• یکشنبه / ۱۳ مهر ۱۳۹۹ / ۰۹:۲۲
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 99071309299
  • خبرنگار : 71610

تظاهرات هزاران نفری ضد نتانیاهو در سرزمین‌های اشغالی

تظاهرات هزاران نفری ضد نتانیاهو در سرزمین‌های اشغالی

هزاران اسرائیلی با تجمع در مناطق مختلف اراضی اشغالی علیه سیاست‌های نخست‌وزیر این رژیم در زمینه مقابله با کرونا و اتهامات فساد او تظاهرات کردند.

به گزارش ایسنا، شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد، هزاران اسرائیلی شامگاه شنبه با حضور در خیابان‌ها علیه سیاست‌های بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در قبال کرونا و افزایش شمار و میانگین مبتلایان به این بیماری در اراضی اشغالی تظاهرات کردند.

طبق گزارش این شبکه، درگیری‌هایی میان معترضان و نیروهای پلیس رژیم صهیونیستی درگرفت و منجر به مجروح شدن شماری از معترضان از جمله شهردار تل‌آویو شد. نیروهای پلیس رژیم صهیونیستی همچنین حدود ۱۵ معترض را بازداشت کردند.

همچنین رهبران جنبش "پرچم‌ سیاه‌ها" که سازمان‌دهنده و هماهنگ‌کننده اعتراضات علیه نتانیاهو در اراضی اشغالی است، در بیانیه‌ای اعلام کردند به دلیل محدودیت‌های نیروهای امنیتی موفق به ورود به خیابان بالفور، در قدس برای تظاهرات در مقابل مقر نتانیاهو نشدند و به همین دلیل در اماکن متفرقه دیگری تظاهرات کردند.

در این بیانیه آمده است: ما در حال حاضر پس از ۱۰۰۰ تظاهرات در یک لحظه سرنوشت‌ساز و تاریخی هستیم و نمی‌توانیم اوضاعی را که متهم (نتانیاهو) برایمان به بار آورده است، بپذیریم. ادامه نخست‌وزیری و ریاست نتانیاهو بزرگترین تهدید برای اسرائیل است.

رهبران تظاهرات رژیم صهیونیستی در ادامه تأکید کردند: تا زمانی که نتانیاهو برکنار نشود، بحران کرونا ادامه خواهد داشت.

این تظاهرات در حالی برگزار شد که کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) اخیراً با پیش‌نویس قانونی مربوط به محدودسازی اعتراضات در طول دوره شیوع کرونا موافقت کرد.

طبق این پیش‌نویس، معترضان در اراضی اشغالی در چارچوب تدابیر اتخاذ شده برای مبارزه با کرونا تنها می‌توانند در فاصله یک کیلومتری از خانه‌های خود تجمع کرده و یا دست به تظاهرات بزنند. با این قانون راه جلوگیری از حضور معترضان در مناطق خارج از شهر و دور و شرکت در تظاهرات مقابل مقر نتانیاهو در قدس غربی باز شد.

مخالفان اسرائیلی با اعلام اینکه اعمال محدودیت در تظاهرات به "دموکراسی" در رژیم صهیونیستی آسیب رسانده است، گفتند تصویب قانون مذکور با بهانه قرار دادن کرونا، در خدمت منافع سیاسی نتانیاهو است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha