• چهارشنبه / ۱۶ مهر ۱۳۹۹ / ۱۷:۱۴
  • دسته‌بندی: خانواده
  • کد خبر: 99071612576
  • منبع : کمیته امداد امام خمینی (ره)

راه‌اندازی ۲۴۰ طرح نیروگاه خورشیدی برای مددجویان کردستان

با حضور رئیس کمیته امداد، تفاهم‌نامه ایجاد ۲۴۰ طرح نیروگاه خورشیدی برای خانواده‌های تحت حمایت، میان کمیته امداد، استانداری کردستان، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و سپاه پاسداران امضا شد.

به گزارش ایسنا، تفاهم‌نامه ایجاد ۲۴۰ طرح نیروگاه خورشیدی برای مددجویان با حضور سیدمرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد، بهمن مرادنیا، استاندار کردستان، نمایندگان سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و سپاه پاسداران به امضا رسید.

سیدمرتضی بختیاری در مراسم امضای این تفاهم‌نامه بر ضرورت ایجاد درآمد پایدار برای خانواده‌های تحت حمایت اشاره کرد و گفت: راه‌اندازی پنل‌های خورشیدی برای جامعه هدف به عنوان یک سیاست اصولی از سوی کمیته امداد در استان‌های مختلف کشور در حال پیگیری است.

وی گفت: اجرای ۲۴۰ طرح اشتغال نیروگاه خورشیدی در استان کردستان علاوه بر ایجاد درآمد باثبات برای خانواده‌های تحت حمایت، مانع مهاجرت به شهرها و سبب افزایش ماندگاری آنان در روستاها می‌شود.

رئیس کمیته امداد با بیان اینکه برای اجرای این طرح بیش از ۱۴ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است، خاطرنشان کرد: چهار میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان از این مبلغ توسط کمیته امداد، استانداری و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی به صورت بلاعوض در اختیار قرار می‌گیرد و مابقی به صورت تسهیلات قرض‌الحسنه به مددجویان ارائه می‌شود.

بختیاری تاکید کرد: طرح راه‌اندازی نیروگاه‌های خورشیدی برای مددجویان یک برنامه ۲۰ ساله با شرایط خرید تضمینی برق تولیدی است و طی قرارداد با وزارت نیرو، اقساط تسهیلات از محل درآمد طرح به صورت هفت ساله کسر خواهد شد.

بهمن مرادنیا، استاندار کردستان نیز با بیان اینکه این تفاهم‌نامه در راستای توانمندسازی افراد تحت پوشش کمیته امداد انجام شده است، اظهار داشت: احداث نیروگاه برق خورشیدی توسط مددجویان کمیته امداد کار بسیار ارزشمندی‌ست که باید تداوم داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه توانمندسازی خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد در اولویت قرار گیرد، گفت: کمک به فقرا و نیازمندان جزو خدمات ماندگار برای مدیران خواهد بود، بنابراین باید همه مسئولان در راستای خدمتگزاری به مردم گام بردارند.

رئیس کمیته امداد در ادامه سفر به استان کردستان با حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی، نماینده ولی فقیه در استان کردستان با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب بر توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت، گفت: توانمندسازی مددجویان با ایجاد درآمد باثبات و حفظ حرمت و کرامت آنان در صدر برنامه‌های کمیته امداد قرار دارد.

بختیاری با بیان اینکه برنامه کمیته امداد برای سال جاری ایجاد ۲۰۰ هزار فرصت شغلی را پیش‌بینی کرده است، خاطرنشان کرد: در طول پنج سال گذشته ۵۰۰ هزار شغل در سطح کشور توسط کمیته ایجاد شده است که ۶۰ درصد این مشاغل در مناطق روستایی انجام شده است.

وی با اشاره به تعامل خوب کمیته امداد با نمایندگان مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از راهبردهای اصلی که با همراهی مجلس یازدهم در حال پیگیری است، بحث اشتغال و به ویژه اشتغال خانگی با اولویت زنان سرپرست خانوار است. معتقدیم ایجاد اشتغال خانگی برای این بخش از جامعه هدف، علاوه بر تامین معیشت و درآمد پایدار برای آنان، موجب رسیدگی بهتر به وظایف مادری خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، رئیس کمیته امداد با اشاره به اینکه سال گذشته ۴۲۰۰ فرصت شغلی با پرداخت ۱۵۰ میلیارد تومان برای مددجویان کردستانی ایجاد شد، ادامه داد: برنامه اشتغال امسال برای استان کردستان ایجاد ۵۱۰۰ طرح اشتغال با اعتبار ۱۶۳ میلیارد تومان است.

وی با اشاره به اینکه هزینه مسکن در سبد معیشت خانواده بسیار تاثیرگذار است، تاکید کرد: تامین مسکن برای خانواده‌های تحت حمایت از برنامه‌های جدی کمیته امداد است و در این سفر نیز ۷۴ واحد مسکونی با اعتبار ۲ میلیارد تومان تحویل مددجویان می‌شود.

بختیاری با تقدیر از مردم نیکوکار استان کردستان گفت: در ۶ ماهه نخست امسال خیران کردستانی از طریق کمیته امداد ۶۹ میلیارد تومان به صورت نقد و کالا به نیازمندان کمک کرده‌اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی نیز در این دیدار با بیان اینکه مردم کردستان ولایت‌مدار، نجیب و کم‌توقع هستند، گفت: جوانان و فرزندان شهدا در زمینه اشتغال با مشکل روبه‌رو هستند و امیدوارم مسئولان و نمایندگان مجلس برای رفع این دغدغه‌ها، تدبیری بیندیشند تا مسائل و مشکلات مردم برطرف شود.

وی با بیان اینکه امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های انجام شده و نگاه کمیته امداد به قشر ضعیف جامعه، گشایش‌های بیشتری ایجاد شود، افزود: پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه می‌تواند بخشی از مشکلات نیازمندان را برطرف کند.

پورذهبی اظهار کرد: امیدواریم با کمک مسئولان کشوری و استانی کمیته امداد و نمایندگان مردم کردستان در مجلس بتوانیم در راستای حل مشکلات مردم حرکت کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha