• شنبه / ۱۹ مهر ۱۳۹۹ / ۱۱:۵۴
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 99071913763
  • خبرنگار : 50044

اجرای پویش سراسری «لبخند رضایت» در گیلان

اجرای پویش سراسری «لبخند رضایت» در گیلان

ایسنا/گیلان رئیس سازمان بسیج فرهنگیان گیلان با تاکید بر اینکه تعلیم و تربیت مطلوب نیازمند رفع نابرابری هاست گفت: کرونا نشان داد محرومیت ها و نابرابری دیجیتال، چگونه می تواند منجر به محرومیت و شرمندگی اجتماعی خانواده‌ها و کودکان شود.

حسن حبیبی در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه یکی از ویژگی های مهم و برتر جامعه اسلامی و دینی احساس مسئولیت، روحیه تعاون ، فرهنگ نوع دوستی، و همبستگی اجتماعی میان مردم است اظهار کرد: این روحیه در کشور زنده است، و مردم نسبت به وضعیت همنوعان خود بسیار حساس هستند و نشان دادند که آگاهانه در جهت خدمت رسانی همت می کنند.

وی تصریح کرد: معلمان با موقعیت شناسی و درک اهمیت شرایط  شیوع ویروس کرونا، با استفاده از همه استعدادها و خلاقیت های فردی و سازمانی و بهره مندی از تمام ظرفیت‌های موجود نگذاشتند، مقوله آموزش به تعطیلی بیانجامد.

رئیس سازمان بسیج فرهنگیان گیلان ادامه داد: نقش خانواده ها نیز در این شرایط بعنوان مربی و مسئولیت شان در حوزه تربیتی، بیشتر احساس می‌شود. یکی از دستاورهای فرهنگی، انقلاب اسلامی دسترسی رایگان همه به آموزش و مبارزه با جهل و بی سوادی بود.

حبیبی ادامه داد: امسال با توجه به رویکرد آموزش تعلیم و تربیت در بستر فضای مجازی از طریق شبکه آموزشی دانش آموز(شاد) دنبال می شود می بایست با توجه به عدالت آموزشی و تضمین درسی همه دانش آموزان به فرصت برابر آموزش، تنگناه هایی در تامین هزینه ها و امکانات و ابزارهای آموزشی نظیر گوشی های هوشمند، تبلت و مشکلات زیرساختی اینترنت و عدم دسترسی دانش آموزان به شبکه شاد، اشاره کرد.

وی با تاکید بر اینکه تعلیم و تربیت مطلوب نیازمند رفع نابرابری هاست گفت: کرونا نشان داد محرومیت ها و نابرابری دیجیتال، چگونه می تواند منجر به محرومیت و شرمندگی اجتماعی خانواده‌ها و کودکان شود. اگر قرار باشد آموزش فضای مجازی ادامه داشته باشد، که فعلا هم که ادامه دارد، شناسایی خانواده های محروم برای ارائه خدمات مجازی و سرمایه گذاری در جهت ارتقای سواد دیجیتال، طبقات پایین جامعه می‌تواند یکی از سیاست‌های اجتماعی در راستای عدالت اجتماعی و آموزشی باشد.

رئیس سازمان بسیج فرهنگیان گیلان با بیان اینکه ویروس کرونا، خانواده‌ها را متوجه نقش اهمیت معلم و مدرسه کرد، گفت: کرونا؛ تصورات غلطی که در مورد معلم و حرفه ی معلمی در اذهان عمومی ایجاد شده بود را زدود و نشان داد که نقش و جایگاه معلم در تعلیم و تربیت می تواند از نقش والدین مهمتر و اساسی  باشد.

وی از اجرای پویش سراسری «لبخند رضایت » در استان خبر داد و افزود: در این پویش با همکاری آموزش‌وپرورش کمک‌های مومنانه قشر فرهنگی و معلمان جمع‌آوری در بازه زمانی دهه سوم ماه صفر و به نیت نهادینه سازی فرهنگ غنی انفاق و محرومیت زدایی برای کمک به دانش آموزان نیازمند توزیع خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha