• دوشنبه / ۱۴ مهر ۱۳۹۹ / ۱۰:۵۷
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 99071410339
  • خبرنگار : 71477

تایوان امیدوار است حال ترامپ خیلی زود خوب شود تا "باز هم مقابل چین بایستد"!

تایوان امیدوار است حال ترامپ خیلی زود خوب شود تا "باز هم مقابل چین بایستد"!

رئیس پارلمان تایوان امروز (دوشنبه) اعلام کرد، تایپه امیدوار است رئیس جمهور آمریکا هر چه سریع‌تر بهبود کامل خود را به دست آورد و ویروس کرونا را شکست دهد تا بتواند به "رهبری جهان آزاد" در مقاومت در برابر "تخطی‌ها و بی‌عدالتی‌های چین" ادامه دهد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، تایوان به شدت تحت فشار نظامی شدید چین قرار گرفته است. چین این جزیره را بخشی از خاک خود می‌داند و نیروی هوایی چین در هفته‌های اخیر پروازهای مکرری بر فراز تایوان انجام داده‌ است.

یو سی-کان، رئیس پارلمان تایوان در آستانه روز ملی تایوان در روز شنبه آتی گفت: از شنیدن ابتلای دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به کووید 19 به شدت شوکه شدم و از طرف پارلمان تایوان برای او آرزو می‌کنم که هر چه سریع‌تر بهبود کامل خود را به دست آورد.

وی افزود: می‌خواهم از این فرصت استفاده کرده و برای ترامپ آرزوی سلامتی کامل و سریع کنم تا او بتواند به رهبری جهان آزاد در مقاومت در برابر تخطی‌ها و بی‌عدالتی‌های چین ادامه دهد.

از زمانی که ترامپ زمام امور آمریکا را به دست گرفته، روابط پکن-واشنگتن با مناقشات بر سر مسائل تجاری، هنگ‌کنگ، تایوان و چند موضوع دیگر به پایین‌ترین حد خود در دهه‌های اخیر رسیده است.

دولت ترامپ مقاومت و ایستادگی در برابر چین را یکی از سیاست‌های کلیدی خود قرار داده است و در انتقاد از سوابق حقوق بشری چین خواه در منطقه سین‌کیانگ خواه در هنگ‌کنگ، بسیار تند و صریح بوده است.

اگرچه آمریکا همانند اکثر کشورهای جهان دولت تایوان را رسما به رسمیت نمی‌شناسد اما واشنگتن تامین کننده اصلی تسلیحات و قوی‌ترین حامی بین‌المللی تایوان محسوب می‌شود.

تسای اینگ-ون، رئیس جمهور تایوان و شی جینپینگ، رئیس جمهور چین هر دو برای ترامپ و همسرش ملانیا آرزوی سلامتی کرده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha