• چهارشنبه / ۱۶ مهر ۱۳۹۹ / ۰۴:۴۸
  • دسته‌بندی: جهان ورزش
  • کد خبر: 99071611850
  • خبرنگار : 71549

یک چهارم نهایی رولان گاروس

صعود نادال در روز شگفتی سازی تنیسورهای آرژانتینی

صعود نادال در روز شگفتی سازی تنیسورهای آرژانتینی

در روزی که مرد شماره دو جهان توانست به نیمه نهایی رولان گاروس صعود کند دیگو شوارتسمن و نادیا پودوروسکا شگفتی ساز شدند و برای نخستین بار در جمع چهار تنیسور برتر گرند اسلم قرار گرفتند.

به گزارش ایسنا، دهمین روز تنیس رولان گاروس با شگفتی و درخشش تنیسورهای آرژانتینی همراه شد. در نخستین دیدار بخش مردان دیگو شوارتسمن برابر دومینیک تیم قرار گرفت و در یک رقابت تماشایی ۳ بر ۲ مرد شماره سه جهان را شکست داد تا برای نخستین بار به نیمه نهایی گرند اسلم صعود کند. پیش از شروع این دیدار انتظار می‌رفت رقابت نزدیکی بین دو تنیسور دیده شود اما کمتر کسی تصور می کرد تقابل بخت سوم و دوازدهم قهرمانی پنج ساعت و هشت دقیقه طول بکشد. در ست نخست بازی برابر بود و در حالی که به نظر می رسید تیم برنده باشد شوارتسمن توانست نتیجه را برابر کند و در تای بریک با قاطعیت ۷ بر یک حریف اتریشی اش را شکست دهد. 

در ست دوم رالی های جذاب دو تنیسور بارها دیده شد. این بار تنیسور آرژانتینی فرصت خیلی خوبی برای ۲ بر صفر ‌کردن نتیجه داشت اما تیم با یک بریک شرایط را به نفع خود کرد و با پیروزی ۷ بر ۵ نتیجه را یک بر یک کرد. برنده ست سوم باید در تای بریک مشخص می شد. در این ست اشتباه ها زیاد بود و رالی های کمی دیده شد. شوارتسمن در حالی که ۵ بر ۳ از مرد شماره سه جهان پیش بود باز هم فرصت برد را از دست داد و تیم توانست نتیجه را ۵ بر ۵ کند. تنیسور اتریشی  در تای بریک در یک رقابت نزدیک ۸ بر ۶ پیروز شد تا یک ست با برد در این دیدار فاصله داشته باشد.

او ست چهارم را خوب شروع کرد و ۲ بر صفر پیش افتاد اما شوارتسمن ناامید نشد و توانست نتیجه را ۴ بر ۲ کند. در ادامه نتیجه ۵ بر ۳ به نفع تنیسور آرژانتینی شد. او در گیم نهم هم ۴۰ بر صفر پیش بود اما در نهایت این گیم را واگذار کرد. تیم به خود آمد و دوباره دو تنیسور در نتیجه ۶ بر ۶ برابر شدند. این بار شوارتسمن برنده تای بریک شد. در حالی که چهار ساعت و نیم از بازی گذشته بود ست پنجم آغاز شد. تا گیم چهارم رقابت برابری در جریان بود اما تنیسور آرژانتینی در ادامه توانست فاصله بگیرد و در نهایت با نتیجه ۶ بر صفر برنده یکی از  رقابت های جذاب رولان گاروس شود. شوارتسمن با این برد هفته آینده می تواند برای نخستین بار در جمع ۱۰ تنیسور برتر جهان قرار بگیرد. 

در دیگر بازی بخش مردان رافائل نادال بامداد چهارشنبه برابر یانیک زینر قرار گرفت و ۳ بر صفر پیروز شد. مرد شماره دو جهان برای شکست تنیسور ایتالیایی در ست نخست به زحمت افتاد و در تای بریک پیروز شد (۷ بر۶). در ادامه شرایط متفاوت پیش رفت و تنیسور اسپانیایی دو ست دیگر را با نتایج ۶ بر ۴ و ۶ بر یک به نفع خود پایان داد تا حریف شوارتسمن در نیمه نهایی شود. نادال دو هفته پیش در مسترز رم مقابل تنیسور آرژانتینی شکست خورده بود و اکنون فرصت دارد از شوارتسمن انتقام بگیرد و دوباره فینالیست رولان گاروس شود. 

پیش از درخشش شوارتسمن، نادیا پودوروسکا توانست تاریخ سازی کند. تنیسور آرژانتینی برابر الینا اسویتولینا، بانوی شماره پنج جهان قرار گرفت و ۲ بر صفر پیروز شد. پودوروسکا در ست اول ۶ بر ۲ بخت سوم قهرمانی را شکست داد و ست دوم را با نتیجه ۶ بر ۴ به نفع خود پایان داد. او نخستین تنیسور تاریخ رولان گاروس لقب گرفت که از پلی اف تا نیمه نهایی می رسد. همچنین پس از ۱۶ سال در یک گرند اسلم دو تنیسور آرژانتینی در نیمه نهایی (بخش مردان و زنان) رقابت خواهند کرد. 

در دیگر دیدار ایگا اسویاتک مقابل مارتینا ترویسان قرار گرفت و ۲ بر صفر پیروز شد. تنیسور لهستانی در ست نخست ۶ بر ۳ حریفش را مغلوب کرد و در ست دوم ۶ بر یک تنیسور ایتالیایی را شکست داد. 

اسویاتک و پودوروسکا در نیمه نهایی برابر هم قرار خواهند گرفت. تنیسور ۱۹ ساله لهستانی که در یک هشتم نهایی سیمونا هالپ (بخت نخست قهرمانی) را شکست داده بود پنجشنبه برای رسیدن به فینال با بانوی شماره  ۱۳۱ جهان رقابت خواهد کرد. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha