• پنجشنبه / ۱۷ مهر ۱۳۹۹ / ۱۸:۱۵
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 99071713019
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

دیدار فعالان اقتصادی خراسان جنوبی با رییس قوه قضاییه

دیدار فعالان اقتصادی خراسان جنوبی با رییس قوه قضاییه

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در جلسه با فعالان اقتصادی خراسان جنوبی، برای رفع مشکلات و موانع اقتصادی پیش روی تولیدکنندگان در استان دستورات لازم را داد.

به گزارش ایسنا، فعالان اقتصادی خراسان جنوبی، امروز پنج شنبه ۱۷ مهرماه با رئیس قوه قضائیه کشور دیدار داشتند و در این دیدار فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان به ارائه پیشنهادات و بیان نقطه نظرات خود پرداختند.

عباس داریوش، معاون قضایی دادگستری خراسان جنوبی در این نشست اظهار کرد: در یک سال اخیر ۳۰ مورد بازرسی توسط رئیس کل دادگستری از واحدهای تولیدی انجام شده است.

وی با بیان اینکه از زمان شکل گیری ستاد اقتصاد مقاومتی نگاه ویژه ای به واحدهای تولیدی و فعالان اقتصادی شده است، افزود: بیش‌ از ۲۰ مورد جلوگیری از تعطیلی واحدهای تولیدی، برگزاری ستاد اجرای اقتصاد مقاومتی، مراجعه صد نفر فعال اقتصادی و بررسی مشکلات واحدهای صنفی از جمله اقدامات دیگر است.

فلاحی، مدیرعامل یک کارخانه کاشی و سرامیک در بیرجند نیز در این جلسه اظهار کرد: این کارخانه بدون اخذ هیچ اعتباری از دولت، برای دو هزار نفر اشتغال ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه خراسان جنوبی مانند برخی استان‌ها صنعتی نیست و صنعتگران این استان کم هستند، تصریح کرد: در این استان اگر صدها میلیارد اعتبار وارد شود اگر صنعتی نشود بی فایده است.

این فعال اقتصادی با تاکید بر توجه ویژه به صنعتگران استان، خواستار در نظر گرفتن معافیت مالیاتی برای واحدهای صنعتی خراسان جنوبی شد.

سیدمحمدحسین زینلی، مدیرعامل شرکت کویرتایر نیز بیان کرد: این کارخانه به تنهایی به اندازه تمام درآمد زرشک، عناب و زعفران کشور سالیانه فروش دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه متاسفانه این کارخانه در ۱۲ گذشته ظرفیت ثابتی داشته است، اظهار کرد: این کارخانه با آنکه ۷۵ درصد نیاز کشور در تایر را تامین می‌کند، اما در تأمین مواد اولیه با مشکلاتی مواجه است.

مرتضی صفدری زاده، رئیس منطقه ویژه اقتصادی بیرجند نیز در این جلسه اظهار کرد: بیش از ۵۰ درصد از کالاهایی که از ایران به افغانستان صادر می‌شود از مرز ماهیرود بوده است.

وی با اشاره به پتانسیل‌های تجاری و اقتصادی خراسان جنوبی، افزود: با وجود شرایط کرونایی مرز ماهیروز یک روز هم تعطیل نشده است.

رئیس منطقه ویژه اقتصادی بیرجند با بیان اینکه درخواست ما این است طرح توسعه منطقه ویژه اقتصادی ماهیرود اجرایی شود، تصریح کرد: علی رغم تمام کاستی‌ها و مشکلات اقتصادی خراسان جنوبی می تواند یک استان پایلوت برای پیشرفت و توسعه معرفی شود.

صفدری زاده ادامه داد: در حال حاضر بیش از ۵۰ واحد سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی مستقر شده و بیش از ۴۸۰۰ نفر بیمه شده در این مجموعه وجود دارد.

وی بیان کرد: انتقال اسناد مالکیت منطقه ویژه اقتصادی قطعا به عنوان یک امتیاز برای سرمایه گذاران می‌تواند راهگشا باشد.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی رستگار، رئیس هیأت مدیره اتحادیه دامداران خراسان جنوبی نیز در این جلسه بیان کرد: ۴۹۰ واحد گاوداری صنعتی با ظرفیت ۵۰۰ رأس گاو در استان فعالیت دارند.

وی با اشاره به تولید ۱۳ هزار و ۶۰۰ تن گوشت و ۱۱۴ هزار تن شیر در استان، گفت: اگر به بخش دام تسهیلات ارزان قیمت داده شود می‌توانیم شیر را در استان فراوری کنیم‌.

وی با گلایه از تفاوت زیاد بین نرخ دولتی و آزاد برخی نهاده‌ها، تصریح کرد: در استان صنایع بسته بندی وجود ندارد که باید به این امر نیز توجه شود.

محمودی راد، یکی دیگر از فعالان اقتصادی نیز بیان کرد: کارخانه قند قهستان از ۵۰ سال پیش با جانمایی جغرافیایی و فنی با نیت تسهیل اشتغال عشایر و دامداران ایجاد شد.

وی با بیان اینکه در دهه ۸۰ بازسازی این کارخانه با وارد کردن تجهیزات و ماشین آلات ندین انجام شد، افزود: در سال ۹۱ کارخانه به دلیل مشکلاتی با ورشکستگی مواجه شد.

این فعال اقتصادی با بیان اینکه اکنون برای راه اندازی کارخانه، آب چغندرقند و گاز نیاز است، یادآور شد: می‌دانیم که اگر امسال این کارخانه راه‌اندازی شود سود نخواهد داشت اما باید بدانیم وجود این کارخانه در مرز برای اشتغال بسیار اثرگذار است.

آیت‌الله رئیسی در این جلسه برای رفع مشکلات و موانع اقتصادی پیش روی تولیدکنندگان در استان دستورات لازم را داد.

رئیس قوه قضائیه از روز گذشته به خراسان جنوبی سفر کرده و شرکت در شورای اداری و قضایی استان، دیدار با خانواده‌های شهدا، شرکت در مراسم اربعین، دیدار با مردم و شنیدن مشکلات قضایی آنان و بازدید از مرز از جمله برنامه‌های وی بود.

انتهای پیام


  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha