• پنجشنبه / ۱۷ مهر ۱۳۹۹ / ۱۶:۲۲
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 99071712988
  • منبع : نمایندگی سمنان

رئیس ستاد مقابله با کرونا در استان اعلام کرد:

اعمال محدودیت های جدید کرونایی در استان سمنان

اعمال محدودیت های جدید کرونایی در استان سمنان

ایسنا/سمنان استاندار سمنان گفت : بنا بر درخواست ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا و موافقت کمیته امنیتی ، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا ، محدودیتهای جدید از شنبه ۱۹ مهر ماه ۹۹ تا جمعه ۲۵ مهر ماه ۹۹ در سراسر استان سمنان اجرایی می شود.

علیرضا آشناگر با اعلام این خبر اظهار کرد: اولین بخش از محدودیت های جدید کرونایی در استان سمنان شامل دانشگاهها ، مدارس، مدارس شبانه روزی ،حوزه های علمیه ، آموزشگاههای فنی و حرفه ای، زبانسراها و سایر آموزشگاهها و کتابخانه هاست و فعالیت حضوری در این مراکز در تاریخ اعلام شده ممنوع است.
وی اضافه کرد: بر این اساس فعالیت تمامی استخرهای سرپوشیده، سینماها، سالن های تئاتر و مراکز مشابه ، موزه ها و باغ موزه ها ، تالارهای پذیرایی، آرایشگاههای زنانه و سالن های زیبایی ، مساجد و مصلی ها نیز در تاریخ اعلام شده هیچ گونه فعالیتی نداشته و تعطیل است.
رئیس ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا تصریح کرد: با هدف کاهش ابتلا و قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا در طی هفته آینده برگزاری هر گونه مراسم اجتماعی ، فرهنگی ، مذهبی و همایش ممنوع بوده و همچنین باشگاههای ورزشی ورزشهای پر برخورد از جمله کشتی، کاراته ، جودو و موارد مشابه نیز حق فعالیت نخواهند داشت.
آشناگر گفت: در مدت ذکر شده تمامی کافه ها ، قهوه خانه ها، چایخانه ها، باغ وحش و شهر بازی ها و نیز مراکز تفریحی آبی و باشگاههای بدنسازی و استخرهای سرپوشیده تعطیل و نماز جمعه نیز در هیچ یک از شهرهای استان برگزار نخواهد شد.

استاندار سمنان همچنین خواستار برخورد فرمانداران با اجتماع ها در شهرستان های استان شد.

آشناگر افزود: اداره کل تبلیغات اسلامی با همکاری نیروی انتظامی و بسیج با هیات های مذهبی که دستورالعمل های بهداشتی را رعایت نمی کنند، برخورد کنند.
وی خاطر نشان کرد: اگرچه برای برگزاری مراسم های مذهبی در فضای باز با رعایت دستورالعمل بهداشتی هیچ‌گونه ممنوعیتی وجود ندارد اما با هیات های مذهبی که به دستورالعمل‌های ستاد ملی مقابله با کرونا ویروس باوجود تاکید رهبر معظم انقلاب توجه ندارند، به طور قطع برخورد می شود.
وی تصریح کرد: برگزاری برنامه های تعزیه خوانی‌ در استان سمنان ممنوع است و اداره کل تبلیغات اسلامی باجدیت از برگزاری مراسم هایی که باعث تجمع می شود، ممانعت کند.
استاندار سمنان با بیان اینکه در ایام محرم و صفر هیات های مذهبی استان به خوبی دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کردند، گفت: انتظار می رود این رویه اصولی در عزاداری‌های روزهای پایانی ماه صفر هم ادامه یابد.
آشناگر با اشاره این مطلب که طی مکاتبه ای به رئیس جمهور خواهم نوشت که در زمان شیوع کرونا ویروس کرونا، سفر وزیران و معاونان رئیس جمهوری به استان‌های مختلف به دلیل ایجاد تجمع ها چندان ضرورت ندارد، گفت: حتی اگر یک نفر در تجمع ها مبتلا به کرونا ویروس باشد احتمال آن دارد که دیگر افراد را هم مبتلا کند.
استاندار سمنان با بیان اینکه اگرچه سفر وزیران محترم به استان های مختلف کشور به دلیل انگیزه خدمت‌رسانی و پیگیری طرح های مختلف توسعه ای است، ادامه داد: استاندار به عنوان نماینده عالی دولت و حاکمیت در ایام شیوع کرونا ویروس بر نحوه حسن اجرای طرح های مختلف در استان نظارت خواهد داشت و موضوعات قابل پیگیری را به وزارتخانه مربوطه ارسال خواهد کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha