• یکشنبه / ۱۳ مهر ۱۳۹۹ / ۱۰:۴۷
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 99071309431
  • خبرنگار : 71496

سازمان ملل: توافق صلح در سودان گامی تاریخی است

سازمان ملل: توافق صلح در سودان گامی تاریخی است

سازمان ملل توافق صلح در سودان را که روز شنبه به امضا رسید، گامی تاریخی خواند و بر حمایت خود از حرکت سودان به سوی برقراری صلح تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رسمی سودان (سونا)، جیریمایا ماما بولو، نماینده ویژه و مشترک عملیات مشترک اتحادیه آفریقا و سازمان ملل در دارفور (یونامید) در مراسم امضای رسمی توافق صلح میان دولت انتقالی سودان و جبهه انقلابی در جوبا، پایتخت سودان جنوبی به نقل از آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل، از توافق صلح استقبال کرده و آن را یک نقطه عطف تاریخی برای مردم سودان در مسیر برقراری صلح و توسعه پایدار دانست.

بولو اظهار کرد: دبیرکل سازمان ملل بر پایبندی خود به حمایت از حرکت تاریخی سودان به سوی صلح تاکید کرد.

این مسؤول بین‌المللی در ادامه از جنبش مردمی آزادسازی سودان (در شمال) به رهبری عبد العزیز الحلو دعوت کرد در مذاکرات به شکل کامل حضور یافته و از فرصتی که امضای توافقنامه با عبدالله حمدوک، نخست وزیر سودان در آدیس آبابا ایجاد کرده، استفاده کند، همچنین او از ارتش آزادسازی سودان به فرماندهی عبدالواحد محمد نور دعوت کرد فورا به روند صلح ملحق شود.

جوزپ بورل، کمیسیونر عالی سیاست خارجه و امنیت اتحادیه اروپا، در بیانیه‌ای ضمن اعلام استقبال اتحادیه از امضای توافق صلح میان دولت سودان و گروه‌های مسلح گفت: اتحادیه اروپا از تمامی گروه‌های باقی مانده دعوت می‌کند برای برقراری صلح در این کشور متحد شوند.

بورل در ادامه با اشاره به اینکه این توافق تاریخی راهی برای صلحی جامع در سودان را فراهم می‌کند، از گروه‌های شورشی باقی مانده خواست به اقدامات صلح ملحق شوند.

رئیس دستگاه دیپلماسی اتحادیه اروپا افزود: اتحادیه اروپا به حمایت از دوره تحول سیاسی و اقتصادی که فرصت منحصر به فردی را برای ایجاد سودانی صلح‌جو، دموکرات و شکوفا فراهم کرده، ادامه خواهد داد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha