• چهارشنبه / ۱۶ مهر ۱۳۹۹ / ۱۲:۱۴
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 99071612200
  • خبرنگار : 50233

مدیرکل پست استان در آستانه روز جهانی پست اعلام کرد

افزایش ترافیک پستی سمنان با کرونا

افزایش ترافیک پستی سمنان با کرونا

ایسنا/سمنان مدیرکل پست استان سمنان از تحقق ضریب تعادل پیش‌بینی شده در پست این استان برای اولین‌بار در چند سال اخیر خبر داد.

نصرت‌الله مشیری به‌مناسبت روز جهانی پست در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: این موفقیت در حالی محقق شده که در 6 ماهه اول امسال شاهد افزایش هزینه‌های پست در کشور و استان بودیم.

وی با بیان اینکه در سال 97 ضریب تعادل استان 75 درصد پیش‌بینی شده بود افزود: به دلیل عدم تحقق این ضریب و بالا بودن رقم آن این ضریب تعادل در سال 98 به 70 و در سال 99 رقم 52 درصد هدفگذاری شد و خوشبختانه در 6 ماهه اول توانستیم بیش از 100درصد رقم هدفگذاری را محقق کنیم.

مدیرکل پست استان سمنان با بیان اینکه با وجود این تلاش‌ها پست همچنان زیان‌ده است تصریح کرد: در 6 ماهه اول امسال پست استان سمنان بالغ بر 101 میلیارد ریال هزینه داشته و 53 میلیارد ریال درآمد داشته است که این رقم بیش از برآوردهای انجام شده است.

وی با بیان اینکه همچنان پست با زیان‌دهی 48درصدی روبرو است تا به نقطه سر به سر برسد به افزایش ترافیک پستی در استان پرداخت و ادامه داد: یکی از دلایل این افزایش شیوع بیماری همه‌گیر کووید19 بوده که منجر به افزایش خریدهای اینترنتی در استان و خدمات‌دهی بیشتر پست دولتی به هم‌استانی‌ها شده است.

مشیری ترافیک صادره پست استان در 6 ماه اول امسال را  558 هزار و 634 مرسوله اعلام و اظهار کرد: پست استان به طور متوسط ماهانه 100هزار مرسوله در بخش صادره داشته است. همچنین مرسولات وارده پست استان در 6 ماه گذشته افزون بر 982 هزار مرسوله بوده که گویای ورود ماهانه افزون بر 160 هزار مرسوله به دفاتر پستی استان است.

وی با ابراز خرسندی از روند افزایشی ترافیک پستی در استان خاطرنشان کرد: این روند صعودی در شرایطی است که در سال‌های قبل ماهانه بیش از 100 هزار قبوض از طریق پست استان توزیع می‌شد که این روند به دلیل حذف قبوض کاغذی از عملکرد پست استان کم شده است.

مدیرکل پست استان سمنان از تداوم ارسال مرسوله‌های پستی به خارج با وجود تحریم‌ها اشاره و تصریح کرد: در 6 ماهه گذشته 143 فقره مرسوله پستی به خارج از کشور داشتیم. البته این رقم در مدت مشابه سال قبل 313 مرسوله بوده که نشان‌گر کاهش محسوس مرسولات در این بخش است.
به گزارش ایسنا- 9 اکتبر (17 مهرماه) روز جهانی پست نامگذاری شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha