• دوشنبه / ۱۴ مهر ۱۳۹۹ / ۱۹:۰۳
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 99071410874
  • خبرنگار : 50176

معاون آموزش‌وپرورش:

۷۰ درصد نوآموزان پیش‌دبستانی در لرستان هنوز ثبت‌نام نکرده‌اند

۷۰ درصد نوآموزان پیش‌دبستانی در لرستان هنوز ثبت‌نام نکرده‌اند

ایسنا/لرستان معاون آموزش‌وپرورش لرستان گفت: ۷۰ درصد نوآموزان پیش‌دبستانی در این استان هنوز ثبت‌نام نکرده‌اند.

رقیه معتمدی ۱۴ مهرماه در جمع خبرنگاران، در رابطه‌ با ثبت‌نام نوآموزانی که هنوز در مراکز پیش‌دبستانی ثبت‌نام نکرده‌اند، اظهار کرد: پیش‌دبستانی یک دوره رسمی اما غیر اجباری است که یک‌سال پیش از آغاز مدرسه، کودکان آموزش‌های لازم را فرا می‌گیرند، امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا، استقبال والدین برای ثبت‌نام کودکان بسیار کمتر بود به‌طوری‌که تنها حدود ۳۰ درصد نوآموزان ثبت‌نام شدند.

وی تصریح کرد: در بحث ثبت‌نام نوآموزان در چند سال گذشته از پوشش ۳۸ درصدی شروع کردیم و سال گذشته میزان ثبت‌نامی‌های دوره پیش‌دبستانی در لرستان به ۸۳ درصد رسید که نسبت به میانگین کشوری (۷۸ درصد) بالاتر بود.

معتمدی با بیان این‌که سلامتی نوآموزان در اولویت اول قرار دارد، بیان کرد: برای این‌که نوآموزان از آموزش فاصله نگیرند وزارت آموزش و پرورش دستورالعملی با عنوان طرح ملی «پوشش سراسری نوآموزان و آموزش مجازی پیش دبستانی رایگان» تدوین کرده است تا کودکانی که تاکنون ثبت‌نام نکرده‌اند به‌صورت غیر حضوری تحت پوشش آموزش قرار گیرند.

معاون آموزش ابتدایی لرستان خاطرنشان کرد: آموزش ۷۰ درصد دیگر نوآموزان که هنوز ثبت‌نام نشده‌اند برای ما مهم است چون تعداد آن‌ها بسیار زیاد است که با توجه به تدوین طرح مذکور طی چند روز آینده پس از دریافت فایل اسمی از طریق وزارت‌خانه، بر حسب منطقه یک کارشناس تعریف و کار ثبت‌نام دانش‌آموزان انجام می‌شود.

وی با بیان این‌که ثبت‌نام این نوآموزان از طریق سامانه «سناد» انجام می‌شود، اضافه کرد: پس‌از ثبت‌نام کتاب و محتوای آموزشی نیز در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد و کار آموزش آن‌ها به‌صورت غیرحضوری و در نرم‌افزار شاد و تلویزیون است و اگر نوآموزی به اینترنت دسترسی نداشته باشد مطالب آموزشی در قالب درسنامه در اختیار والدین آن‌ها قرار می‌گیرد و در پایان سال آموزشی، گواهی شرکت در پیش‌دبستانی به آن‌ها ارائه می‌شود.

معتمدی عنوان کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و متضرر شدن برخی افراد، طرح مذکور امسال از ۱۹ مهرماه و به‌صورت رایگان اجرا می‌شود تا نوآموزان به‌صورت غیر حضوری و با کمک والدین آموزش‌های لازم را فرا گیرند.

معاون آموزشی ابتدایی لرستان تأکید کرد: طرح ملی پوشش سراسری نوآموزان و آموزش مجازی پیش‌دبستانی رایگان تنها برای نوآموزانی است که تاکنون در سامانه سناد ثبت‌نام نکرده‌اند؛ بنابراین دانش‌آموزان غیرانتفاعی و دولتی قطعاً باید به کار خود ادامه دهند و در مدارس روستایی، عشایری و چند پایه نیز نوآموزان پیش‌دبستانی به‌صورت رایگان ثبت‌نام کرده‌اند و مشکلی در این زمینه ندارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha