• یکشنبه / ۱۳ مهر ۱۳۹۹ / ۱۷:۵۸
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 99071309954
  • خبرنگار : 71461

مدیرکل فرهنگی سازمان اوقاف خبر داد:

برپایی مراسم اربعین حسینی در ۲ هزار امامزاده و بقاع متبرکه

برپایی مراسم اربعین حسینی در ۲ هزار امامزاده و بقاع متبرکه

مدیرکل فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه امسال به خاطر شیوع ویروس کرونا برپایی هرگونه تجمع و راه‌پیمایی ممنوع است، گفت: سازمان اوقاف و امور خیریه قصد دارد در ۲ هزار امامزاده و بقاع متبرکه مراسم عزاداری اربعین حسینی را با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی برگزار کند.

حجت‌الاسلام سیدمحمدکاظم موسوی متقی -مدیرکل فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه- در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد برنامه‌های این سازمان در ایام اربعین گفت: باتوجه به منتفی شدن پیاده‌روی اربعین حسینی سازمان اوقاف و امور خیریه در ۲ هزار امامزاده و بقاع متبرکه مراسم عزاداری را برپا خواهد کرد.

وی ادامه داد: این مراسم‌ها در صحن‌ها و بخش‌های روباز اماکن مقدس و با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و پروتکل‌ها بهداشتی برگزار خواهد شد، همچنین مراسم صبح روز اربعین دو ساعت قبل از اذان ظهر آغاز شده و با قرائت قرآن، مداحی مادحین اهل‌بیت(ع) و سخنرانی کارشناسان دینی و نهایتا قرائت زیارت اربعین به پایان خواهد رسید.

مدیرکل فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه تاکید کرد: براساس برنامه‌ریزی قبلی طرح «بصیرت عاشورایی» از ابتدا محرم آغاز و تا پایان ماه صفر ادامه خواهد داشت، به همین منظور در اربعین حسینی نیز پس از نماز مغرب و عشا مراسم عزاداری را خواهیم داشت و این روند تا عزای حضرت علی بن موسی الرضا(ع) به قوت خود باقی است.

موسوی متقی یادآور شد: باتوجه به شیوع ویروس کرونا از برپایی مواکب و راه‌پیمایی اجتناب کرده اما در جوار امامزادگان به صورت محدود موکب‌هایی را خواهیم داشت که علاوه بر پذیرایی با رعایت بهداشت و بسته‌بندی درست به ارائه محصولات بهداشتی خواهند پرداخت.

وی افزود: از آنجایی که بسیاری از مراسم‌های مذهبی به منظور شیوع ویروس کرونا تعطیل شده است هزینه‌های این مراسم‌ها در قالب ارائه بسته‌های معیشتی و کمک مومنانه در مواکب و بین خانواده‌های نیازمند توزیع خواهد شد، البته میزان دقیق ارائه کمک‌ها را تا به امروز نداریم زیرا خیرین همچنان در حال ارائه کمک هستند و در آینده می‌توان آمار دقیقی اعلام کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha