• دوشنبه / ۱۴ مهر ۱۳۹۹ / ۱۵:۴۷
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 99071410735
  • منبع : نمایندگی چهارمحال و بختیاری

پروژه راه‌آهن مبارکه - سفیددشت به شهرکرد ۳۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

پروژه راه‌آهن مبارکه - سفیددشت به شهرکرد ۳۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

ایسنا/چهارمحال و بختیاری نماینده مردم شهرکرد، بن و ‌سامان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پروژه راه‌آهن مبارکه - سفیددشت به شهرکرد ۳۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، افزود: طبق برنامه زمانبندی اولیه این پروژه باید ظرف مدت ۴۸ ماه به پایان می‌رسید، اما با پیگیری‌های انجام شده این مدت به ۱۲ ماه کاهش پیدا کرد.

احمد راستینه ۱۴ مهرماه در بازدید از پروژه راه‌آهن مبارکه- سفیددشت به شهرکرد با بیان اینکه طول مسیر این پروژه حدود ۹۰  کیلومتر است، اظهار کرد: برای اتمام زیر ساخت این پروژه حدود ۴۵۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز بود که این اعتبار تامین شده است.

نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پروژه راه‌آهن ۳۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، افزود: طبق برنامه زمانبندی اولیه این پروژه باید ظرف مدت ۴۸ ماه به پایان می‌رسید، اما با پیگیری‌های انجام شده این مدت به ۱۲ ماه کاهش پیدا کرد.

وی ادامه داد: تمام فازهای اجرایی این پروژه فعال است و در خردادماه ۱۴۰۰ زیرساخت آن تکمیل و سپس ریل‌گذاری آغاز می‌شود.

راستینه با اشاره به اینکه ایستگاه مسافری پروژه راه‌اهن مبارکه- سفیددشت به شهرکرد در شهر شهرکرد پیش‌بینی شده است، عنوان کرد: ایستگاه باری راه‌آهن نیز در منطقه ویژه اقتصادی برای زیرساخت اقتصادی پیش‌بینی شده است.

نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: پیگیری‌های بسیاری برای این مسئله توسط مسئولان استانی صورت گرفته است و در بازدید مشکلات طرح بررسی می‌شود.
در ادامه اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه بخشی از اراضی پروژه راه‌آهن در اختیار نیروی انتظامی و سپاه است، اظهار کرد: طرح کاداستر این اراضی تهیه شود، اگر اراضی ملی است مشکل حل شود و اگر مالکیت در اختیار این دو نهاد است باید تملک شود.

وی بیان کرد: جلسه هماهنگی برای حل این مشکل تشکیل شود تا کار تسریع پیدا کند و رسانه‌ها برای امیدآفرینی خدمات دولت را بیان کنند.

 استاندار چهارمحال و بختیاری در ادامه این بازدید از اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار توسط سازمان برنامه و بودجه به پروژه آبرسانی بن‌-بروجن خبرداد و اظهار کرد: با اختصاص این اعتبار مجموعا نیمی از اعتبار این پروژه تا امروز اختصاص یافته است.

وی تاکید کرد: پیشرفت پروژه‌ راه‌آهن مبارکه- سفیددشت به شهرکرد در گذشته نگران‌کننده بود، اما خوشبختانه پروژه هم‌اکنون فعال است.

عباسی بیان کرد: این دو پروژه جزو پروژه‌های اقتصادمقاومتی و جهش تولید چهارمحال و بختیاری است.

همچنین علیرضا صلواتی مجری طرح‌های زیربنایی استان‌های چهارمحال و بختیاری و اصفهان با اشاره به اینکه پروژه راه‌آهن مبارکه- سفیددشت به شهرکرد در چهار قطعه فعال است، اظهار کرد: این پروژه توسط متخصصان بومی طراحی و در حال اجرا است.

وی اضافه کرد: ایستگاه‌های راه‌آهن این پروژه در شهرکرد، منطقه ویژه اقتصادی، سفیددشت و لنجان پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به اینکه اجرای این پروژه نیازمند ۱۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار است‌، گفت: ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه اختصاص یافته است، در حال زمینه‌سازی برای جذب ۲۵۰ میلیارد دیگر هستیم.

صلواتی با بیان اینکه زیرسازی پروژه راه‌آهن مبارکه- سفیددشت به شهرکرد تا پایان خرداد ۱۴۰۰ به پایان می‌رسد، تاکید کرد: ریل‌گذاری این پروژه چهارماه طول می‌کشد.

در ادامه اختراعی مدیر پروژه راه‌آهن مبارکه- سفیددشت به شهرکرد، اظهار کرد: این پروژه جزو چهار پروژه بزرگ کشور است و در حال حاضر ۲۰۰۰ نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد کرده است.

وی بیان کرد: تزریق نقدینگی تنها مشکل این پروژه است، اگر اعتبار به موقع تزریق شود، قول تکمیل پروژه تا مهلت معین داده می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha