• شنبه / ۱۹ مهر ۱۳۹۹ / ۱۳:۲۸
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 99071913911
  • منبع : نمایندگی سمنان

در 6 ماهه اول امسال صورت گرفت:

37 کشور دنیا مقصد اقلام صادراتی استان سمنان

37 کشور دنیا مقصد اقلام صادراتی استان سمنان

ایسنا/سمنان رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان از صدور محصولات این استان به 37 کشور دنیا در 6 ماهه اول امسال خبر داد و گفت: در 6 ماه گذشته بیش از 116 هزار تن کالا از گمرک استان به مقصد این کشورها صادر شده است.

علی تشنه دل 19 مهرماه با اعلام این خبر اظهار کرد: ۱۲۰ میلیون و ۴۰۰ هزار دلار در نیمه نخست سال ۹۹ در قالب ۱۱۶ هزار و ۸۳۹ تن کالا از استان سمنان صادر شد.

وی تصریح کرد: کالاهای صادراتی از ۷۱ شرکت تولیدی و شامل ۶۹ قلم کالا از مبدا استان سمنان صادر شده است و 37 کشور دنیا مقصد صادراتی این کالاهای تولیدی استان سمنان بودند.

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان با اشاره به اینکه این کالاها به کشورهای عراق ، ترکیه ، ایتالیا ،هند و اکراین و..صادر شده است خاطرنشان کرد: عمده کالاهای صادراتی از استان شامل هیدرو کربن سبک ، پودر یا مایع لباسشویی، کولر آبی ، شیرینی، شکلات سفید بدون کاکائو، سیلیسیوم ، کابل زمینی و کربنات دی سدیم بوده است.

وی اضافه کرد: در نیمه نخست امسال پنج هزار و ۵۱۷ تن کالا به ارزش ۲۴ میلیون و ۳۶۲ هزار دلار از گمرک استان ترخیص شده است که عمده کالاها شامل کالاهای ماژول ، ماشین آلات نانوایی یا نان‌شیرینی‌پزی ، اجزا و قطعات ماشین‌آلات و دستگاه های برقی دارای عمل خاص ، پروپیلن ، القاء کننده‌ها و مبدل‌های برقی و... بود.

تشنه‌دل گفت: واردات 78 قلم انواع کالا از سوی ۳۲ شرکت و واحد تولیدی استان به گمرک سمنان انجام شده است و این کالاها بیشتر مواد اولیه ، ماشین آلات ، قطعات و اجزای تولیدی بوده اند.

 رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان ادامه داد: ترکیه، چین، ازبکستان، آلمان، ایتالیا، اتریش، بلژیک، و مالزی و...از مهمترین کشورهایی بودند که در نیمه نخست سال حجم بالایی واردات به گمرک استان داشتند.

 انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha