• شنبه / ۱۲ مهر ۱۳۹۹ / ۱۶:۵۴
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 99071209029
  • منبع : وزارت ورزش و جوانان

احمدی خبر داد: افزایش 35 درصدی مشارکت مردم در ورزش همگانی با تلاش‌های دولت تدبیر و امید

احمدی خبر داد: افزایش 35 درصدی مشارکت مردم در ورزش همگانی با تلاش‌های دولت تدبیر و امید

معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش گفت: خوشبختانه امروز مشارکت مردم در ورزش همگانی با تلاش های دولت تدبیر و امید ۳۵ درصد افزایش یافته است.

به گزارش ایسنا،‌ عبدالحمید احمدی در نشست مسئولان ورزش کشور با معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور ادامه داد: ورزش قهرمانی تنها ۴ میلیون نفر از جمعیت کشور را تحت پوشش قرار می دهد در صورتی که ورزش همگانی مخاطب ۸۲ میلیون نفری دارد.

وی افزود: شیوع کم تحرکی در جمعیت ایران بیش از ۵۶ درصد است و این رقم  در میان بانوان به ۶۵ درصد افزایش می یابد و ما شاهد این مهم هستیم که ۸۲ درصد از مرگ و میرها به دلیل بیماری‌های غیر واگیر دار است  که دو عانل کم تحرکی و تغذیه ناسالم موجب افزایش این بیماری ها شده است.

احمدی افزود: مشارکت مردم در ورزش همگانی امروز با تلاش های دولت تدبیر و امید ۳۵ درصد افزایش یافته است که برای افزایش نشازوت مردم تا پایان دولت تلاش خواهیم کرد. در 7 سال گذشته با ایجاد هم افزایی میان دستگاه‌های ذیربط که در سلامت و توسعه فرهنگ سلامت موثر هستند درصدد افزایش مشارکت مردم در ورزش همگانی بوده‌ایم.

معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش تصریح کرد: تخصیص ۲۷ صدم درصد از ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده اقدامی نیکو در روند توجه دولت به ورزش همگانی بود انتظار داریم که این بودجه به میزان صد درصد در سال ۹۹ محقق شود.

وی ادامه داد: تاکنون ۵ هزار خانه ورزش روستایی با تلاش های دولت تدبیر و امید احداث شده اما جمعیت ۳۰ میلیونی روستاییان کشور برای حفظ سلامت جسمی و افزایش نشاط و شادابی نیازمند توجه بیشتری در این حوزه هستند.

احمدی گفت: وزارت ورزش و جوانان در هفت سال اخیر موفق به احداث بیش از ۲ هزار زمین چمن روستایی و صدها سالن چند منظوره ورزشی در مناطق روستایی شد اما برای تکمیل اقدامات حمایتگرانه از این حوزه، توجه ویژه سازمان برنامه وبودجه می‌تواند نقش اساسی ایفا کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha