• شنبه / ۱۹ مهر ۱۳۹۹ / ۱۱:۵۶
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 99071913767
  • خبرنگار : 50167

به ‌صورت مجازی محقق می‌شود؛

برگزاری ششمین کارگاه بین‌المللی رتبه‌بندی دانشگاه‌های دنیا در دانشگاه زنجان

برگزاری ششمین کارگاه بین‌المللی رتبه‌بندی دانشگاه‌های دنیا در دانشگاه زنجان

ایسنا/زنجان ششمین کارگاه بین‌المللی رتبه‌بندی دانشگاه‌های دنیا به‌ صورت مجازی از ۲۲ تا ۲۴ مهرماه در دانشگاه زنجان برگزار خواهد شد.

ششمین کارگاه بین‌المللی رتبه‌بندی دانشگاه‌های دنیا "UI Green Metric World University Rankin" در تاریخ ۲۲ تا ۲۴ مهرماه سال‌جاری به ‌صورت مجازی در دانشگاه زنجان برگزار خواهد شد.

در سال ۲۰۱۶، از سوی کمیته مدیریت شبکه رتبه‌بندی دانشگاه‌های دنیا "یو.آی گرین متریک" برنامه‌ریزی شد که این کارگاه بین‌المللی در دانشگاه زنجان برگزار شود. این رویداد بین‌المللی در سال ۲۰۲۰ با موضوع «مسئولیت دانشگاه‌ها در قبال آرمان‌های توسعه پایدار و چالش‌های پیچیده دنیا» را برای خود برگزید، این موضوع به همه افراد کمک می‌کند تا تعهد خود را نسبت به مدیریت چالش‌های پیچیده دنیا نشان داده و در برآورده کردن آرمان‌های توسعه پایدار نقش داشته باشند.

این کنفرانس بین‌المللی با توجه به شیوع بیماری کرونا به‌صورت مجازی و با مشارکت دانشگاه اندونزی و شبکه گرین متریک برگزار خواهد شد، گفتنی است با توجه به لزوم مدیریت زمان و مشارکت حداکثری، مقالات شفاهی از ساعت ۱۵ تا ۱۷.۳۰ روزهای مذکور در چهار جلسه موازی از طریق ویدئو کنفرانس ارائه خواهند شد.

یکی از رسالت‌های نوین دانشگاه‌های دنیا؛ نقش آن‌ها در توسعه پایدار در سطوح ملی و بین‌المللی مطرح شده که در این زمینه مجامع بین‌المللی از دانشگاه‌ها انتظار دارند، نه تنها بخش‌های مختلف درون دانشگاه را به صورت پایدار مدیریت کنند، بلکه به واسطه پژوهش، آموزش، توسعه نوآوری‌ها و ارائه راهبردها از ابعاد زیست محیطی، اجتماعی و اقتصادی، نقش به‌سزایی در جامعه محلی، ملی و بین‌المللی ایفا کنند.

دانشگاه اندونزی (UI) از سال ۲۰۱۰ رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان را در راستای سنجش تلاش‌های توسعه پایدار دانشگاه‌های دنیا بنیان نهاد و به نام "UI GreenMetric World University Rankings" نامیده شد و شرکت دانشگاه‌ها در رتبه‌بندی مذکور از ۹۵ دانشگاه از ۳۵ کشور در سال ۲۰۱۰ به ۷۸۰ دانشگاه از ۸۵ کشور دنیا در سال ۲۰۱۹ رسیده است.

دانشگاه زنجان به‌عنوان اولین دانشگاه از ایران، در سال ۲۰۱۲ در این رتبه‌بندی شرکت کرده و اکنون دارای رتبه ۴۸ در دنیا و رتبه اول در ایران (بین ۲۲ دانشگاه ایرانی شرکتکننده) است، قابل ذکر است دانشگاه زنجان به‌عنوان عضو هیات مدیره و مرجع ملی این شبکه انتخاب شده است.

این نهاد بین‌المللی هر سال کنفرانسی را با حضور روسا یا نمایندگان ارشد دانشگاه‌های دنیا در یکی از کشورها برگزار می‌کنند، بر اساس تصمیم مجمع عمومی آن که در سال ۲۰۱۶ در کشور اندونزی برگزار شد، میزبانی این کنفرانس بین‌المللی در سال ۲۰۲۰ به دانشگاه زنجان به عنوان نماینده کشور ایران واگذار شد که فرصت مناسبی برای گسترش تعاملات و تبادل تجارب بین‌المللی در کشور فراهم می‌کند.

گفتنی است، تاکنون حدود ۳۰۰ نفر از روسا، معاونان یا نمایندگان بیش از ۱۰۰ دانشگاه دنیا (از ۴۰ کشور) در این کنفرانس ثبت‌نام کرده‌اند و حدود ۱۰۰ مقاله به صورت شفاهی و پوستر ارائه خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha