• چهارشنبه / ۱۶ مهر ۱۳۹۹ / ۱۱:۳۳
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 99071612126
  • خبرنگار : 50184

همکاری مشترک دانشگاه صنعتی کرمانشاه و دانشگاه پلی‌تکنیک سلیمانیه عراق

همکاری مشترک دانشگاه صنعتی کرمانشاه و دانشگاه پلی‌تکنیک سلیمانیه عراق

ایسنا/کرمانشاه رئیس امور بین الملل دانشگاه صنعتی کرمانشاه از انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین دانشگاه صنعتی کرمانشاه با دانشگاه پلی تکنیک سلیمانیه عراق خبر داد.

دکتر محمود حشمتی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به انعقاد تفاهم نامه همکاری مشترک بین دانشگاه صنعتی کرمانشاه و پلی تکنیک سلیمانیه عراق، اظهارکرد: این تفاهم نامه به منظور ایجاد همکاری‌های مشترک علمی، آموزشی و پژوهشی، روز گذشته(15 مهر) به امضای مسئولین دو دانشگاه رسید.

وی تصریح کرد: طبق این تفاهم نامه از این پس در حوزه‌های تبادل دانشجو و اعضای هیات علمی، برگزاری دوره‌های آموزشی کوتاه مدت، راه اندازی مدارس تابستانه و زمستانه، برگزاری کنفرانس‌ها و سمینارهای علمی مشترک و انجام پروژه‌های تحقیقاتی با دانشگاه پلی تکنیک سلیمانیه همکاری خواهیم داشت.

رئیس امور بین الملل دانشگاه صنعتی کرمانشاه مدت زمان اجرای این تفاهم نامه را پنج ساله اعلام کرد و گفت: رشته‌های مهندسی مکانیک، مهندسی برق، مهندسی کامپیوتر و مهندسی عمران ظرفیت‌هایی هستند که دو دانشگاه برای همکاری مشترک روی آن تاکید دارند.

وی در ادامه با بیان اینکه این سومین تفاهم نامه همکاری مشترک دانشگاه صنعتی کرمانشاه با دانشگاه‌های اقلیم کردستان عراق است، عنوان کرد: پیش از این هم بین دانشگاه صنعتی کرمانشاه و دانشگاه‌های صلاح الدین و پلی تکنیک اربیل عراق تفاهم نامه‌هایی منعقد شده است.

حشمتی از تمایل دانشگاه صنعتی کرمانشاه برای گسترش روابط با دانشگاه‌های همسایه و به ویژه دانشگاه‌های اقلیم کردستان خبر داد و گفت: کوتاهی بُعد مسافت، به صرفه بودن و قرابت فرهنگی و تمدنی نقطه‌های محرک خوبی هستند که باعث می‌شود تمایل بیشتری برای همکاری با دانشگاه‌های اقلیم کردستان عراق داشته باشیم.

وی یادآورشد: همچنین برقراری ارتباطات بین المللی می‌تواند به رشد سطح علمی دانشگاه و بروز بودن اساتید کمک کند و طرح زمینه‌های کاری جدید را فراهم می‌کند.

انتهای پیام    

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha