• سه‌شنبه / ۱۵ مهر ۱۳۹۹ / ۱۴:۵۹
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 99071511568
  • خبرنگار : 71381

پربازدیدترین اخبار سیاسی ۱۵ مهر ایسنا

پربازدیدترین اخبار سیاسی ۱۵ مهر ایسنا

انتقاد معاون دفتر روحانی از رئیس مجلس و پاسخ دستیار رسانه‌ای قالیباف/ ابتلای ترامپ به کرونا؛ تمارض یا واقعی/ موضع گیری وزیر دفاع در خصوص مناقشات آذربایجان و ارمنستان/ دومین جلسه دادگاه تهیه کننده «شهرزاد» و... در صدر اخبار مورد توجه و پربازدید امروز مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود که می‌توانید آنها را در این گزارش مرور کنید.

انتقاد معاون دفتر روحانی از رئیس مجلس

واکنش معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رئیس جمهوری به حضور رئیس مجلس در بخش کرونای یکی از بیمارستان‌های تهران در صدر اخبار پرمخاطب امروز قرار گرفت.

علیرضا معزی در حساب کاربری خود در توئیتر با تاکید بر اینکه کوچک شمردن پروتکل‌ها با هر انگیزه‌ای، عادی‌سازی نقض آنهاست، نوشت: حضور در بخش بیماران بدحال و به همراه بردن خبرنگار و دوربین نه ایستادن در کنار مردم که بی‌اهمیت کردن به سلامت مردم است.

پاسخ دستیار رسانه‌ای قالیباف به معاون ارتباطات روحانی

پاسخ دستیار سیاسی و رسانه‌ای رئیس مجلس شورای اسلامی به این توئیت هم از خبرهای پربازدید بود.

محمدسعید احدیان در صفحه شخصی خود در توییتر با انتتشار فیلمی از سخنان شهید بهشتی با این مضمون که «فساد وقتی رسوخ می‌کند که رابطه مستقیم میان مردم و مسئولان قطع شود. حجاب بین مردم و مسئولان حرام مطلق است! اگر از جان خودت می‌ترسی نباید زمام‌دار شوی!» نوشت: آقای معزی سخنان شهید بهشتی را برای رئیس جمهور پخش کنید، شاید فرجی شد. برگردید به آن دوران که رئیس جمهور در خط مقدم جبهه بود.

ابتلای ترامپ به کرونا؛ تمارض یا واقعی؟

خبر بعدی،‌تحلیل یک کارشناس مسایل بین‌الملل درباره ابتلای دونالد ترامپ رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا به ویروس کرونا بود.

جهانبخش ایزدی در این باره گفت: متاسفانه اطلاعاتی که از منابع بیمارستانی درباره وضعیت آقای ترامپ تاکنون منتشر شده چندان شفاف نبوده است از این رو این مساله به گمانه زنی‌ها درباره جزییات مساله دامن زده است.

وی ادامه داد: بنا بر اخبار این مساله محتمل است که ترامپ عملا تمارض به بیماری کرده باشد و از این کار به دنبال رای مردم باشد. اما اگر تمارضی در کار باشد و سیستم بروکراتیک و تیم پزشکان با او همراهی کرده باشند برای سیستم آمریکا حتما هزینه در بر خواهد داشت و ممکن است در صورت برملا شدن این موضوع سیستم علیه رییس جمهور وقت و شخص ترامپ اعلام جرم کند.

خبرهای دیگر در ارتباط با کرونا ویروس را می توانید در لینک های زیر بخوانید.

بیانیه مشترک ایران و ۲۵ کشور دیگر در انتقاد به تاثیر تحریم‌ها بر کنترل کرونا

دولت با جدیت متخلفان کرونایی را جریمه کند

اهمیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در فصل پاییز دوچندان است

خبر اعزام افرادی خاص به عراق برای اربعین صحت ندارد

امکانات لازم برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اختیار نیازمندان قرار داده شود

***

موضع گیری وزیر دفاع در خصوص مناقشات آذربایجان و ارمنستان

موضع وزیر دفاع در خصوص مناقشات آذربایجان و ارمنستان هم از خبرهای مورد توجه مخاطبان بود.

امیر سرتیپ حاتمی در این باره گفت: جان شهروندان و امنیت خاک مقدس ایران اسلامی یک موضوع مهم و حیاتی است و به هیچ وجه قابل قبول نیست که به علت کم دقتی و بی‌توجهی کشورهای طرف مناقشه، گلوله ای به خاک کشورمان اصابت کند.

 هر اقدامی در جهت خودکفایی، گامی مهم در پیشبرد اهداف اقتصادی است

وزیر دفاع همچنین  در مراسم افتتاح کارخانه تولید "سیم" و "کابل" های تفلون نظامی و غیر نظامی گفت: هر اقدامی در راستای خودکفایی، گامی مهم و اساسی در پیشبرد اهداف اقتصادی، غرور ملی، اعتماد به نفس ملی و افزایش انسجام اجتماعی محسوب می شود و سایر صنایع و دستگاه ها نیز می توانند با تغییر نگاه، روش و اصلاح فرایندها عزم خود را برای قطع هرگونه وابستگی جزم کنند.

تاکید بر حفظ تمامیت ارضی آذربایجان/خواهان صلحیم/پاسخ به انتقادها درباره توزیع واکسن آنفلوانزا

پاسخ سخنگوی دولت به انتقادها درباره توزیع واکسن آنفلوانزا هم از پربازدیدهای امروز بود.

علی ربیعی گفت:زمان مناسب تزریق واکسن آنفلوانزا تا نیمه آذر است. تا پایان مهر ماه ۱۰ برابر سال گذشته تزریق رایگان خواهیم داشت. تاکنون به یک میلیون و سیصد هزار نفر از افراد واجد شرایط واکسن تزریق شده است و مابقی هم پوشش داده خواهد شد.

وی همچنین در پاسخ به پرسشی درباره مواضع ایران در خصوص اختلافات آذربایجان و ارمنستان، گفت: این موضع پیش از این اعلام شده است. به حفظ تمامیت ارضی آذربایجان تاکید داریم. تخلیه مناطق اشغالی آذربایجان مورد تاکید ایران است. دخالت طرفهای ثالث را زیانبار میدانیم. راه حل منطقه را نظامی نمی دانیم و از آسیب رسیدن به جان شهروندانمان در مناطق مرزی نگرانیم و پیگیری می کنیم. خواهان صلح در منطقه هستیم.

آغاز دومین جلسه دادگاه تهیه کننده «شهرزاد»

برگزاری دومین  جلسه رسیدگی به اتهامات محمد امامی_ تهیه کننده سریال شهرزاد و از متهمان بانک سرمایه  در شعبه سوم دادگاه ویژه جرایم اقتصادی به ریاست قاضی مسعودی مقام هم از پرمخاطب های امروز بود.

اخبار مربوط به این دادگاه را در لینک های زیر بخوانید.

قرائت کیفرخواست محمد امامی و سایر متهمان از سوی نماینده دادستان

دومین  جلسه رسیدگی به اتهامات محمد امامی به پایان رسید

***

صدام با موشک‌هایی که در جنگ با ایران خودمان برایش خریدیم ریاض را هدف قرار داد

اظهارات رییس پیشین سازمان اطلاعات عربستان در مستند " مع بندر بن سلطان" که شب گذشته از شبکه العربیه پخش شد هم از خبرهای پرمخاطب بود.

بندر بن سلطان در بخشی از این برنامه گفت که صدام با موشک هایی که خودمان در جنگ با فارس ها برایش خریدیم ریاض را هدف قرار داد و قبل از آن هیچ کس حمله موشکی به عربستان نداشت.

پول کثیف سعودی‌ها نتوانست برای آنها پیروزی بیاورد

خبر بعدی،‌ واکنش نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها به اقدام فدراسیون فوتبال آسیا برای ایجاد محرومیت برای آل کثیر بود.

محمد حسن آصفری گفت:  ورود پول‌های کثیف به عرصه سیاست و زورگویی امروز حرف اول را  در سیاست برخی از کشورها می‌زند. دیروز نیز سه ساعت قبل از آغاز بازی شاهد بودیم که بازیکن مطرح تیم کشور ما را کنار گذاشتند که قطعا این اقدام نیز برخاسته از سیاسی بازی عربستان بود اما دست خدا بالاتر از هر دستی است و پول همه جا کارساز نیست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha