• دوشنبه / ۱۴ مهر ۱۳۹۹ / ۱۶:۴۷
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 99071410789
  • منبع : نمایندگی ایلام

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خبر داد:

جذب ۲۳۵۱ نفر کارورز در ایلام

جذب ۲۳۵۱ نفر کارورز در ایلام

ایسنا/ایلام مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام گفت: در استان ۲۳۵۱ نفر کارورز و ۳۲۴ نفر شغل اولی در اجرای طرح پرداخت یارانه دستمزد جذب شده‌اند.

«شکراله شیرخانی» در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: پرداخت وام های حمایتی کرونا و وام‌های کسب ‌و کار و حوزه‌های حمل‌ ونقل آسیب‌دیده از کرونا تا آخر مهرماه جاری تمدید شده و  تاکنون بیش ارزش بیش از ۸۳ میلیارد به صنوف آسیب دیده از کرونا پرداخت شده است.

وی گفت: کل افراد واجد شرایط بیش از ۱۳هزار پرونده با اعتبار بیش از ۱۳۳ میلیارد تومان بوده که جهت دریافت تسهیلات حمایتی به بانکهای عامل استان معرفی شده‌اند و اکنون در تلاش هستیم برای جذب اعتبار باقی مانده هرچه سریعتر با کمک دستگاه های تخصصی اقدام کنیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام تصریح کرد: استان ایلام تاکنون رتبه اول را در پرداخت تسهیلات کرونا در کشور نسبت به سهم ابلاغی کسب کرده و در مجموع ۲۱۶ میلیارد تومان سهم تسهیلات کرونا به استان اختصاص یافته است.

شیرخانی گفت : ۱۶۷ هزار و ۹۲۱ هزار خانوار ایلامی از تسهیلات یک میلیون تومانی کرونا بهره مند شدند که اقساط این وام از یارانه تیرماه آن‌ها به مبلغ ۳۵ هزار و ۱۵۰ تومان طی ۲ سال کسر می شود.

وی ادامه داد: بیش از هفت هزار نفر متقاضی در استان در سامانه ثبت درخواست بیمه بیکاری وزارت تعاون ثبت‌نام کردند که بیش از پنج هزار نفر مشمول دریافت بیمه‌بیکاری هستند.

مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی استان ایلام تصریح کرد: ۳۲۹۵  شرکت و اتحادیه تعاونی در ۱۴ رشته در استان فعالیت می  کنند که اشتغال پیش بینی شده در قالب این شرکت ها و اتحادیه های تعاونی، ۲۶ هزار و ۴۲۷ نفر است.

شیرخانی با بیان اینکه دولت تدبیر و امید، مشوق‌های ویژه‌ای را برای اشتغال دانش‌آموختگان دانشگاهی ایجاد کرده که طرح کارورزی و یارانه دستمزد از جمله سیاست‌های بازار کار است، گفت: در استان ۲۳۵۱ نفر کارورز جذب شده و کمک هزینه کارورزی برای لیسانس ۱۵میلیون ، برای فوق لیسانس ۱۸  و دکترا ۲۱ میلیون ریال است.

وی از جذب و به کارگیری ۳۲۴ نفر شغل اولی در اجرای طرح پرداخت یارانه دستمزد در ایلام با حمایت دولت خبر داد و گفت: این طرح ها با هدف افزایش قابلیت جذب و اشتغال دانش آموختگان از طریق انتقال مهارت و تجربه در محیط کار، کاهش هزینه های بکارگیری نیروی جدید برای کارفرما و ارتقا سطح سرمایه کارگاه‌های فعال بخش خصوصی اجرا می‌شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha