• شنبه / ۱۹ مهر ۱۳۹۹ / ۱۴:۴۸
  • دسته‌بندی: بوشهر
  • کد خبر: 99071914035
  • خبرنگار : 50147

مدیرکل استاندارد بوشهر خبر داد

جلوگیری از ورود ۴۰ محموله غیراستاندارد با ارزش ۵۰۰ هزار دلار به کشور

جلوگیری از ورود ۴۰ محموله غیراستاندارد با ارزش ۵۰۰ هزار دلار به کشور

ایسنا/بوشهر مدیرکل استاندارد بوشهر گفت: طی یک سال گذشته از ورود ۴۰ محموله غیراستاندارد با ارزش ۵۰۰ هزار دلار به کشور جلوگیری شد.

محمد رحیم بهره‌مند ظهر امروز در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران با تبریک روز جهانی استاندارد گفت: شعار امسال روز جهانی استاندارد حفاظت از زمین با استانداردها است یعنی اینکه استانداردهای تدوین شده علاوه بر اینکه شامل فاکتورهای اساسی باشند کمترین آسیب را به محیط زیست برسانند.

وی تصریح کرد: ماسک‌هایی که ما استفاده می‌کنیم در طبیعت رها می‌شوند که میتواند عامل مهمی برای آسیب رساندن به محیط زیست باشد و لازم است ماسک‌هایی ساخته شود که کمترین آسیب را در بر داشته و قابل بازیافت باشند.

این مسئول ادامه داد: البسه و پارچه‌ها می‌توانند عاملی برای ایجاد میکروپلاستیک باشند و به یک معضل جهانی تبدیل شوند.

مدیرکل استاندارد استان بوشهر خاطرنشان کرد: سال گذشته برای ۴۱ واحد تولیدی مجوز صادر شده است و همچنین ۵۳۴ مورد بازرسی از واحدهای تولیدی داشته‌ایم که در این مدت ۳۷ کالای غیراستاندارد شناسایی و از بازار جمع‌آوری ‌شده است.

بهره‌مند با اشاره به خطرات سیلندرهای گاز مایع در مناطق جنوبی کشور گفت: با وجود ارائه آموزش‌هایی برای حمل صحیح سیلندرها، متأسفانه هنوز شاهد پرتاب و حمل غیرایمن سیلندر توسط برخی از عاملان توزیع هستیم که این موضوع مهم نیاز به فرهنگ‌سازی و اصلاح رویه دارد.

وی اظهار کرد: طی یک سال گذشته بیش از هشت هزار اظهارنامه وارداتی توسط این اداره کل مورد بررسی قرار گرفت که از این تعداد ۴۰ محموله غیراستاندارد تشخیص داده شده که این محموله‌ها شامل لنت ترمز، روغن موتور، آبمیوه، کلاه ایمنی و محافظ برق به ارزش ۵۰۰ هزار دلار بوده و از ورود آنها به کشور جلوگیری شد.

مدیرکل استاندارد بوشهر تصریح کرد: استان بوشهر دارای ۴۷ آزمایشگاه همکار استاندارد با توان فنی بسیار بالا است که با توجه به محدود شدن واردات در راستای حمایت از تولید داخلی لازم است تمرکز ویژه‌‏ای در حوزه تولید و صادرات داشته باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha