• شنبه / ۱۹ مهر ۱۳۹۹ / ۱۲:۲۹
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 99071913815
  • خبرنگار : 30054

برای رفع مشکل گرفتگی لوله یا پرشدن چاه چه کاری باید انجام داد؟

برای رفع مشکل گرفتگی لوله یا پرشدن چاه چه کاری باید انجام داد؟

گرفتگی لوله­ هایی که در ساختمان برای انتقال آب زائد و اضافی به محل چاه مورد استفاده قرار می­ گیرد یا پرشدن چاه فاضلاب، یکی از مشکلات بسیار رایج است.

به گزارش ایسنا، بنابراعلام آچاره، مشکل گرفتگی مجراها، بسته به اینکه لوله در کجای ساختمان قرار گرفته باشد، می ­تواند به دلایل مختلفی بوجود آید چون:

۱)جمع­ شدن رسوب و آشغال در لوله

۲) تجمع روغن سوخته و چربی در لوله

۳) مسدودشدن قسمتی از لوله بعلت جمع شدن دستمال کاغذی و ... در آن

۴) تجمع مو

۵) افتادن و جمع شدن اشیا کوچک

در این مواقع معمولاً اتفاقاتی مانند بالاآمدن آب در سینک آشپزخانه، پایین نرفتن یا به سختی پایین رفتن آب حمام در لوله، گرفتگی لوله دستشویی و ... رخ می ­دهد و  باعث ایجاد بو نامطبوع در ساختمان نیز خواهد شد.

البته پایین نرفتن آب در لوله م ی­تواند بعلت پرشدن چاه نیز باشد که این مورد کمتر اتفاق می­ افتد و راه­ حل ­های برطرف کردن آن با مشکل گرفتگی لوله و رفع آن متفاوت می­ باشد.

در کل فرآیند و یا خدمات لوله ­بازکنی و تخلیه چاه در هنگام بروز چنین مشکلاتی بکار گرفته می­ شود. خدمات مورد نظر به صورت ارائه راه­کارهای مختلف انجام می ­شود که در ادامه به چند مورد از آنها اشاره خواهیم کرد.

راه­کارهای رفع مشکل گرفتگی لوله

در مواقعی که با گرفتگی لوله مواجه می ­شویم دو گزینه پیشروی ما قرار دارد:

۱) از راه­کارهای معمول برای رفع مشکل استفاده کنیم.

۲) کار برطرف­کردن مشکل را به مجموعه ­ها و شرکت ­هایی که در این زمینه فعالیت می ­کنند بسپاریم (مانند آچاره)

مورد اول را برای زمانی می ­توان استفاده کرد که مشکل جزئی بوده و حاد نباشد. برای این حالت می ­توان یکی از روش­ های زیر را بکار برد.

۱. استفاده از یک سیم فلزی بلند با سر قلاب شکل

برای بیرون ­آوردن موهای اضافه که در ابتدای مجاری لوله قرارگرفته یا درآوردن دستمال که کاملاً مشخص و معلوم می ­باشد، از این روش استفاده کنید. سیم مورد نظر را به آرامی در لوله فرو برده، چند بار بچرخانید و سپس به آرامی بالا بیاورید. این کار را چندین مرتبه انجام بدهید تا تمامی مواد زائد تخلیه شود.

۲. پودر و یا مایع راه گشا

ممکن است گرفتگی ناشی از تجمع رسوب، آشغال و یا چربی و روغن سوخته در لوله باشد. در این حالت یکی از راه­کارهای پیشنهادی استفاده از موادی به شکل پودر یا مایع شیمیایی است که در بازار به پودر یا مایع راه گشا معروف است.

برای اینکار طبق دستور العملی که روی بسته راه گشا ذکر شده عمل کنید و مقداری پودر یا مایع را در جایی که فکر می ­کنید گرفتگی از آنجا ناشی می ­شود، بریزید. بعد از این کار قاعدتاً باید ظرف چند ساعت مشکل برطرف شود.

۳. شلنگ آب بلند

اگر مشکل گرفتگی با پودر یا مایع راه­گشا برطرف نشد، می ­توانید از این روش استفاده کنید. غالباً در هر ساختمانی شلنگ آب برای آبیاری و شستشو وجود دارد. بنابرای کاری که باید انجام بدهید این است که ابتدا شلنگ آب را به شیر آب گرم ساختمان متصل می­کنید، سپس سر دیگر لوله را در مجرایی که احتمال می­دهید گرفته باشد فرو کرده و به اندازه کافی پایین ببرید.

در ادامه لوله را محکم در دست گرفته و به یکباره شیر آب گرم را باز کنید تا آب با فشار وارد لوله شود. سپس در زمانی کوتاه شیر آب را ببندید. این کار را چندین مرتبه انجام دهید تا مواد زائد داخل مجرا از جای خود کنده شده و حرکت کند و به سمت چاه تخلیه شود.

در صورتی که هیچکدام از راه­کارهای فوق جوابگو نباشد باید کار لوله ­بازکنی و تخلیه چاه را به مجموعه و شرکتی که در این زمینه خدمات انجام می ­دهد، بسپارید. مجموعه ­ای همچون شرکت آچاره یکی از بهترین گزینه ­هایی است که می ­توانید مدنظر قرار دهید.

 این شرکت با سابقه ۴ ساله در زمینه انجام خدمات گوناگون و بکارگیری نیروهای فنی و کاری در بخش­های مختلف توانسته رضایت مشتریان خود را به خوبی برآورده کرده و با بیش از ۳۰۰ سرویس در ۲۵ استان کشوربه یکی از بزرگ­ترین شرکت ­های خدماتی در سطح کشور مبدل شده است.

خدمات لوله­ بازکنی و تخلیه چاه

یکی از خدماتی که آچاره انجام می ­دهد، برطرف ­کردن گرفتگی لوله­ های ساختمان یا تخلیه چاه­ های فاضلابی است که پر شده است. مشکل اول بوسیله استفاده از فنرهای بلندی که برای اینکار در نظر گرفته شده، انجام می ­شود.

نیروهای فنی آچاره از فنرهای فلزی مرغوب و محکم برای اینکار استفاده می ­کنند. فنرها به صورتی است که می­ تواند چند متر در لوله یا مجرای گرفته شده قرار بگیرد و با چند بار عقب و جلوکردن آن در مسیر لوله می ­توان اطمینان داشت که مشکل گرفتگی لوله به طور کامل برطرف شود.

یکی از مواردی که باید به آن توجه کرد داشتن مهارت کافی در فرستادن فنر داخل لوله و عقب و جلوکردن آن است؛ به صورتی که باعث شکستگی یا آسیب به مجرای آب نشود.

خوشبختانه نیروهای فنی و کاری آچاره در سراسر کشور در این زمینه تجربه کافی را داشته و می ­توانید از این حیث مطمئن باشید که مشکل موردنظر را در سریع ­ترین زمان ممکن و بدون ایجاد هر گونه مشکلی رفع خواهند کرد.

اگر مشکل از مجراهای لوله نباشد و احیاناً چاه فاضلاب پر شده باشد، خدمات لوله ­بازکنی و تخلیه چاه صرفاً برای خالی­ کردن چاه انجام خواهد شد. در آچاره خدمات مربوط به تخلیه چاه به یکی از دو روش استفاده از پمپ ­های معمول یا پمپ­ های ساکشن و تانکر مخصوص حمل فاضلاب انجام می­ شود.

تفاوت این دو نوع پمپ در نحوه کار و سرعت عملکرد آنها می ­باشد. پمپ ­های معمول که بیشتر درگذشته مورد استفاده قرار می ­گرفتند، به صورتی بودند که برای تخلیه لازم بود آنها را در داخل چاه قرار داده و سپس عمل مکش را برای تخلیه فاضلاب و انتقال آن به تانکر انجام داد.

معمولاً این کار به چند ساعت زمان نیاز داشت و وقت زیادی برای تخلیه چاه صرف می ­شد. اما پمپ­های ساکشن که در آچاره نیز مورد استفاده قرار می ­گیرند، به شکلی عمل می ­کنند که در بیرون چاه قرار گرفته و عمل مکش و تخلیه را انجام می ­دهند بنابراین استفاده از آنها نسبت به پمپ ­های معمول راحت ­تر خواهد بود.

همچنین سرعت عملکرد آنها نیز بیشتر از پمپ­ های معمول بوده و می ­توانند حتی لجن­ های ته چاه را نیز در زمان کوتاه­ تر تخلیه کنند.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha