• دوشنبه / ۱۴ مهر ۱۳۹۹ / ۲۰:۴۳
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 99071410917
  • خبرنگار : 71145

تاکید الکاظمی بر مخالفتش با ارتباط فعالیت نیروهای امنیتی با بُعد سیاسی

تاکید  الکاظمی بر مخالفتش با ارتباط فعالیت نیروهای امنیتی با بُعد سیاسی

نخست‌وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق نشستی را با فرماندهان نظامی و امنیتی در استان ذی قار با حضور وزیر کشور برگزار کرد.

به گزارش ایسنا، «مصطفی الکاظمی»، نخست‌وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق نشستی را با فرماندهان نظامی و امنیتی در استان ذی قار با حضور وزیر کشور برگزار کرد.

به گزارش دفتر رسانه‌ای نخست وزیری عراق، الکاظمی در این نشست تصریح کرد: من از زمان قبول مسؤولیت نخست وزیری و فرماندهی کل نیروهای مسلح برای بازگرداندن اعتماد مردم به نهادهای امنیتی، بازگرداندن اقتدار این نیروها و مبارزه با فساد در درون دستگاه‌های امنیتی تلاش کرده‌ام تا امنیت و ثبات در همه جای عراق برقرار شود.

الکاظمی همچنین بر مخالفت با ایجاد ارتباط میان فعالیت امنیتی و بُعد سیاسی تاکید کرد و افزود: تداخل و ارتباط این دو تاثیر منفی بر امنیت کشور برجای می‌نهد و می‌تواند به عدم اتخاذ تصمیمات امنیتی مناسب در قبال رخدادهای امنیتی منجر شود.

نخست وزیر عراق ضمن دعوت از دستگاه‌های امنیتی به تعامل حرفه‌ای با تظاهرکنندگان و مراعات اصول حقوق بشر و احترام به آزادی دیدگاه، بیان و تظاهرات، بر مخالفت کامل خود با تعرض به نیروهای امنیتی تاکید کرد؛ نیروهایی که مشغول انجام وظیفه خود در حفظ امنیت کشور هستند.

وی در پایان درباره مجلس فدرال خدمات‌رسانی گفت: دولت مصمم به فعال‌سازی این مجلس و تحکیم نقش آن در اشتغالزایی عادلانه و برابر برای همه نیازمندان به دور از سهم خواهی، پارتی‌بازی و حزب‌گرایی است.

پیام نخست‌وزیر عراق به معترضان میدان الحبوبی الناصریه: عاملین قتل مردم به سزای عملشان خواهند رسید

نخست‌وزیر عراق در پیامی خطاب به تظاهرکنندگان میدان الحبوبی الناصریه گفت: کسانی که دستشان به خون مردم عراق آغشته است، به سزای عمل خود خواهند رسید.

میدل ایست نیوز گزارش داد: نخست‌وزیر عراق در پیامی خطاب به تظاهرکنندگان میدان الحبوبی الناصریه گفت: کسانی که دستشان به خون مردم عراق آغشته است، به سزای عمل خود خواهند رسید.

الکاظمی که به استان ذی قار سفر کرده است، در پیامی ویدئویی درباره مطالبات معترضان تاکید کرد: دولت به برگزاری انتخابات سالم و عادلانه به نحوی که حافظ حقوق مردم عراق باشد، مصمم است و این موضوع بخشی از برنامه دولت است که با پارلمان در این باره متفق القول هستیم و به زودی این پرونده عملی خواهد شد.

وی با بیان اینکه اکنون فرصت تاریخی برای ساخت کشور پیش روی داریم، از تظاهرکنندگان خواست تا به مسالمت‌آمیز بودن تظاهرات و ارائه مطالبات خود در فضایی آرام پایبند باشند چرا که معترضان برای کرامت مردم دست به تظاهرات زده اند و دولت بر حفاظت از تظاهرکنندگان و توجه به مطالبات‌شان مُصر است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha