• شنبه / ۱۹ مهر ۱۳۹۹ / ۱۵:۰۹
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 99071914055
  • منبع : نمایندگی سمنان

استاندار سمنان اعلام کرد:

احتمال تعمیم جرائم کرونایی به استان‌ها/ میزان بالای مرگ و میر سالمندان در سمنان

احتمال تعمیم جرائم کرونایی به استان‌ها/ میزان بالای مرگ و میر سالمندان در سمنان

ایسنا/سمنان رئیس ستاد استانی مقابله با کرونا و استاندار سمنان با بیان اینکه اکثر شهرستان‌های این استان در شرایط قرمز کرونایی هستند گفت: میزان مراجعات به بیمارستان‌ها در برخی شهرستان‌های استان روند افزایشی داشته است.

علیرضا آشناگر ۱۹ مهرماه در حاشیه برگزلری چهلمین جلسه ستاد ملی‌ مقابله با کرونا در جمع خبرنگاران با اشاره به در نظر گرفتن جریمه نقدی برای آن دسته از شهروندان تهرانی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند اظهار کرد: در صورت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان‌ها، در آینده این جرائم در استان‌ها نیز وضع خواهند شد.

 وی بر لزوم توجه جدی به توصیه‌های ستاد ملی مقابله با کرونا تاکید و اضافه کرد: در صورت ادامه داشتن کاهش سطح رعایت پروتکل‌های بهداشتی و عدم توجه جدی به زدن ماسک و فاصله گذاری اجتماعی، برای سایر استان‌های کشور به غیر از پایتخت نیز جرائم‌نقدی وضع می شود.

این مقام ارشد اجرایی با بیان اینکه به منظور جلوگیری از سرایت بیماری و کاهش سطح رعایت پروتکل های بهداشتی، در جلسه امروز ستاد ملی کرونا وضع جرائم‌ نقدی در پایتخت ، در دستور کار قرارگرفت، گفت: بر اساس مصوبه امروز و در مرحله اول ، برای کسانیکه در استان تهران نسبت به رعایت موارد بهداشتی از قبیل زدن ماسک و فاصله گذاری اجتماعی کوتاهی ورزند، جرائم نقدی از ۵۰۰ هزار ریال تا ۱۰ میلیون ریال در نظر گرفته شده است و در صورتی که سایر استان‌ها نیز در آینده شرایطی همچون پایتخت داشته باشند، این جرائم در مراحل بعدی برای این استان‌ها نیز ابلاغ خواهد شد.

وی با بیان اینکه استان سمنان نیز کماکان در وضعیت قرمز قرار دارد، افزود: وضعیت مرگ و میر در استان تثبیت شده اما سرایت بیماری بسیار بالاست و امروز شاهدیم که در برخی از شهرستان های استان مراجعه بیماران به مراکز درمانی افزایش یافته که نیاز است تا مردم شریف استان همواره در رعایت پروتکل های بهداشتی و زدن ماسک، اهتمام خاصی داشته باشند.

آشناگر به تاکید ستاد ملی مقابله با کرونا بر رعایت موارد بهداشتی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی مردم در استان از میانگین کشور بالاتر است اما هنوز با نقطه مطلوب بسیار فاصله دارد و امروز نیاز داریم تا مردم در مراسم های عزاداری پیش رو و حتی مراسم و برنامه‌های شادی پس از ماه صفر نیز نسبت به زدن ماسک، شست و شوی دست‌ها، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و جلوگیری از ایجاد تجمع، اهتمام ورزند.

وی ضمن تشکر از روحانیون، هیئت‌های مذهبی و مردن عزادار به واسطه رعایت ‌پروتکل‌های بهداشتی در برگزاری مراسم ‌روز اربعین، اظهار کرد: این ‌مهم در کاهش سرایت و انتقال بیماری در استان بسیار تاثیر گذار بوده است و تقاضا داریم مردم همچنان نسبت به این موضوع در مراسم عزاداری خود توجه داشته باشند و با عنایت به میزان بالای سرایت بیماری، در روز شنبه هفته آتی و روز شهادت حضرت علی بن موسی الرضا(ع) از عزیمت به مشهد مقدس به شدت خودداری کنند.

استاندار سمنان به میزان بالای مرگ و میر سالمندان در کشور بر اثر ابتلای به کرونا خبر داد و خاطرنشان کرد: خانواده‌ها و مردم عزیز استان نسبت به مراقب از سالمندان به واسطه سن بالا و وجود بیماری‌های زمینه ای در این افراد، کوشا باشند چرا که این‌گروه از افراد جامعه در برابر ابتلا به ویروس کرونا، از گروه‌های آسیب پذیر با خطر پذیری بالا محسوب می شوند.

رئیس ستاد مقابله با کرونا استان سمنان با اشاره به جمعیت بالای سالمندان در برخی استان‌ها و از جمله استان سمنان گفت: میزان مرگ و میر سالمندان در استان ما به نسبت کشور بالاتر بوده لذا با توجه به قرار گرفتن این عزیزان در گروه‌های پرخطر، از عموم خانواده‌ها انتظار داریم که از این گروه سنی مراقبت بیشتری کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha