• یکشنبه / ۱۳ مهر ۱۳۹۹ / ۱۸:۲۳
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 99071309970
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

تا افق ۱۴۰۴؛

۴۳ هزار هکتار به سطح گلخانه‌های کشور افزوده می‌شود

۴۳ هزار هکتار به سطح گلخانه‌های کشور افزوده می‌شود

ایسنا/خراسان جنوبی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران گفت: دولت تمام تلاش خود را می‌کند تا افق ۱۴۰۴ میزان ۴۳ هزار هکتار به سطح گلخانه‌های کشور که در سال ۹۲ حدود ۸۸۰۰ هکتار بود، اضافه کند.

محمد علی طهماسبی، امروز یکشنبه ۱۳ مهر در حاشیه بازدید وزیر جهاد کشاورزی از مجتمع گلخانه‌ای محمدیه خوسف در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در مناطقی با آب و هوای خشک همانند خراسان جنوبی باید از آب بیشترین استفاده را کرد که در این راستا گلخانه‌ها یک سیستم متراکم کشاورزی مطلوب هستند.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه توسعه گلخانه‌ها جزء طرح‌های اقتصاد مقاومتی و جهش تولید است، تصریح کرد: در حال حاضر سطح گلخانه‌های کشور به ۲۰ هزار هکتار رسیده و  در تمام استان‌های کشور توسعه سطح گلخانه‌ها در حال انجام است.

طهماسبی بیان کرد: بیشتر گرایش ما به سمت مناطق خشک و کم آب است؛ بنابراین دولت تسهیلاتی به متقاضیان پرداخت و در زمینه عملیات زیربنایی شهرک‌های گلخانه‌ای کمک می‌کند.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران اظهار کرد: استاندار خراسان جنوبی با جدیت توسعه گلخانه‌ها را دنبال می‌کند که امیدواریم با اعتبارات ملی و استانی شهرک‌های گلخانه‌ای در این استان احداث و زمینه تولید و اشتغال در استان فراهم شود.

طهماسبی ادامه داد: بازار بیشتر محصولات گلخانه‌ای در کشور صادراتی است و امیدواریم خراسان جنوبی با نهضت گلخانه‌ای که راه‌اندازی کرده در این زمینه موفق باشد، ما هم کمک می‌کنیم تا بتوان حرکت موثری در استان خراسان جنوبی رقم بخورد.

وی بیان کرد: کشاورزان خراسان جنوبی مطمئن باشند وزارت جهاد کشاورزی اجازه نمی‌دهد زرشک کاران متضرر شوند؛ در نتیجه محصول را یا خریداری، صادر و به فروش می‌رسانیم.

وی تصریح کرد: برای متقاضیان احداث گلخانه‌ها در مناطق کم برخوردار، تسهیلات ارزان قیمت در نظر گرفته شده است، اما این افراد باید به سمت محصولات با ارزش بالا و نیاز آبی کم سوق داده شوند.

 رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران با اشاره به مشکل انبار شدن محصول زرشک کشاورزان خراسان جنبوبی، یادآور شد: در آستانه فصل برداشت دوباره زشک هنوز محصول سال گذشته کشاورزان فروش نرفته و هفت هزار تن زرشک استان در انبارها موجود است که سازمان تعاون وارد این موضوع شده است و خرید توافقی زرشک از کشاورزان انجام شده که با فروشگاه‌های زنجیره‌ای در تهران برای فروش این محصول هماهنگی لازم انجام شده است.


انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha