• شنبه / ۱۹ مهر ۱۳۹۹ / ۱۵:۰۸
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 99071914052

رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان خبرداد

پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی بزرگترین مجتمع نوآوری استان گلستان

پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی بزرگترین مجتمع نوآوری استان گلستان

ایسنا/گلستان معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور ظهر امروز از روند تکمیل بزرگترین مجتمع نوآوری استان در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان بازدید کرد.

رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان در جریان این بازدید گفت: ساخت مجتمع نوآفرینی در دانشگاه از مهم‌ترین زیرساخت‌های ایجاد دانشگاه کارآفرین است که با بهره‌برداری از آن، توسعه نوآوری به‌ویژه در بخش کشاورزی، آب و انرژی شتاب بیشتری خواهد گرفت.

علی نجفی نژاد بیان کرد: تا پیش از سال ۹۲، هیچ فضایی در این دانشگاه برای فعالیت فناورانه وجود نداشت اما هم‌اکنون فضایی بالغ‌بر ۷ هزار مترمربع به بخش دانش بنیان اختصاص داده شده است.

وی با اشاره به پروژه مجتمع نوآوری در این دانشگاه، گفت: این مجتمع با زیربنایی معادل ۳۶۰۰ مترمربع در حال ساخت است و تاکنون ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. این مجموعه دهه فجر امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

افتتاح اولین مرکز نوآوری دانشگاه علوم پزشکی گلستان

امروز همچنین با حضور دکتر ستاری، اولین مرکز نوآوری دانشگاه علوم پزشکی گلستان افتتاح شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان در خصوص فعالیت‌های این مرکز، گفت: در حال حاضر ۱۶ واحد فناور و ۴ شرکت دانش بنیان در این مرکز مستقر هستند.

عبدالرضا فاضل بیان کرد: شرکت‌های دانش بنیان این دانشگاه در زمینه‌های تولید کیت و لام‌ آزمایشگاهی، طراحی اپلیکیشن، تولید انواع کرم‌های تخصصی، تولید مایع ضدعفونی‌کننده سطوح و تولید دهان شویه فعالیت دارند. هدف از راه‌اندازی این مرکز حمایت از ایده‌های نو و خلاقانه دانشجویان و اعضای هیات علمی و جوانان بوده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha