• سه‌شنبه / ۱۵ مهر ۱۳۹۹ / ۱۱:۲۹
  • دسته‌بندی: محیط زیست
  • کد خبر: 99071511254
  • منبع : سازمان حفاظت محیط زیست

انجام ۱۱۰ مورد نظارت و پایش بر واحدهای مولد بوی نامطبوع در مسیر فرودگاه امام

انجام ۱۱۰ مورد نظارت و پایش بر واحدهای مولد بوی نامطبوع در مسیر فرودگاه امام
عکس تزئینی است.

رییس اداره محیط زیست شهرستان اسلامشهر گفت: اهداف کوتاه مدت و بلند مدت این اداره با اولویت کنترل وکاهش بوی نامطبوع مسیر فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) و شهرک واوان برنامه ریزی و اجرایی شده است.

به گزارش ایسنا الهه بیگی اظهار کرد: در نیمه  اول سال جاری به منظور بررسی عملکرد واحدهای تولیدی، صنعتی و خدماتی ۴۶۳ واحد مختلف تحت پایش قرار گرفت که  از این بین بیش از ۱۱۰ مورد نظارت و پایش بر واحدهای مولد بوی نامطبوع مستقر در مسیر فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) بوده است و نتیجه این پایش ها صدور ۱۳۶ فقره اخطاریه  به واحدهای آلاینده آب، خاک و هوا بوده است و دو واحد غیر مجاز نیز جمع آوری و منتقل شدند.

رییس اداره محیط زیست شهرستان اسلامشهر با بیان اینکه در شش ماه گذشته ۱۰۵ مورد استعلام جهت احداث و بهره برداری واحدهای تولیدی، صنعتی و خدماتی مختلف به اداره حفاظت محیط زیست واصل و بررسی شده است، گفت: از این تعداد با پنج تقاضا به دلیل مغایرت با ضوابط استقرار ملاک عمل سازمان محیط زیست و قوانین جاری مخالفت شده است و واحدهایی که با استعلام آن ها موافقت شده است، مکلف به رعایت ضوابط محیط زیستی و اقدام برابر قوانین موجود هستند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در گشت و پایش کارشناسان و ماموران اجرایی این اداره ۲۴ واحد جدید شناسایی شدند و ۲۳ مورد شکوائیه مردمی با موضوعات مختلف زیست محیطی تحت بررسی قرار گرفته است.

به گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان تهران، رییس اداره محیط زیست شهرستان اسلامشهر درپایان گفت: ۲۲ مورد پیگیری قضایی به منظور برخورد قانونی با متخلفان شکار و صید غیرمجاز و واحدهای آلاینده به عمل آمده و طی این مدت ۷۱ مورد از خروجی سیستم های تصفیه خانه فاضلاب واحدهای صنعتی، خدماتی و رودخانه های کن و سالور پایش و نمونه برداری شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha