• سه‌شنبه / ۱۵ مهر ۱۳۹۹ / ۱۸:۱۹
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 99071511717
  • خبرنگار : 71631

راهیابی ۳ برنامه از صداوسیما به ABU PRIZE ۲۰۲۰

راهیابی ۳ برنامه از صداوسیما به ABU PRIZE ۲۰۲۰

سه برنامه از سازمان صداوسیمای ایران به‌ عنوان کاندیدای نهایی دریافت جوایز در جشنواره امسال اتحادیه رادیو و تلویزیون های آسیا و اقیانوسیه معرفی شدند.

به گزارش ایسنا، دو اثر رادیویی در بخش‌های مستند نمایشی و گزارش خبری و یک اثر تلویزیونی در بخش چشم‌انداز این جشنواره به‌ عنوان نامزدهای دریافت جایزه در هر بخش انتخاب شده‌اند.

مستندنمایشی «از تولد تا تولد» در بخش نمایش‌های رادیویی بلند، «فریاد پروانه‌ها» در بخش گزارش‌های خبری رادیویی و مستند «آناهید» در بخش تلویزیونی چشم‌انداز آثار منتخب دریافت جایزه در هر بخش هستند.

مستندنمایشی بلند «از تولد تا تولد» به تهیه‌کنندگی بهرام نوری در صدای مرکز گیلان تولیدشده و روایتی از شهادت فرهاد رمضانی طی عملیات خنثی‌سازی بمب بوده که از زبان دخترش بعد از ۱۸ سال بازگو شده است. برنامه‌هایی از چین و استرالیا نیز در این بخش به عنوان نامزد نهایی معرفی شده‌اند.

گزارش خبری «فریاد پروانه‌ها» به تهیه‌کنندگی راضیه حسینعلی در رادیو ایران ساخته‌ شده و به تأثیرات آلودگی هوا و تغییرات محیط زیستی می‌پردازد. نماینده ایران در این بخش با نمایندگان چین، هنگ‌کنگ، اندونزی و ویتنام رقابت می‌کند.

آناهید

«آناهید» نیز نام مستندی است که در شبکه الکوثر به تهیه‌کنندگی حمیدرضا علی پور تولیدشده و در چارچوب موضوع احترام و هم‌زیستی ادیان داستان زنی سالخورده را روایت می‌کند که همراه برادرش خادم کلیسای روستا هستند. در این بخش دو نماینده از کره جنوبی و یک نماینده از ژاپن نیز به عنوان نامزد معرفی شده‌اند.

«صفر کلوین» نماینده دانشکده صداوسیما ایران نیز در بخش کودکان این جشنواره به عنوان نامزد معرفی شد.

بنا بر فراخوان رسمی این جشنواره روند دریافت، انتخاب و آماده‌سازی تولیدات رادیویی و تلویزیونی در دبیرخانه این جشنواره در امور بین‌الملل سازمان صداوسیما از فروردین‌ماه سال جاری آغاز و از میان بیش از ۴۰۰ اثر دریافتی تولیدات تلویزیونی و رادیویی برگزیده برای رقابت به این جشنواره ارسال شد.

جشنواره رادیویی و تلویزیونی اتحادیه رسانه‌های آسیا و اقیانوسیه یکی از معتبرترین رویدادها در نوع خود هست. اتحادیه رسانه‌ای آسیا و اقیانوسیه موسوم به ABU با بیش از ۲۵۰ عضو از چهار قاره و بیش از ۳ میلیارد مخاطب در کشورهای مختلف، بزرگ‌ترین و گسترده‌ترین تشکل رادیوتلویزیونی در جهان به شمار می‌رود. مراسم اهدای جوایز این رویداد بین‌المللی آذرماه سال جاری برگزار خواهد شد.

چین با نامزدی در بیش از ۱۰ شاخه بیشترین رکورددار برنامه‌های راه‌یافته به فهرست نهایی امسال این جشنواره را در اختیار دارد.

ژاپن، کره جنوبی، ویتنام، هند، اندونزی و ازبکستان از دیگر کشورهای راه‌یافته به بخش نهایی این جشنواره به شمار می‌روند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha