - قاچاقچیان پولی از افراد می‌گیرند و آنها را به آن طرف مرز می‌برند و پس از آن وسط راه رها می‌کنند و مشکلات و خطرات جانی برای بعضی از آنان ایجاد کرده‌اند.

جزییاتی از طرح حمایت معیشتی از ۵۰ میلیون ایرانی

دومین خبر پربازدید امروز، تشریح جزییات طرح حمایت معیشتی از خانوارهای نیازمند توسط عضو کمیسیون صنایع در مجلس شورای اسلامی بود.

سید علی موسوی نماینده مردم ملکان در مجلس در این باره اظهار کرد: طرح حمایت معیشتی از خانوارهای نیازمند که تحویل هیات رئیسه شده احتمالا در هفته های بعد از تعطیلات مجلس در دستور کار قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه در این طرح تخفیف ویژه برای پرداخت قبوض آب و برق برخی از خانوارها نیز پیش بینی شده یاد آور شد: جامعه هدف این طرح ۵۰ میلیون نفر است و امیدواریم  با توجه به جامعیت آن هر چه سریعتر در دستور کار مجلس قرار گیرد.

هشدار ایران نسبت به تعرض هر یک از طرف‌های درگیر در منطقه به خاک کشورمان

خبر بعدی، پاسخ سخنگوی وزارت خارجه کشورمان به سوالی در خصوص گزارش‌های برخی تعرضات انجام شده به خاک جمهوری اسلامی ایران در جریان درگیریهای اخیر بین جمهوری آذربایجان و جمهوری ارمنستان هم بود.

سعید خطیب زاده گفت: ضمن اعلام غیر قابل تحمل بودن هرگونه تعرض از سوی هر یک از طرف‌های درگیر در منطقه به خاک کشورمان،  به همه طرفها در زمینه مراقبت لازم در این خصوص هشدار جدی می‌دهیم.

اخبار دیگر در این رابطه را می توانید در لینک های زیر بخوانید.

ناامنی در منطقه به نفع ارمنستان و آذربایجان نیست

مناقشه قره باغ از طریق مذاکره قابل حل است

امکان گفت‌وگو برای حل مناقشه قره باغ وجود دارد

***

باید برای هر سناریویی در آمریکا آماده بود

تحلیل یک کارشناس مسایل بین‌الملل درباره اهمیت نوع نگاه ایران به انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا هم از خبرهای پرمخاطب بود.

مهدی ذاکریان با بیاناینکه منافع ملی تعطیل بردار نیست، گفت: هر کس در آمریکا روی کار بیاید باید بتوانیم برای کشورمان بر اساس همان رویکرد و با معیارهای خود کسب منافع کنیم.

وی تصریح کرد: خیلی نمی توان گفت که در ایران تا چه اندازه شناخت و مهم تر از آن آمادگی واکنش به روی کار آمدن هر یک از گروه‌های فکری در در انتخابات بعید آمریکا وجود دارد. اما  منافع ملی ایران اقتضا می‌کند در این زمینه تامل جدی داشته باشیم و برای هر سناریویی آماده باشیم.

گفت‌وگوی کانادا و اوکراین پیش از دور بعدی مذاکرات درباره سقوط هواپیمای اوکراینی

دولت کانادا اعلام کرده است یک تیم تحقیقاتی مستقل را برای انجام دادن تحقیقات پیرامون سقوط هواپیمای اوکراینی در ایران تشکیل می دهد.

دمیترو کولبا وزیر امور خارجه اوکراین و فرانسوا فیلیپ شامپاین همتای کانادایی اش درباره  همکاری امنیتی و هماهنگی عملکردها پیش از دور بعدی مذاکرات با ایران بر سر پرداخت غرامت از سوی ایران برای سقوط هواپیمای اوکراینی گفت‌وگو کردند. 

علاوه بر این کانادا در حال تشکیل تحقیقات قانونی و تیم ارزیابی خود برای تحقیق و بررسی پیرامون شواهد و اطلاعات مروبط به سقوط هواپیمای اوکراینی است که در دی ماه سال ۱۳۹۸ در ایران به اشتباه مورد هدف قرار گرفته و سقوط کرد. 

این خبر هم مورد توجه مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود.

امروز موشک، هواپیما و تانک را خودمان می سازیم

خبر بعدی، اظهارات معاون اجرایی ارتش جمهوری اسلامی درباره ساخت موشک، هواپیما و تانک در کشور بود.

امیر سرتیپ محمودی با تاکید بر اینکه در دوران دفاع مقدس سیم خاردار به ما نمی دادند و مهمات ما محدود بود عنوان کرد: امروز ما انواع موشک ها، هواپیماها، بالگردها، توپخانه و ... را خودمان می سازیم. امروز روی پای خودمان ایستادیم و توان رزمی بالایی داریم و اگر تهدیدی رخ دهد آن را در نطفه خفه خواهیم کرد.

هر جریانی باید به سهم خود از مردم عذرخواهی کند

تحلیل یک نماینده سابق مجلس درباره سهم اصلاح طلبان در وضعیت فعلی کشور هم از خبرهای پربازدید بامداد امروز بود.

حجت الاسلام و المسلمین احمد مازنی در این باره گفت: هم جناح‌ اصلاح‌طلب و هم جناح‌ اصولگرا باید به اندازه باید به اندازه سهم خود در ایجاد وضعیت فعلی عذرخواهی کند. دولت مستقر و دولت پیش از آن هم باید به سهم خود پوزش بطلبد، اما در کنار عذرخواهی باید برنامه هم داشته باشند تا وضعیت را از حالت فعلی خارج کنند.

وی تاکید کرد: هر جریانی باید به سهم خود از مردم عذرخواهی کند؛ چراکه این وضعیت شایسته و زیبنده آنان نیست.

آمریکا در مقابل شرایط حال حاضر عراق، دچار بی‌برنامگی شده است

یک کارشناس مسایل منطقه، تصمیم آمریکا برای بستن سفارتش در عراق را تلاشی برای خارج کردن عراق از اتحاد و ائتلاف با ایران خواند.

حسین رویوران افزود: بستن سفارت یعنی قطع ارتباط بین آمریکا و تشکل‌هایی که در عراق ایجاد کرده است و این کل برنامه آمریکا برای انتخابات آتی در عراق در خرداد ماه سال آینده را بر هم می زند و تا حدی آمریکا را منفعل می کند. اما با شرایط جدید بعد از ترور شهید سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس، آمریکا نه قادر به ادامه این وضعیت است و نه می‌تواند صحنه را رها کند. آمریکا الان دچار بی برنامه‌گی در مقابل شرایطی که در حال حاضر در عراق وجود دارد، شده است. اگر حزبی که قرار بود الکاظمی درست کند برهم بخورد انتخابات نتایج متفاوتی خواهد داشت.

این خبر هم از پربازدید های امروز بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha