• شنبه / ۱۹ مهر ۱۳۹۹ / ۲۳:۲۰
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 99071914262
  • خبرنگار : 50310

استاندار خبر داد:

لرستان در آستانه شرایط حاد کرونایی

لرستان در آستانه شرایط حاد کرونایی

ایسنا/لرستان استاندار لرستان گفت: استان در آستانه شرایط حاد کرونایی قرار دارد.

موسی خادمی ۱۹مهر در ستاد مدیریت کرونا که در سالن جلسات استانداری لرستان برگزار شد، اظهار کرد: اوضاع شیوع کرونا در لرستان در بین استان‌های کشور نامطلوب است.

وی ادامه داد: طبق آمارهای اعلام شده لرستان از نظر درصد ابتلا، تعداد بستری و تعداد فوتی‌ها جزء استان‌های با روند بالا بودیم.

خادمی بیان کرد: این وضعیت برای ما مقداری سنگین است چراکه از گذشته تاکنون از نظر امکانات ضعیف هستیم و همچنین امکانات بیمارستانی و جانبی ما نیز کم است.

استاندار لرستان با اشاره به دستور مقام معظم رهبری مبنی بر در اختیار قرار گرفتن امکانات پزشکی نیروهای مسلح در اختیار ستاد مقابله با کرونا، عنوان کرد: ما در استان بیمارستان بزرگی که متعلق به نیروهای مسلح یا تامین اجتماعی و مدیریت درمان باشد نداریم.

وی تأکید کرد: ۱۴۰۰ تخت بیمارستانی در حال ساخت در استان داریم که اگر به نتیجه برسند به میانگین کشوری نزدیک می‌شویم، بنابراین اگر مردم رعایت نکنند کار ما از دیگر استان‌ها سخت‌تر است.

خادمی عنوان کرد: در ماه‌های گذشته با همکاری مردم و تلاش مسئولان استان در مرحله حاد کرونایی قرار نگرفت اما اکنون به این مرحله نزدیک شده و مردم باید بیشتر از گذشته به ما کمک کنند.

استاندار لرستان تصریح کرد: ما در شهرستان خرم‌آباد تخت خالی نداریم یعنی اگر عزیزی دچار مشکل شده و به مراقبت‌های ویژه پیاز داشته باشد در شهرستان نمی‌توانیم از آن‌ها نگهداری کنیم.

وی ادامه داد: کلید کنترل و گلوگاه کار در دست مردم است، حوزه درمان یک حوزه واکنشی است لذا باید ورودی کنترل شود که آن نیز در دست مردم است.

خادمی عنوان کرد: کار ما سخت است اما راه حل آن آسان است و تجربه دنیا می‌گوید رعایت فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک و رعایت نظافت شخصی درمان این بیماری است.

استاندار لرستان ادامه داد: اگر کسی پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکند فقط غیراخلاقی نیست که عست، فقط دنبال ضربه زدن به مردم نیست که قطعاً هست، بلکه مجرم است و نباید ساده از کنار آن بگذریم.

وی تأکید کرد: کسانی‌که بانی جلسات می‌شوند و مردم را به هر بهانه در جایی جمع کنند مجرم هستند و باید مجازات شوند.

خادمی بیان کرد: درحال حاضر حدود ۵۰ درصد تست‌های کرونا مثبت بوده و ۴۰ درصد فوتی‌ها مربوط به افراد جوان و زیر ۴۰ سال است.

استاندار لرستان تأکید کرد: تعداد بستری‌ها نباید از ظرفیت تخت‌های بیمارستانی بیشتر شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha