• دوشنبه / ۱۴ مهر ۱۳۹۹ / ۱۱:۵۵
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 99071410424
  • خبرنگار : 30054

تولید محتوای اینستاگرام راهی برای افزایش درآمد

تولید محتوای اینستاگرام راهی برای افزایش درآمد

شبکه های اجتماعی، نقش بسزایی در رشد و توسعه کسب و کار ایفا می کنند.

به گزارش ایسنا، بنابراعلام آرمانیک، یکی از بزرگترین شبکه های اجتماعی، اینستاگرام است که توانسته افراد مختلف در هر رده سنی را به خود جذب کند. زمانی که از شبکه های اجتماعی همچون اینستاگرام برای رونق کسب و کار استفاده می کنید، تولید محتوا ارزشمند می شود. در ادامه با مفهوم تولید محتوای اینستاگرام و تاکتیک های افزایش لایک و فالوور آشنا خواهید شد.

تولید محتوای اینستاگرام چیست؟

با توجه به استقبال گسترده کاربران از برنامه اینستاگرام، این رسانه اجتماعی علاوه بر ابعاد سرگرمی و رسانه ای، ابعاد اقتصادی و شغلی نیز پیدا کرده است. برای اینکه کسب و کار شما بتواند در اینستاگرام رونق پیدا کند، لازم است به برخی از موارد از جمله تولید محتوای اینستاگرام توجه کنید.

به تولید عکس، ویدئو، صوت و یا متن که به صورت هدفمند و برنامه ریزی شده برای اینستاگرام طراحی می شود، تولید محتوای اینستاگرام گفته می شود.

تولید محتوای مناسب و ارزشمند، نه تنها موجب جذب کاربران بیشتر می شود، بلکه سبب گسترش کسب و کار نیز خواهد شد. کارشناسان و متخصصان طراحی پست و استوری و همچنین طراحی محتوای اینستاگرام، می توانند در این راه، یاری رسان شما باشند. 

چگونه مطالب با کیفیت و جذاب تولید کنیم؟

در تولید محتوای اینستاگرام ابتدا لازم است مخاطبان هدف خود را شناسایی کنید. برای تولید محتوای بهتر لازم است حتما به سن و جنسیت مخاطبان خود دقت کنید. اینکه مخاطبان هدف در چه منطقه ای زندگی می کنند و به چه چیزهایی علاقه دارند بسیار حائز اهمیت است.

اولین و ساده ترین نوع محتوای اینستاگرام، استفاده از متن های جذاب و با کیفیت است. در نوشتن متن می توان برند و خدمات خود را معرفی کنید و یا اینکه برخی از ویژگی های محصولات خود را نام ببرید.

محتوای تصویری، از دیگر روش های طراحی پست و استوری است. استفاده از عکس های مناسب، خلاقیتی انکار ناشدنی در تولید محتوای اینستاگرام است.

برای تولید محتوای تصویری باید حتما به تعادل و کنتراست رنگ ها، زمینه عکس ها و کادربندی و سایر نکات عکاسی تبلیغاتی توجه کنید. ترجیحاً از گذاشتن عکس های شلوغ پرهیز کنید، عکس هایی که خیلی شلوغ هستند برای مخاطبان گیج کننده هستند و تاثیر خوبی روی بیننده ندارند.

افزودن افکت، برش تصاویر و ویدیوها، افزودن متن به تصاویر، افزودن ایموجی ها و شکلک های معروف شبکه های اجتماعی به تصاویر و چرخاندن و تغییر اندازه عکس از قابلیت های اپلیکین اینستاگرام است که در تولید عکس ها و محتوای با کیفیت در طراحی محتوای اینستاگرام مناسب به شما کمک خواهند کرد.

یکی دیگر از راه های طراحی پست و استوری برای معرفی خدمات و تبلیغات انواع برندها، استفاده از موشن گرافیک و محتوای ویدئویی است. شاید هزینه این روش، نسبت به روش های دیگر کمی بالاتر باشد، اما سرعت و قدرت اثربخشی آن به همان اندازه بالاتر است.

تاکتیک های افزایش لایک و فالوور در تولید محتوای اینستاگرام

برای افزایش محبوبیت و بیشتر دیده شدن شما در اینستاگرام، لازم است تعداد فالورهای خود را بالا ببرید تا کسب کار شما بیشتر رونق پیدا کند و بیشتر سود کنید. با استفاده از تاکتیک های زیر، می توانید به سادگی تعداد لایک و فالور را در صفحه اینستاگرام کسب و کارتان افزایش دهید.

اولین تاکتیک استفاده از هشتک گذاری حرفه ای برای جذب بیشتر مخاطب می باشد. لازم است برای هر پست تعدادی مشخص و محدودی هشتک مرتبط در نظر بگیرید.

دومین تاکیتیک استفاده از تصاویر با سایز مناسب است. عرض و طول استاندارد عکس برای اینستاگرام حداقل ۱۰۸۰×۱۰۸۰ پیکسل می باشد. نوشتن محتوای مناسب در زیر پست ها از دیگر تاکتیک های بالابردن مخاطب در اینستاگرام است.

درست است که اینستاگرام شبکه اجتماعی برای اشتراک گذاری عکس و ویدئو است، اما از تاثیر جادویی نوشته ها در زیر پست ها غافل نشوید. لازم است کپشن های منحصر به فرد و ترغیب کننده بنویسید. مثلا از مخاطبان سوال بپرسید و یا اینکه از مخاطب بخواهید نظرات خود را در کامنت ها بنویسد.

ارسال پست در زمان مناسب از تاکتیک های دیگر جذب مخاطب در اینستاگرام است. لازم است که پست ها در زمان هایی که بیشتر دیده می شوند، ارسال شوند. معمولا در ساعت ۸ تا ۹ صبح، روزهای غیرکاری، ۹ شب و ... پست های ارسال شده بیشترین مخاطب را دارند. البته لازم است که حتما زمان مناسب را با استفاده از آزمون و خطا برای صفحه اینستاگرام خود پیدا کنید.

از دیگر تاکتیک ها می توان به برگزاری مسابقات و آزمون های هیجان انگیز، انتشار ویدئوهای جذاب و به یادماندنی، گذاشتن تصاویر بنری یا پازلی، استفاده از تم و یا فیلتر خاص برای تصاویر، لینک دادن به سایر شبکه های اجتماعی و فالو کردن افراد متخصص در حوزه ی کاری اشاره کرد.

استفاده از استوری های جذاب در تولید محتوای اینستاگرام

علاوه بر گذاشتن پست، یکی دیگر از روش های تولید محتوای اینستاگرام، گذاشتن استوری های جذاب و تاثیرگذار است. کاربران با اولین نگاه به اینستاگرام متوجه استوری ها می شوند، با این وجود استفاده از استوری های جذاب می تواند موثر باشد. کسانی که زیاد حوصله ندارند و زمان کمتری را در اینستاگرام صرف می کنند، با اولین نگاه استوری شما را می بینند.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha