• چهارشنبه / ۱۶ مهر ۱۳۹۹ / ۱۰:۵۹
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 99071612077
  • منبع : نمایندگی سمنان

این سه روستای استان سمنان بیکار ندارند

این سه روستای استان سمنان بیکار ندارند
یکی از کارگاه های تولیدی در دهملا

ایسنا/سمنان معاون عمرانی استاندار سمنان از وجود سه روستای بدون بیکار در این استان خبر داد و گفت: محمدآباد،‌ جوادنه و دهملا، سه روستای بدون بیکار در استان سمنان هستند.

منوچهر فخری، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام‌ جمعه سمنان، ضمن گرامیداشت روز ملی روستا و عشایر اظهار کرد: هر سه روستای بدون بیکار استان در شرق استان و در شهرستان‌های میایی و شاهرود، هستند.

وی با اشاره به اهمیت روستاها در آبادانی کشور خاطرنشان کرد: توسعه و ‌پیشرفت کشور، در گرو آبادانی، توجه و رسیدگی و پویایی روستاها و فرآهم‌ نمودن زیرساخت های مناسب اشتغال و سکونت است.

معاون استاندار سمنان با بیان اینکه روز روستا روزی است که فرهنگ غنی، تلاش، کوشش و نقش روستاییان در تمامی ابعاد جامعه را یادآور می شود، گفت: روستاها در خط مقدم‌ انجام خدمات عمرانی و توسعه‌ای هستند و در تمامی‌ ابعاد جامعه نقش انکار ناپذیری دارند و به همین واسطه هسته و مرکز اصلی توجه ‌ما باید به توسعه روستاها ‌باشد و درنهایت با تحقق این‌ مهم به شهرهای آباد و پویا دست ‌می یابیم.

وی با بیان اینکه در استان سمنان ۲۵۵ دهیاری فعال، ۲۴۶ دهیار اعم ‌از ۲۷ زن و ۲۱۹ مرد با جمعیت تحت پوشش ۱۲۳ هزار نفر در قالب ۴۱ هزار خانوار وجود دارند، گفت:در استان‌ سمنان توجه ویژه ای با دستور استاندار محترم توجه نسبت به روستاها و انجام خدمات موثر در این حوزه در دستور کارقرار گرفته است و امروز ۱۰۰ درصد روستاهای ما از پوشش شبکه های خدمات تلفن ‌همراه و ۸۰ درصد از نعمت ‌گازبرخورار هستند که تلاش داریم تا این‌ میزان را به ۱۰۰ درصد افزایش دهیم.

فخری با بیان اینکه ۲۰ درصد از جمعیت استان در روستاها مستقر هستند، افزود: با اقدامات و تلاش‌های انجام شده، سه روستای محمد آباد،‌ جوادنه و دهملا در میایی و شاهرود، سه روستای بدون بیکار ما هستند و تلاش داریم تا با فراهم ‌نمودن زیرساخت‌ها، این‌ مهم را به بیشتر روستاهای استان تسری بخشیم و شاهد توسعه هرچه بیشتر اشتغال در بخش روستایی استان باشیم.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر به دلیل توسعه زیرساخت‌ها و فرآهم‌ بودن بستر زندگی مناسب در روستاها، شاهد مهاجرت‌ معکوس به روستاها هستیم، خاطرنشان کرد: در بحث طرح هادی در ۱۰۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار ، خدمات مطلوبی در حال ارائه است و به همین واسطه صدور پروانه ساخت در مناطق روستایی استان در سال ۹۸، نسبت به سال ۹۷، بالغ بر ۲۷ درصد رشد داشته است.

معاون استاندار سمنان اضافه کرد: ۳۴ دهیاری تمام وقت و ۲۲۱ دهیاری پاره وقت با ۲۰۸ نفر نیروی انسانی، در سطح روستاهای استان به خدمت رسانی به روستائیان شریف و عزیز مشغول هستند.

وی همچنین عنوان کرد: ۳۰۸ روستای دارای دهیاری در استان، دارای شورای اسلامی هستند و ۹۰۸ نفر از منتخبین روستائیان نسبت به امر خدمت رسانی مطلوب و پیشبرد امور مشغول هستند.

معاون ‌هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان در ادامه تصریح کرد: معظل حاشیه نشینی در اطراف شهرها، نتیجه توجه نکردن به مباحث و مسائل توسعه روستاها و فرآهم‌نکردن زمینه های اولیه زندگی در این‌مناطق است و قطعا و یقینا توسعه روستا و فرآهم‌نمودن زمینه اشتغال، به از بین رفتن حاشیه نشینی و زیباسازی و توسعه شهرها می انجامد و در همین راستا از ۲۵ مهرماه سال جاری، پرداخت وام قرض الحسنه به متقاضیان اشتغال خرد در روستاها، انجام می شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha