• چهارشنبه / ۱۶ مهر ۱۳۹۹ / ۰۹:۵۴
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 99071611992
  • خبرنگار : 71415

دومینیک راب: آمریکا خواستار مشاهده رهبری از جانب اروپایی‌ها در قبال بلاروس است

دومینیک راب: آمریکا خواستار مشاهده رهبری از جانب اروپایی‌ها در قبال بلاروس است

وزیر امور خارجه انگلیس تاکید کرد، آمریکا خواستار مشاهده رهبری از جانب اروپا در ارتباط با مسائلی نظیر بلاروس به جای تکیه کردنش به آمریکا برای اول تحریم کردن این کشور است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، انگلیس و کانادا روز ۲۹ سپتامبر اقدام به اعمال ممنوعیت‌های مسافرتی و انسداد دارایی علیه الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس، پسرش و چند مقام ارشد دیگر دولتش کردند.

این اولین تحریم‌هایی بودند که چند قدرت عمده غربی در ارتباط با بحران راه افتاده بعد از انتخابات ریاست جمهوری ۹ اوت در بلاروس علیه این کشور اعمال کردند؛ انتخاباتی که لوکاشنکو به عنوان برنده آن معرفی شد اما مخالفان وی گفتند که در آن تقلب شده است.

چند روز بعد آمریکا هم که منتظر تحریمهای اتحادیه اروپا مانده بود، از این جریان با تحریمهای خودش پیروی کرد.

دومینیک راب، وزیر امور خارجه انگلیس به یک کمیته پارلمانی با اشاره به یک سفر اخیر خود برای دیدار با سیاستمداران در واشنگتن تصریح کرد: من فکر می کنم این احساس وجود دارد که اروپایی ها اعلامیه ارائه خواهند کرد و احتمالا حتی یک سری انتقاد شدید را خواهند داشت اما این جدال را راه خواهند انداخت که آمریکا باید برای حل مساله وارد عمل شود.

او ادامه داد: من فکر می کنم آنها خواستار دیدن میزانی از رهبری از جانب اروپا هستند، بنا براین ما تلاش کردیم این رهبری را همراه با دوستان کانادایی خود و با اتحادیه اروپا ارائه دهیم.

راب تاکید کرد، انتظار داشته که آمریکا از تحریم‌های انگلیس و کانادا پیروی کند بدون آنکه تصدیق کند آمریکا قبلا این کار را کرده است. وزارت امور خارجه انگلیس در پاسخ به یک درخواست برای اظهار نظر به یک توئیت سوم اکتبر اشاره کرد که طی آن دومینیک راب گفت از اقدام آمریکا استقبال می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha