• جمعه / ۱۸ مهر ۱۳۹۹ / ۱۳:۵۵
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 99071813311
  • خبرنگار : 50388

کلنگ ساخت مرکز تکثیر میگو در کنارک به زمین زده شد

کلنگ ساخت مرکز تکثیر میگو در کنارک به زمین زده شد

ایسنا/سیستان و بلوچستان کلنگ ساخت مرکز تکثیر تولید بچه میگو یا پست لارو با سرمایه گذاری ۲۰ ملیاردتومانی بخش خصوصی با حضور سردار قاسمی مشاور عالی و اقتصادی فرمانده کل سپاه پاسداران، استاندار سیستان و بلوچستان و جمعی از مسوولان در مجتمع کشت و صنعت گوردیم کنارک به زمین زده شد.

فرماندار کنارک افزود: این طرح در زمینی به مساحت ۷هکتار با سرمایه گذاری بخش خصوصی آغاز شده که نقش مهمی در اشتغال مجتمع کشت و صنعت مکران دارد.

حمیدالدین یوسفی افزود: مجتمع کشت و صنعت مکران به عنوان طرح پیشران توسعه سواحل مکران و یک طرح بزرگ مقیاس در کشور است.

وی با اشاره به اینکه چابهار و کنارک ظرفیت‌های خوبی برای طرح‌های شیلاتی و کشاورزی دارند و می‌توانند به افزایش تولید و رونق اشتغال کمک کنند، خاطرنشان کرد: ساخت باغ‌های میوه‌های گرمسیری و گلخانه در گوردیم کنارک و اشتغالزایی هزاران نفر موجب خرسندی و زمینه ساز رونق توسعه و اشتغال است.

فرماندار کنارک گفت: چابهار وکنارک به سبب آب و هوا و خاک حاصلخیز برای کشت‌های گلخانه‌ای بسیار مناسب است و می‌تواند در مدت کوتاهی سوددهی لازم را برای سرمایه گذار به ارمغان آورد و برای مردم منطقه نیز مؤثر باشد.

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت مکران (گوردیم کنارک) نیز اظهار داشت: مجتمع کشت و صنعت مکران در پنج بخش طراحی شده که اولین بخش آن تولید آب شیرین از دریاست وکارخانه نمک‌زدایی از آب دریا در ۲ فاز ۵۰ هزار متر مکعبی احداث خواهد شد.

‌حسین صفایی گفت: بخش دوم باغ تولید میوه‌های گرمسیری است که ۸۰ درصد این باغ به تولید محصول موز و بقیه به تولید میوه از قبیل انبه، چیکو، پاپایا و گیاه صنعتی مورینگا اختصاص خواهد یافت که با ۵۰ هزار مترمکعب آب شیرین تغذیه خواهد شد.

وی ادامه داد: بخش سوم طرح تولید محصولات گلخانه‌ای در سطح ۱۰۰هکتار است که در این واحد، گلخانه تحقیقاتی و پژوهشی نیز احداث خواهد شد.

مدیرعامل کشت و صنعت مکران با اشاره به اینکه بخش چهارم مجتمع پرورش میگو در سطح ۷۰۰ هکتار است که با فعالیت پنج پیمانکار عملیات خاکی و ابنیه فنی آن در حال اجراست، خاطرنشان کرد: بخش پنجم این طرح بزرگ شامل پرورش ماهی در قفس در دریاست که در ۲سایت سه هزار تنی و چهار هزار تنی پیش بینی شده و توسط شرکت های نروژی در حال اجراست و یکهزار تن آن با انعقاد قرارداد در مرحله اول تحویل خواهد شد.

وی بیان کرد: پروژه باغ تولید محصولات گرمسیری با قراردادی با شرکت اینکاتای اسپانیا در حال اجراست و مجتمع پرورش میگو نیز شامل مرکز تکثیر و مرکز پرورش و مرکز عمل آوری خواهد بود.
صفایی ادامه داد: این پروژه بزرگ با فعالیت هفت پیمانکار بزرگ در حال اجراست که تامین نیروی فنی و نیروی مهندسی و تامین قطعات را از جمله مشکلات این طرح عنوان کرد.

وی گفت: تکمیل و بهره‌برداری از این مجتمع در منطقه ساحلی گوردیم کنارک اشتغالزایی غیرمستقیم ۱۵ هزار نفر و اشتغال مستقیم چهار هزار نفر را در پی خواهد داشت و نقشی مهم در تولید و رفع مشکلات بیکاری ایفا می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha