• چهارشنبه / ۱۶ مهر ۱۳۹۹ / ۲۳:۱۸
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 99071612711
  • خبرنگار : 71191

«حسن طلایی» از درگذشت تا خاکسپاری

«حسن طلایی» از درگذشت تا خاکسپاری

حسن طلایی مغانجوقی - استاد باستان‌شناسی دانشگاه تهران و رئیس سابق موسسه باستان شناسی دانشگاه تهران - درگذشت و در سکوت خبری به خاک سپرده شد.

همسر این باستان‌شناس در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با بیان این‌که حسن طلایی سه‌شنبه ۱۵ مهر به طور ناگهانی و بر اثر سکته درگذشته است، بیان کرد: بنا به وصیت او،پیکر این استاد باستان‌شناسی چهارشنبه ۱۶ مهر در زادگاهش در شهر سلماس در آذربایجان غربی به خاک سپرده شد.

گفته می‌شود حسن طلایی،از نظریه پردازان عصر آهن و پیش از تاریخ کشور بوده که درسال ۱۳۲۸، در مغانجوق آذربایجان غربی به دنیا آمد.  ایشان دانش‌آموخته باستان شناسی دانشگاه تهران بود که تحصیلات خود را در دانشگاه منچستر زیر نظر «چارلز برنی» ادامه داد.

وی پس از دانش‌آموختگی از دانشگاه تهران و در سال‌های پیش از انقلاب برای چند سال کارشناس مرکز باستان‌شناسی ایران بود و در این سال‌ها تجربیات میدانی مهمی به همراه هیات‌های باستان‌شناسی ایرانی و خارجی به دست آورد و در بررسی‌ها و کاوش‌های متعددی در فلات مرکزی، غرب و شمال‌غرب ایران مانند کاوش «سگزآباد» زیر نظر دکتر نگهبان، در بررسی منطقه هرسین با فیلیپ اسمیت و در کاوش چغاماران کرمانشاه با لوین حضور داشت.

او در سال ۱۳۶۳ با رساله‌ای در مورد «عصر آهن هفتوان تپه» موفق به گرفتن مدرک دکتری شد و  چند سال بعد به عنوان عضو هیئت علمی به استخدام دانشگاه تهران در آمد و پس از سال‌ها تحقیق و تدریس به مرحله استادی در این دانشگاه رسید در سال ۱۳۹۸ بازنشسته شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۹-۰۷-۱۶ ۲۳:۳۵

خدایش رحمت و مغفرت نماید

avatar
۱۳۹۹-۰۷-۱۷ ۲۳:۱۷

حیف نیست برای ایشان عزای عموی اعلام نشود

avatar
۱۳۹۹-۰۷-۱۹ ۰۰:۰۳

حیف هر استادی فوت میکند چراغ روشنای در ایران خاموش میشود وقتی ارزش گزاری دربین مسولین کشوری نمانده و هرکدام درفکر موقعیت جایگاه وصندلی خود هستند بهتر از این نیست ما بحرانی داریم به عنوان افول علم ودانش در ایران است که شاهدیم

avatar
۱۳۹۹-۰۷-۲۰ ۰۱:۱۸

روحش قرین رحمت الهی

avatar
۱۳۹۹-۰۷-۲۰ ۰۷:۴۲

وقتی به خواننده میگن استاد ودرمرگش شیون میکنند.ازخوانواده استاد طلایی عذر خاهی میکنیم خدایش اورا بیامرزد.

avatar
۱۳۹۹-۰۷-۲۰ ۱۹:۲۲

روحشان شاد. دلتگ میشویم برای کسی که تمامی نسل جدید باستان شناسی ایران وامدارش هستند و خواهند بود. باعث تاسف است که کسانی که واقعا برای فرهنگ این مرز و بوم زحمت میکشند اینقدر مظلوم باشند و برای یک سلبریتی جامعه دری کنند.

avatar
۱۳۹۹-۰۷-۲۰ ۲۲:۴۰

خدا رحمتشون کنه

avatar
۱۳۹۹-۰۷-۲۱ ۰۱:۵۸

روحش شاد ویادش گرامی

avatar
۱۳۹۹-۰۷-۲۳ ۰۶:۲۶

کافیست یک مطلب در کتب و یا مقاله های ایشان را مطلعه کنیم تا متوجه شویم که چه کسی را از دست دادیم ،