• سه‌شنبه / ۱۵ مهر ۱۳۹۹ / ۱۴:۴۷
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 99071511549
  • خبرنگار : 50037

فرمانده لشکر ۱۰ سیدالشهدا(ع) استان البرز:

باید تک تک ما رسانه شهدا باشیم

باید تک تک ما رسانه شهدا باشیم

ایسنا/همدان فرمانده لشکر ۱۰ سیدالشهدا(ع) استان البرز با اشاره اتفاق افتادن جنگ های بسیار در ۲۰۰ ساله گذشته در جهان و کشته شدن بسیاری در این جنگ ها گفت: شهدای ما با کشته های جنگ های دیگر کشورها فرق دارند چراکه شهدای ایران اسلامی حقیقت ها را احیاء کردند و ما باید از آنها تکریم کنیم و رسانه شهدا باشیم.

سردار رستم‌علی رفیعی سه شنبه ۱۵ مهرماه در مراسم گرامیداشت پنجمین سالگرد شهادت پاسدار حاج حسین همدانی و یادواره ۴۰۳ شهید والا مقام شهرستان اسدآباد که در مزار شهدای این شهر با حضور مسئولان، مردم، بسیجیان و خانواده معظم شهدا با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی برگزار شد، اظهار کرد: حاج حسین همدانی تنها از آن همدان نبوده بلکه حاج حسین به همه مردم ایران اسلامی اختصاص داشت و همه ملت ایران به وجود چنین قهرمانی افتخار می کردند چراکه او شهید والامقام میدان جبهه های مقاومت بود.

وی حاج حسین را بنیانگذار لشکرهای متفاوت و مختلف از دنیای اسلام در سوریه عنوان کرد و یادآور شد: بشار اسد در اوایل جنگ سوریه به سردار همدانی گفت که چرا با خانواده خود در مناطق جنگی سوریه حاضر شده است و این شهید بزرگوار در جواب او اظهار کرد من پیرو امامی هستم که تمام دارایی خود را با خود به کربلا برد، البته من تا سیدالشهدایی که تمام هستی خود را به کربلا برد خیلی فاصله دارم.

رفیعی با بیان اینکه از شهید حاج حسین همدانی به عنوان یک معلم بزرگ و تأثیرگذار نیز می توان نام برد، خاطرنشان کرد: در جبهه های مقاومت این شهید والامقام همواره در این موقعیت نیز اثرگذار بوده و برای سربازان جبهه مقاومت یک معلم به شمار می رفت.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه حاج حسین همدانی ادامه دارد و ادامه اش را به عنوان نمونه از فرزندان شما استان همدان در عملیات محرم ۹۴ چند روز پس از شهادت حاج حسین دیدیم، خاطرنشان کرد: در عملیات محرم ۹۴ به عنوان نخستین عملیات مستشاره تاریخ ملت ایران همدانی ها گل کاشتند و غوغا کردند و نخستین شهدا در این عملیات همدانی ها بودند که باید تا تاریخ هست از شما همدانی ها بگوییم.

رفیعی از شهید سعید قهاری‌سعید و محمدرسول رضایی شهید دانش آموز ۱۳ ساله از شهدای اسدآباد را عنوان شهدای عزیز استان همدان یاد کرد و افزود: شهید محمدرسول ۱۳ ساله های ما یکی، دو تا و سه تا نیست، برخی ۱۳ سالگی آسمانی شدند و برخی ۱۳ سالگی راه جهاد و شهادت را در پیش گرفتند.

فرمانده لشکر ۱۰ سیدالشهدا(ع) استان البرز با بیان اینکه همدانی‌ها در جبهه غرب و جنوب پیشتاز بودند و بنیانگذار لشکر انصارالحسین(ع) هستند، گفت: این نشان دهنده این است که مردم این دیار در حفظ آرمان‌هایشان ایستاده‌اند و در خلق آثار دفاع مقدس همدانی‌ها اول هستند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه دفاع از مظلوم یکی از حقیقت‌هایی است که شهیدان طبق پیام امام راحل آن را احیاء کردند، گفت: یکی از حقایقی که شهدا برای آن جان خود را دادند، استقلال و استکبارستیزی بود که شهدا منادیان استقلال در سراسر جهان بودند و  شهیدان احیاگر حقیقت اسلام هستند.

رفیعی در ادامه با تأکید بر اینکه فقط با روایت خاطره شهدا نباید آنان را یاد کنیم، اضافه کرد: اگر بنشینیم و تنها خاطره نقطه ای از شهدا را بگوییم، شهیدان را با فهم نادرست از ما خواهند گرفت.

وی با اشاره اتفاق افتادن جنگ های بسیار در ۲۰۰ سال گذشته در جهان و کشته شدن بسیاری در این جنگ ها تصریح کرد: شهدای ما با کشته های جنگ های دیگر کشورها فرق دارند چراکه شهدای ایران اسلامی حقیقت ها را احیاء کردند و ما باید از آنها تکریم کنیم و رسانه شهدا باشیم.

رفیعی هچنین کرامت انسانی را از دیگر حقایقی دانست که شهدا موجب احیاء آن شدند و در ادامه گفت: شعار آرمان های انقلاب را به جهان صادر می کنیم و انقلاب با شعارهایش زنده است و شعارهای انقلاب کهنه شدنی نیست و مدافع اسلام هستیم و استکبار را می شکنیم. 

وی یکی از اهداف انقلاب که رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم به آن اشاره کردند را  توسعه علمی و کمی کشور برشمرد و یادآور شد: به فرموده مقام معظم رهبری اگر قرار است آقای عالم باشیم، باید دستمان پر باشد و باید در حوزه های  علمی پیشرفت کنیم.

رفیعی خاطرنشان کرد: در حوزه سلامت کشور ایران در در وضعیت موجود کرونا به لحاظ مقابله و پیشگیری و زیرساخت ها بهترین ها بوده و باید از مدافعان سلامت کشور تحلیل کنیم و آمریکایی که همواره مدعی پیشرفت در تمام زمینه هاست، در آسمان کشور خود ماسک کشورهای دیگر را می دزد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha