• شنبه / ۱۲ مهر ۱۳۹۹ / ۱۵:۲۳
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 99071208954
  • منبع : نمایندگی سمنان

بهره‌مندی ۴۰ درصد مرتعداران سمنانی از خدمات پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت جهاد کشاورزی

بهره‌مندی ۴۰ درصد مرتعداران سمنانی از خدمات پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت جهاد کشاورزی

ایسنا/سمنان رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سمنان از ثبت‌نام 170 بهره‌بردار شهرستان سمنان در سامانه پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت جهاد کشاورزی خبر داد.

معصومه منظمی 12 مهرمان در شورای اداری اداره کل منابع طبیعی استان از فعال‌سازی و پیشرفت 40 درصدی ارائه خدمات مرتعداری از طریق سامانه پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت جهاد کشاورزی در شهرستان سمنان خبر داد و اظهار کرد: سامانه پنجره واحد خدمات مرتع داری در راستای اجرای ضوابط فنی-اجرایی توسعه دولت الکترونیک و راهبرد فناوری اطلاعات وزارت جهادکشاورزی، فعال شده است.

وی ادامه داد: این سامانه به‌صورت الکترونیکی تمام مراحل خدمات‌دهی را از مرحله ثبت نام و ثبت درخواست تا مرحله صدور در بر می‌گیرد و این امکان را فراهم می کند که متقاضی خود پروانه یا مجوز درخواستی را بعد از امضای الکترونیکی، چاپ کند.

وی افزود: از طریق این سامانه مرتعداران می توانند درخواست خود شامل تمدید پروانه چرا و پرداخت عوارض تبصره ۲۸ را به طور آنلاین از محل مورد نظر انجام داده و خدمات مورد نظر را دریافت کنند.

رئیس  اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سمنان تصریح کرد: تاکنون و با گذشت سه ماه از آغاز فعال سازی این سامانه 170 مرتع‌دار از ۴۵۰ نفر مرتع دار شهرستان سمنان، در سامانه پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت جهاد کشاورزی ثبت نام و از خدمات این پنجره الکترونیک بهره مند شدند.

منظمی ابراز امیدواری کرد اداره منایع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سمنان با فعال سازی این سامانه بتواند در صرفه‌جویی انرژی، کاهش تردد و جابجایی‌های غیرضروری، تسریع و تسهیل در امور و تکریم مرتع داران، کاهش هزینه ها، کاهش زمان انجام برخی از فرآیندها، ایجاد عدالت در بهره مندی تمام مرتع داران از امکانات و خدمات منابع طبیعی و افزایش سطح رضایت عمومی بهره برداران و تولیدکنندگان شهرستان سمنان گام‌های بلندی بردارد.

سید ابوالفضل ولیئی رئیس اداره مرتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان نیز با اشاره به اجرای طرح پایش مراتع استان تاکنون پروانه بهره برداری چرای دام ۶۱۱ بهره بردار متخلف مطابق با شیوه نامه فنی و اجرایی بهره برداری از مراتع کشور با ۷۱۳۶۴ واحد دامی باطل گردیده است.

وی افزود: در همین راستا ظرفیت آزاد شده در مراتعی که پروانه چرای آن باطل گردیده است، در چارچوب دستورالعمل‌های مرتبط و برابر ماده ۱۳ از فصل دوم شیوه نامه فنی و اجرایی بهره برداری از مراتع کشوردر اختیار سایر بهره برداران دارای صلاحیت قرار خواهد گرفت.

وی خاطرنشان کرد: پایش عرصه‌های مرتعی به منظور جلوگیری از چرای غیرمجاز دام در عرصه‌ها توسط اکیپ پایش مراتع در فصل تعلیف دام انجام و ادامه خواهد داشت.

رئیس اداره مرتع اداره کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان سمنان ادامه داد: در سنوات گذشته به منظور توسعه پوشش گیاهی در قالب عملیات احیاءو اصلاح مراتع با تاکید بر جلوگیری از ورود دام غیر مجاز و تعلیف بی رویه دام عملیات حفاظت و قرق در سطح ۴۸۰۰ هکتار از عرصه‌های کپه کاری و بذر پاشی شده به اجرا در آمده که در افزایش علوفه مراتع بسیار موثر بوده است.

وی اضافه کرد: حدود ۴۹۳ فقره طرح مرتع‌داری در این استان تهیه شده و مدیریت مراتع را طبق ماده ۳ قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع کشور به صورت قرارداد محضری به خود مرتعداران واگذار کرده‌ایم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha