• دوشنبه / ۱۴ مهر ۱۳۹۹ / ۱۲:۲۷
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 99071410468
  • خبرنگار : 71132

موسوی تشریح کرد

جزییاتی از طرح تشویق زاد و ولد و خودرودار کردن خانوارهای بدون خودرو  

جزییاتی از طرح تشویق زاد و ولد و خودرودار کردن خانوارهای بدون خودرو  

نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی گفت که دو طرح خودرو دار کردن خانوارهای بدون خودرو و تشویق زاد و ولد که طراح آنها است در نوبت بررسی در صحن علنی مجلس است.

سید علی موسوی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: طرح خودرو دار کردن خانوارهای بدون خودرو با سهام عدالت ساز و کاری را پیش بینی کرده که خانوارهای ۵ دهک پایین که خودرو ندارند برای خودرودار شدن نیاز به یک ریال هزینه هم نداشته باشند و از سویی یک ریال بار مالی هم برای دولت ایجاد نخواهد شد، بلکه این خانوارها با سهام عدالت خودرودار می شوند و از طرفی ۵۰ درصد سهام عدالت آنها هم سر جای خود می ماند.

این عضو کمیسیون صنایع مجلس این طرح را در راستای جهش تولید، ایجاد اشتغال و همچنین خودرو دار کردن خانوارهای بدون خودرو عنوان کرد.

موسوی در بخش دیگری از این گفت و گو درباره طرح تشویق زاد و ولد نیز گفت: بر اساس این طرح برای فرزندان سوم به بعد سهام آیندگان در نظر گرفته می شود. بر این اساس به فرزندان سوم یک و نیم میلیون تومان، فرزندان چهارم ۲ میلیون تومان و فرزندان پنجم به بعد ۲ و نیم میلیون تومان سهام تعلق می گیرد.

نماینده مردم ملکان در مجلس ادامه داد: همچنین در این طرح پیش بینی کردیم که هر مادری که فرزند دار می شود برای هر  فرزند یک میلیون تومان به صورت نقدی یا سهام دریافت کند. از طرفی فرزندان سوم به بعد به اندازه یارانه شان از محل فروش سهام هر ماه یارانه دریافت می کنند که این یارانه تا سن ۱۰ سالگی بچه ها به خانوارهای سه دهک پایین اختصاص می یابد.

این عضو کمیسیون صنایع مجلس همچنین گفت که این طرحها تحویل هیات رئیسه مجلس شده و در نوبت بررسی در صحن علنی مجلس قرار دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۹-۰۷-۱۴ ۱۵:۳۲

ای جان چه طرحی وای سکته زدیم از این همه دست و دل بازی یه پیشنهاد دارم الحمدالله که به عنوان نماینده وضعتون خوبه دنا هم گرفتین خب شما که زیاد دارین 15 تا 30 بچه بیارین که این بچه ها هم تو موقعیت خوبی بزرگ بشن آخه کارگر ماهی 3 میلیون چجوری خرج 4 تا رو بده همون یکیش رو هم نمی خواد جوونا اصلا به ازدواج فکر نمی کنن که بخوان بچه دار شن لطفا با توجه به جیب مردم صحبت کنین نه با توجه به میل و اهداف و جیب خودتون

avatar
۱۳۹۹-۰۷-۱۵ ۱۰:۳۹

برای شما تعدد اولاد خیلی مبارکه ولی برای اون آدم بیکار که شرمنده خانواده است و توان خرید یک دوچرخه برای بچه شو نداره چی میگی آقای نماینده شکم سیر. بیائید الاهم فی الاهم بکنید .