• چهارشنبه / ۱۶ مهر ۱۳۹۹ / ۱۰:۰۰
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 99071612003
  • خبرنگار : 71129

وزارت خارجه روسیه: مساله ناوالنی از یک سناریو از پیش برنامه ریزی شده پیروی می‌کند

وزارت خارجه روسیه: مساله ناوالنی از یک سناریو از پیش برنامه ریزی شده پیروی می‌کند

وزارت خارجه روسیه با اشاره به گزارش جدیدی از سوی سازمان منع تسلیحات شیمیایی اعلام کرد، "فانتزی مسمومیت احتمالی ناوالنی بر اساس یک سناریوی توطئه از پیش طراحی شده" پیش می‌رود.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، اوایل روز سه شنبه سازمان منع تسلیحات شیمیایی اعلام کرد، ماده مشابه نوویچوک ولی نه در لیست مواد شیمیایی ممنوعه در بدن الکسی ناوالنی، منتقد کرملین یافت شده است. دولت برلین بر این باور است که بیانیه این سازمان درباره پرونده ناوالنی تایید می‌کند که وی با مواد هم خانواده نوویچوک مسموم شده است.

وزارت خارجه روسیه گفته است: می‌دانستیم که دولت برلین با انتشار گزارش و نتایج تحقیق بیومتریک ناوالنی در وبسایت سازمان منع تسلیحات شیمیایی موافق است. این واقعا یک داستان فانتزی است که از سوی متحدان یورو-آتلانتیک برلین و با همکاری سازمان مذکور مطرح شده و یک سناریوی از پیش طراحی شده است.

این وزارتخانه همچنین یادآور شد که در کنار لابراتورهای نظامی سوئد، آلمان و فرانسه، دو لابراتور دیگر از سوی سازمان منع تسلیحات شیمیایی وجود دارد که به زیرساخت‌های "سیاسی-نظامی" جامعه یورو-آتلانتیک مرتبط هستند و آنها نیز مدعی وجود ماده مشابه نوویچوک در بدن ناوالنی هستند.

درخواست‌های متعدد از سوی دفتر دادستان کل روسیه برای مقام‌های آلمان، فرانسه و سوئد درباره رسیدگی و تحقیق مربوط به وضعیت ناوالنی تاکنون بی پاسخ مانده است.

وزارت خارجه روسیه در ادامه بیانیه خود آورده است: امیدواریم که همکاری مشترک آتی کارشناسان روس با کارشناسان سازمان منع تسلیحات شیمیایی به ما اجازه دهد تا آرامش را برقرار کرده و از متشنج تر شدن اوضاع اجتناب کنیم.

ناوالنی ۲۰ اوت سال جاری میلادی در سیبری بیمار شد و ابتدا در این شهر به مداوای وی پرداختند اما بعدا به برلین منتقل شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha