• یکشنبه / ۲۰ مهر ۱۳۹۹ / ۰۲:۰۲
  • دسته‌بندی: تجسمی و موسیقی
  • کد خبر: 99072014274
  • خبرنگار : 71039

واکنش مهرداد اسکویی به استفاده پرشمار از یک عکس شجریان

واکنش مهرداد اسکویی به استفاده پرشمار از یک عکس شجریان

مهرداد اسکویی هرگونه استفاده از عکسی را که سال‌ها پیش از محمدرضا شجریان گرفته بود، آزاد اعلام و آن‌را به مردم ایران اهداء کرد.

این هنرمند عکاس و مستندساز، در گفت‌وگویی با ایسنا اعلام کرد: پس از استفاده‌ی پرشمار توسط مردم و رسانه‌ها از عکسی که از استاد شجریان گرفته بودم و در یکی از کتاب‌های مجموعه عکس‌هایم از مشاهیر (یاد و نگاه - ۱۳۷۹) نیز منتشر شده بود، و پس از آن‌که در جاهایی هم اعلام شد عکاس این عکس من هستم، با تماس‌ها و پیام‌های پرشماری مواجه شدم مبنی بر عذرخواهی، کسب اجازه، پیشنهاد پرداخت وجه یا حتی خرید حق استفاده از این عکس. از این رو از این جایگاه اعلام می‌کنم که استفاده از این عکس در بُعد ملی و بین‌المللی توسط هر فرد ایرانی، تا ابد، آزاد و بدون اشکال است.

او همچنین درباره‌ی زمان گرفته شدن این عکس گفت: سال ۱۳۷۷ که به‌همراه پدر همسرم، مرحوم نصرت کریمی، به منزل استاد رفته بودیم، هنگام زمزمه‌ی یک قطعه‌ی آوازی، این عکس را گرفتم. درواقع این عکس بخشی از پروژه‌ی عکاسی بوده که از سال ۱۳۷۵ تا کنون به آن مشغولم. بخشی از این پروژه پیش‌تر در قالب کتاب منتشر شده است و بخش‌هایی از آن نیز زیر چاپ قرار دارد.

برای دانلود فایل باکیفیت این عکس اینجا را کایک کنید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۹-۰۷-۲۰ ۱۳:۳۵

آفرین به این هنرمند که معنی کلمه ی ملی را به خوبی درک کرده و میفهمد .

avatar
۱۳۹۹-۰۷-۲۰ ۱۳:۵۲

سپاس زنده باشی ایرانی......

avatar
۱۳۹۹-۰۷-۲۰ ۲۲:۳۴

پرتره‌ی بسیار زیبا و ماندگاری است. آفرین به نگاه و آفرین به این اقدام.

avatar
۱۳۹۹-۰۷-۲۲ ۱۰:۲۵

منم عکس را گذاشته ام پروفایل واتساپ.همش عذاب وجدان داشتم برای اجازه عکاسش.شیر مادرت حلالت برادر خیال ما را راحت کردی.موفق باشید

avatar
۱۳۹۹-۰۷-۲۲ ۱۶:۰۵

ممنون از شخصییت و فرهنگ این هنر مند

avatar
۱۳۹۹-۰۷-۲۶ ۱۵:۱۱

زنده باد روحشان شاد.

avatar
۱۳۹۹-۰۷-۲۳ ۱۱:۲۶

درود به سرباز شهید علی بیرامی اهل پارس اباد اردبیل که هفته پیش در مرزهای شمال غرب بدست تروریستها شهید شد .پس بدون خواننده میتوان زندگی کرد ولی بدون مرزبان نمی شود .

avatar
۱۳۹۹-۰۷-۲۴ ۱۷:۴۱

زنده باد هنرمند مردمی

avatar
۱۳۹۹-۰۷-۳۰ ۲۳:۵۳

ممنون از جناب اسکویی و سخاوتشون ولی این‌ عکسی‌‌ که برای دانلود گذاشتید اصلا کیفیت نداره امروز عکس‌جناب ابتهاج‌ رو‌ دانلود کردم، فرمت tiff و با حجم بیش از ۵۰MB اما‌ عکس استاد‌ شجریان فرمتش ،JPG و حجمش کمتر ۲۰۰KB هست...

avatar
۱۳۹۹-۰۹-۲۴ ۲۱:۰۲

وقتی بر روی لینکی که گذاشته اید کلیک میکنیم، تنها یک فایل 180KB رو باز میکنه و نه یک فایل با کیفیت. در مورد دیگر عکسهای آقای اسکویی یک فایل tiff رو باز میکنه که کیفیت بالا داره.