• شنبه / ۱۹ مهر ۱۳۹۹ / ۰۹:۴۲
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 99071913587
  • خبرنگار : 71605

لوکاشنکو مدعی شد جان "تیخانوفسکایا" را نجات داده است

لوکاشنکو مدعی شد جان "تیخانوفسکایا" را نجات داده است

خبرگزاری بلاروسی "بلتا" اعلام کرد رئیس جمهور این کشور گفته است که "سوتلانا تیخانوفسکایا"، نامزد پیشین ریاست جمهوری بلاروس، خودش خواسته که به خارج از کشور برده شود، اما بعد از گذشتن از مرز تحت کنترل آژانس‌های اطلاعاتی لیتوانی قرار گرفته است.

به گزارش ایسنا به نقل از تاس، خبرگزاری بلتا به نقل از الکساندر لوکاشنکو نوشت: هیچ‌کس او را به خارج کشور "اخراج نکرده است". این مسئله مرگ و زندگی و خواسته خودش بود.

وی افزود که به سفارت بلاروس در لیتوانی دستور داده شده بود، به تیخانوفسکایا در تغییر مکان و جست‌وجو برای یک آپارتمان کمک کند.

لوکاشنکو اظهار کرد: با این حال، آژانس‌های اطلاعاتی لیتوانی به سرعت مسئولیت او را بر عهده گرفتند. بقیه‌اش را شما می‌دانید.

وی اضافه کرد که در جریان ناآرامی‌هایی که بعد از انتخابات ریاست جمهوری در مینسک اتفاق افتاده، مقر تیخانوفسکایا هدف حمله آتش‌سوزی قرار گرفت تا او را به یک "قربانی مقدس" بدل کنند.

لوکاشنکا ادامه داد: برنامه این بود که مقر او را به آتش بکشند و تقصیر را به گردن مقامات بیاندازند. ۱۲۰ مأمور انتظامی در یک  عملیات ویژه درگیر شدند تا از آن جنایت جلوگیری کنند.

به گفته رئیس جمهور بلاروس، بعد از این اتفاق تیخانوفسکایا خواستار ملاقات با وزیر کشور شد و اعلام کرد که می‌خواهد بلاروس را ترک کند.

لوکاشنکو تشریح کرد: به طور کلی فقط یک درخواست از تیخانوفسکایا  مطرح شد، آن هم اینکه "لطفاً به رئیس جمهور بگویید من می‌خواهم بلاروس را ترک کنم، زیرا اتفاق بدی خواهد افتاد". به دنبال خواسته او، کمکش کردیم به لیتوانی برود، تحت محفاظت قرار گیرد و به کسانی که خواستار همراهی‌ آن‌ها شده، یعنی فرزندانش، ملحق شود.

در حالی که رئیس جمهور بلاروس مدعی شد با خارج کردن تیخانوفسکایا از کشور جان او را نجات داده، این ادعا از سوی سخنگوی تیخانوفسکایا رد شد.  

"آنا کراسولینا"، سخنگوی تیخانوفسکایا، ادعاهای لوکاشنکو را رد کرد و گفت که سوتلانا تیخانوفسکایا از سوی مقامات تحت فشار بوده که کشور را ترک کند.

وی گفت: حالا لوکاشنکو به طور واضح افسوس می‌خورد که تیخانوفسکایا را به زندان نینداخته و سعی دارد به خاطر فعالیت‌های موفقیت‌آمیز او، هم در داخل کشور و هم در عرصه بین‌المللی، انتقام بگیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha