• دوشنبه / ۱۴ مهر ۱۳۹۹ / ۲۲:۲۰
  • دسته‌بندی: ادبیات و کتاب
  • کد خبر: 99071410933
  • خبرنگار : 71573

محمدعلی سپانلو در «وزن‌ دنیا»

محمدعلی سپانلو در «وزن‌ دنیا»

شماره‌ نهم ماهنامه‌ «وزن‌ دنیا» با تیتر «کاشف از یاد رفته‌ها» که مروری تحلیلی بر کارنامه‌ محمدعلی سپانلوست، منتشر شد.

به گزارش ایسنا، در معرفی این ماهنامه آمده است: در این شماره‌ می‌توانیم از شاعران استان‌های تهران، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، لرستان و یزد شعر بخوانیم.

علاوه بر شعر این استان‌ها، دو بخش «آن‌سوی مرزها» و «کارنامه»، در بخش اول بازتاب‌دهنده‌ شعرِ شاعران ایرانی خارج از کشور و در بخش دوم، منعکس‌کننده شعرهای شاعران کارگاهِ شعر مهدی فرجی است.

«وزن ‌دنیا» در بخش «تعریف و تبصره»‌ این شماره و پرونده‌ای با تیتر «کاشف از یاد رفته‌ها» مروری تحلیلی داشته بر کارنامه‌ محمدعلی سپانلو، شاعر، پژوهشگر و مترجم فقید. از نویسندگان این پرونده می‌توان به سعدی گل‌بیانی، فریده روا، بهزاد خواجات، مهرنوش قربانعلی، علی ثباتی، رضا رحمتی راد، علی مسعودی‌نیا، شهریار خسروی و سیدفرزام حسینی اشاره کرد.

یک گفت‌وگوی گمشده با محمدعلی سپانلو
عنوان گفت‌وگویی‌ منتشرنشده با سپانلوست که پوریا سوری آن‌ را انجام داده‌ است.

این مجله همچنین در میزگردی با حضور عبدالعلی عظیمی، علیرضا بهنام و روجا چمنکار، به زندگی شعری محمدعلی سپانلو پرداخته است.

«هوای تازه» بخش دیگری‌ از این شماره‌ وزن دنیاست، که در هر شماره به معرفی شاعران برگزیده‌ در دو بخش شعر آزاد و کلاسیک می‌پردازد، و در این شماره نقد و بررسی کوتاهی داشته بر شعرهای جمال‌الدین بزن، شاعر برگزیده‌ بخش آزاد اهل کهگیلویه و بویراحمد و فرزین منصوری، شاعر برگزیده‌ بخش کلاسیک اهل کرمانشاه.

در بخش «صندوق پستی» این شماره یادداشتی از شهریار خسروی می‌خوانیم با عنوان بحثی در لوازم نظری و روش‌شناختی نگارش تاریخ ادبیات ایران پس از انقلاب.

شماره‌ نهم «وزن دنیا» در ١٨٨ صفحه و به قیمت ٥٠ هزار تومان در کتاب‌فروشی‌ها و کیوسک‌های مطبوعاتی معتبر در دسترس مخاطبان شعر است و علاقه‌مندان می‌توانند برای آگاهی از مراکز خرید مجله به آدرس اینستاگرام و تلگرام مجله با عنوان @vaznedonya مراجعه و یا از سایت مجله www.vaznedonya.ir کسب آگاهی کنند.

مدیرمسئول و صاحب‌امتیاز «وزن دنیا» پوریا سوری و سردبیر آن علی مسعودی‌نیا است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha