• سه‌شنبه / ۱۵ مهر ۱۳۹۹ / ۲۲:۱۶
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 99071511802
  • خبرنگار : 71145

سازمان منع سلاح‌های شیمیایی وجود ماده نوویچوک در خون ناوالنی را تایید کرد

سازمان منع سلاح‌های شیمیایی وجود ماده نوویچوک در خون ناوالنی را تایید کرد

سازمان منع سلاح‌های شیمیایی امروز سه‌شنبه اعلام کرد در نمونه‌هایی که از الکسی ناوالنی، منتقد اصلی ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه گرفته شده، عامل عصبی نوویچوک یافت شده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از یورونیوز، به گفته کارشناسان این سازمان، آزمایش نمونۀ خون و نمونۀ ادرار ناوالنی که در دوران مداوای او در آلمان گرفته شده، نشان داده است که این نمونه‌ها حاوی «مهار کننده کولین‌استراز» است.

به گفته این سازمان، ماده کشف شده در این نمونه‌ها شبیه دو ماده شیمیایی نوویچوک است که در سال ۲۰۱۹ میلادی از سوی مقر این سازمان در لاهه ممنوع اعلام شده بود.

فرناندو آریاس، رئیس سازمان منع سلاح‌های شیمیایی در بیانیه‌ای اعلام کرد که نتایج به دست آمده «بسیار نگران کننده» هستند.

مقامات آلمان نیز اعلام کرده‌اند که چنین یافته‌هایی می‌تواند باعث تحمیل تحریم‌هایی علیه روسیه توسط کشورهای اروپایی، به دلیل نقض پیمان منع استفاده از این سلاح‌ها شود.

الکسی ناوالنی روز پنج‌شنبه ۲۰ اوت (۳۰ مرداد) در جریان سفرش به مسکو، ناگهان در داخل هواپیما به کما رفت و پس از فرود اضطراری هواپیما، در بیمارستانی در منطقۀ سیبری روسیه بستری شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۹-۰۷-۱۶ ۰۱:۴۱

ناوالنی عامل غربی ها در روسیه است مثل عوامل غرب در بلاروس یا ونزوئلاو یا کوبا و ایران و چین ، هدف این عوامل سقوط دولتها و حکومتهای این کشورها به نفع غرب است و انها سعی میکنند با تبلیغات کمک غرب هم خود بن تخت حاکمیت بنشینند و هم حکومت غربی ها بیشتر صادر شود منفعتی پر سود و دو طرفه و این طراحی ها و سناریوهای دروغین و دستکاری شده دهه ها جزئی از سیاست های اصلی غرب برای صادر کردن حکومتشان و از بین بردن حکومت های رقیب و غیر همسو است تا هرچه بیشتر سلطه و نفوذ و منافع خود را در دنیا گسترش دهند و خط مقدم این سیاست کثیف انها امپراطوری گسترده رسانه ای انها است و از هر دروغ و حیله ای برای رسیدن به نقشه خود استفاده میکنند