• یکشنبه / ۱۳ مهر ۱۳۹۹ / ۱۸:۲۱
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 99071309967
  • منبع : دانشگاه علوم پزشکی ایران

توسط یکی از شرکتهای دانش بنیان دانشگاه علوم پزشکی ایران محقق شد

تولید کیت تشخیص خونریزی جنینی-مادری/عرضه مواد اولیه محصولات آرایشی و بهداشتی

تولید کیت تشخیص خونریزی جنینی-مادری/عرضه مواد اولیه محصولات آرایشی و بهداشتی
عکس تزیینی است

مدیر یکی از شرکت‌های دانش بنیان تحت پوشش مرکز رشد دانشگاه علوم پزشکی ایران با بیان این که از مرکز شتابدهنده دانشگاه هم انتظار داریم در راستای حل مشکلات و آماده سازی شرایط رشد شرکت‌ها جلوتر از ما حرکت کنند، نه اینکه پشت سر ما بایستند، گفت: کیت تشخیص فلوسایتومتری FMH (تشخیص خونریزی جنینی-مادری) در شرکت ما تهیه و استانداردسازی شده، همچنین محصولات هیدرولیزی پروتئینی و عصاره‌های گیاهی که مواد اولیه محصولات آرایشی و بهداشتی هستند هم توسط محققان ما تهیه و استانداردسازی شده اند.

به گزارش ایسنا، دکتر میر هادی جزایری، استادیار گروه ایمنی‌شناسی دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به کیفیت بالای محصولات تولیدی این شرکت، اظهار کرد: از حدود ۲ سال قبل با ثبت شرکت در مرکز رشد دانشگاه علوم پزشکی ایران فعالیت داریم و در حال حاضر محصولات ما تائیدیه دانش بنیان نهاد ریاست جمهوری را هم دارند.

وی اظهار کرد: این شرکت با بهره گیری از حضور متخصصان علم ایمونولوژی، ژنتیک و بیولوژی در محل مرکز رشد دانشگاه علوم پزشکی ایران تاسیس شده است و هدف آن ارائه خدمات آزمایشگاهی، تولید انواع کیت‌های تشخیص بالینی و همچنین تولید هیدرولیزات پروتئینی مورد نیاز مواد آرایشی و بهداشتی است.

جزایری افزود: البته این بخش دوم در شرایط کرونا به محصولات تولیدی و با هدف جبران نیاز شرکت‌های تولید مواد آرایشی بهداشتی اضافه شده است.

استادیار گروه ایمنی‌شناسی دانشگاه علوم پزشکی ایران خاطرنشان کرد: همانطور که اطلاع دارید در اثر استفاده طولانی مدت از شوینده‌ها و مواد الکلی در این ایام، آسیب‌های جدی به پوست افراد وارد می‌شود؛ از این رو استفاده از ترمیم‌کننده‌ها مثل کلاژن – لاکتولیز حاصل از شیر، کراتولیزو سرسین حاصل از پیله ابریشم در محصولات آرایشی و بهداشتی به منظورافزایش آبرسانی به پوست و مو و ایجاد شرایط ترمیمی موثر بوده است.

جزایری اعلام کرد: اغلب شرکتهای معروف از محصولات ما استقبال کردند و در حال جایگزین کردن با محصولات چینی و هندی هستند.

وی یادآور شد: محصولات ما به دلیل فرایند تولید بیولوژیک و استفاده از روش هضم آنزیمی دارای کیفیت بالایی است و آنزیم‌های پانکراتین و پپسین هم در شرکت ما تولید می‌شود که مقرون به صرفه‌تر و سالم‌تر از روش‌های اسیدی مورد استفاده رقیب‌های چینی وهندی است.

استادیار گروه ایمنی‌شناسی دانشگاه علوم پزشکی ایران تصریح کرد: خدمات آزمایشگاهی شرکت ما شامل «انجام تست‌های تشخیصی برمبنای فلوسایتومتری»، «انجام تست‌های HLA-typing (به صورت تک آللی، چند آللی و همچنین تست ABDR در پیوند اعضا و  مغز استخوان» است که در محل آزمایشگاه پاتوبیولوژی و ژنتیک و با همکاری این آزمایشگاه در حال انجام است.

مدیر این شرکت دانش بنیان گفت: آزمایشگاه‌های مختلفی از محصولات و کیت‌های سرولوژی و مولکولیمون استفاده می‌کنند و محصولات ما با دو برند ثبت‌شده به بازار ارائه شده است.

وی افزود: کیت تشخیص بالینی تولید شده در شرکت ما نیز شامل کیت تشخیص فلوسایتومتری FMH (تشخیص خونریزی جنینی-مادری)  تهیه و استانداردسازی شده است. همچنین محصولات هیدرولیزی پروتئینی و عصاره‌های گیاهی که مواد اولیه محصولات آرایشی و بهداشتی هستند هم تهیه و استانداردسازی شده و دانش بنیانی آنها توسط نهاد ریاست جمهوری مورد تایید است. 

جزایری در پایان ضمن تشکر از توجه دانشگاه علوم پزشکی ایران به شعار نسل سوم، اظهار کرد: از مرکز شتابدهنده دانشگاه هم انتظار داریم در راستای حل مشکلات و آماده سازی شرایط رشد شرکت‌ها جلوتر از ما حرکت کنند، نه اینکه پشت سر ما بایستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha