• جمعه / ۱۸ مهر ۱۳۹۹ / ۱۴:۵۹
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 99071813345
  • خبرنگار : 71592

الشرق الاوسط نوشت

درخواست تشکیلات خودگردان فلسطین از قطر برای میانجیگری جهت آزاد کردن درآمدهای مالیاتی بلوکه شده

درخواست تشکیلات خودگردان فلسطین از قطر برای میانجیگری جهت آزاد کردن درآمدهای مالیاتی بلوکه شده

منابع گفتند تشکیلات خودگردان فلسطین در پی وخامت بحران مالی خود از قطر درخواست کرده برای پایان دادن به مساله درآمدهای مالیاتی فلسطین که توسط رژیم صهیونیستی بلوکه شده و بازگرداندن میلیاردها دلار میانجیگری کند.

به گزارش ایسنا، روزنامه الشرق الاوسط به نقل از یک منبع فلسطینی "آگاه" نوشت، مسوولان فلسطینی با مسوولان قطری مساله میانجیگری در مورد دریافت درآمدهای مالیاتی فلسطین در نزد رژیم صهیونیستی را بررسی کردند.

این منبع امروز (جمعه) طی اظهاراتی گفت، این موضوع به شکل رسمی از طریق رایزنی های دوجانبه و در جریان دیدارهایی که اخیرا در دوحه صورت گرفت، مطرح شد و تشکیلات خودگردان پیش بینی می کند که قطر در حل و فصل این مساله و گرفتن پول ها از رژیم صهیونیستی موفق عمل کند.

به دنبال تصمیم محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین برای توقف عمل به تمامی توافقنامه ها با رژیم صهیونیستی در واکنش به طرح الحاق بخش هایی از کرانه باختری، تشکیلات خودگردان از دریافت پول های ناشی از درآمدهای مالیاتی فلسطین از این رژیم امتناع می ورزد.

این پول ها بیشترین بخش بودجه تشکیلات خودگردان را تشکیل می دهد که وارد یک بحران مالی بسیار شدیدی شده است تا جایی که مجبور شد از بانک ها برای پرداخت بخشی از حقوق کارمندان خود وام بگیرد. درواقع صحبت از حدود یک میلیارد دلار درآمد چند ماه است. درآمدهای بلوکه شده متعلق به مالیات کالاهایی است که ماهانه وارده مناطق فلسطینی می شود. وزارت دارایی رژیم صهیونیستی این درآمدها را جمع آوری و به وزارت دارایی فلسطین منتقل می کند که حدود ۱۸۰ میلیون دلار در ماه است.

منبع مذکور گفت، تشکیلات خودگردان دریافت این پول ها را به دریافت بدون ضرر و از دست طرف سومی یا همان میانجی مشروط کرده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha